ellapille Skrevet 6. januar 2004 #1 Del Skrevet 6. januar 2004 Her jeg bor er det nå såpeglatt ute.det er is på veiene og gang og sykkelstiene er skinnende blanke av is. Lot bilen stå da ungene skulle til skole og barnehage. En vei som er flere hundre meter lang og bare går nedover når ungene skal til skolen var livsfarlig. Ungene ramla hver 5 meter. Da jeg kom hjem ringte jeg kommunen og sa ifra om forhodene og DE VISSTE IKKE OM DET VAR DE ELLER VEIVESENET SOM HADDE ANSVARET. Så de sa til meg at ungene heller fikk gå mitt uti bilveien i stedet. Hvem ansvarlig kommuneansatt kan si noe sånt. Skal 5-6 åringer som er livredd biler måtte gå mitt uti veien. Og hvem vet svaret på slike spørsmål om ikke kommunen gjør det. Jeg sa ifra at det kommer til å ende med hjernrystelse og beinbrudd på disse barna om ingenting ble gjort. Men jeg fikk følelsen av å ikke bli hørt. Den jeg snakket med sa:ja det er glatt for oss alle i dag,vi er klar over det. MEN DA MÅ DE JO GJØRE NOE. :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. januar 2004 #2 Del Skrevet 6. januar 2004 Ta kontakt med skolekontoret og forlang betalt skyss. Ungene har krav på det hvis veien er spesielt trafikkfarlig... Tenker kanskje de vil prøve å finne ut hvem som har ansvar for å strø da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. januar 2004 #3 Del Skrevet 6. januar 2004 Svært klønete svart, det der, og uklokt. Det kan være kommunen som har ansvaret, hvis det er kommunal vei. Det kan være andre som har ansvaret hvis det er fylkes- eller riksvei. Uansett - kommunen har plikt til å undersøke det, om ikke annet. Jeg hadde bedt dem undersøke hvem som var ansvarlig og så ringe meg opp igjen med svaret, samtidig som jeg hadde forventet en reaksjon i form av strøing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå