Turid12 Skrevet 6. februar 2012 #1 Del Skrevet 6. februar 2012 Hei! Nå nærmer oppkjøringen min seg med stormskritt, og jeg begynner å kjenne det i magen.. Noen tips/triks for å holde roen og faktisk stå på oppkjøringa? Lite lyst til å stryke for å si det sånn. Vet jo at jeg kan greie det, men er redd nerver osv. kommer i veien. Er det rom for feil? Eller er det over og ut med en gang? Hvordan er deres erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Del Skrevet 6. februar 2012 Vet hvordan det er.. Er 6 år siden jeg kjørte opp, men husker det altfor godt! De er vandt til at elever og JA det er rom for feil, så lenge de ikke er for ille (kjøre for fort/sakte f.eks). Jeg svarte som en komplett idiot på det spørsmålet jeg fikk OG hadde feil gir i mange oppkjøringer. Alt annet gikk bra. Vet ikke om dette hjalp deg noe, men de vet som sagt at elever er kjeeempenervøse. Jeg sleit ekstremt med å vite forskjell på høyre og venstre, men sa i fra om dette. Så hvis det var mulig å velge mellom høyre og venstre i ett kryss f.eks så laget han en liten håndbevegelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 6. februar 2012 #3 Del Skrevet 6. februar 2012 Om det er noen trøst føler man seg mye bedre med en gang man faktisk får kjøre ut fra trafikkstasjonen og begynne oppkjøringen Det er selvsagt rom for feil, men det kommer an på hva slags feil. Småfeil som å glemme å blinke ut av rundkjøring osv. kan man ha en del av, så lenge det kommer frem at det er nettopp småfeil, og at du faktisk kan det, men alle kan jo glemme dette fra tid til annen. Feil du ikke kan ha mange av, eller noen av, er grove feil som f.eks. brudd på vikeplikt, skape farlige situasjoner og ha dårlig "trafikal fantasi". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Del Skrevet 6. februar 2012 OG hadde feil gir i mange oppkjøringer. Alt annet gikk bra. - rundkjøringer så klart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 10. februar 2012 #5 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg vil anbefale deg å ha en kjøretime, timen før du skal ha oppkjøring, på den måten får du kjørt en time med kjørelærer før du skal ut i ilden. Dette hjalp ihvertfall meg veldig mye. Det er selvfølgelig rom for feil og med mindre du kjører ned noen, er det ikke over og ut med engang:p Feilien du gjør blir gradert etter tall, og det er den oppsumerte poengsummen etter du har kjørt som avgjør, men det er vel ikke mer en 1-3 grove feil til før du ikke består. Men å kjøre på høyt turtall, legge seg litt feil i en fil etc. er 1´er feil, altså de kan du ha et par av. Alle sensorer er jo forskjellige, så det er nok noen det er "lettere" å bestå hos enn andre, dessverre. Uansett, lykke til! Hold deg rolig og tenk at dette kan du, du er en flink sjåfør! Ikke vær nølende i trafikken. For all del hold fartsgrensene. Følg med på alt som skjer i trafikken og ta det heller litt for rolig enn litt for fort. Hvis du gjør en feil, fortell feilen til sensor og fortell hva du heller skulle ha gjort, på den måten vet sensor at du faktisk vet hvordan du egentlig skal gjøre det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 10. februar 2012 #6 Del Skrevet 10. februar 2012 Om du gjør ein feil, ikke sitt å tenk på den resten av turen. Gjort er gjort. Bli oppmerksom på feilen, men tenk at det er ikke noe du kan gjøre med noe som alt har blitt gjort. Bruk heller energien din på å fokusere i trafikken. Om du vil snakke eller ikke med sensor er opp til deg - jeg synes KUN det satte fokuset vekk fra kjøringen min når jeg måtte fokusere på å svare sensor. Ikke bra. Hilsen en som fikk lappen for et par uker siden etter to stryk. PS: Jeg synes absolutt ikke nervøsiteten forsvant med en gang jeg begynte, men derimot synes jeg timen gikk veldig fort. Plutselig så var det over, liksom. Husk at det er IKKE verdens undergang å stryke. Folk gjør det hele tiden. Tenk at du allerede har lappen, men nå skal du bare bevise at du fortjener den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå