ElleVille Skrevet 22. mai 2002 #1 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg sliter aldri så lite. Tenkte det var flere her inne som driver litt panikk-lesing om dagen - og natten, og lurer på om noen har et godt tips eller to. Problemet er selvsagt at jeg blir dødstrøtt, men er like fullt nødt til å stå på i flere timer enn hva kropp og hode føler for. Hva hjelper? Jeg er ganske så desp, så så lenge vi holder oss unna drugs, er det aller aller meste interessant... Jeg leste forresten at det skulle komme tabletter som utsetter søvn... Skeptisk til det i utgangspunktet, men som student hadde det vært veldig veldig greit. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 22. mai 2002 #2 Del Skrevet 22. mai 2002 du trenger søvn for at lærdommen skal feste seg, og det er nødvendig at du er uthvilt for at hodet ditt skal fungere optimalt. så prøv heller å tenke på timene du sover som eksamensforberedende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 22. mai 2002 #3 Del Skrevet 22. mai 2002 Man ha da selv vært student, og jeg kjenner meg jo igjen: Man vil gjerne lese døgnet rundt, men kroppen tillater det ikke. Det er riktig som Ivnaka sier, at du trenger hvile for at lærdommen skal feste seg. Er du dødssliten, så klarer ikke hjernen å fetse seg ved det du "leser". Min erfaring er faktisk denne: Når jeg hadde intense leseperioder, passet jeg på å få nok søvn. Når jeg våknet hadde hjernen bearbeidet informasjonen, og jeg husket og skjønte faktisk mer enn FØR jeg gikk og la meg. En kjapp gjennomgang av notatene om emnet dagen etter gjorde at ting faktisk festet seg ganske godt. Lykke til med eksamen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2002 #4 Del Skrevet 22. mai 2002 Og mosjon må man ha! Dette er ikke perioden å skippe trening! Det gjør kropen godt og mer mottakelig for den teorien du skal stappe inn i nøtta. Og spis skikkelig! Et sunt og godt kosthold trenger kroppen for å yte maks, og det vil du vel at den skal gjøre. Jeg er også er akkurat der...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 22. mai 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mai 2002 Ja - jeg antar jeg må riste meg selv og skjerpe meg. Det er bare slik at det ofte blir akkurat det omvendte av hva man (jeg) burde gjort, som blir gjort. Det vil si minimalt med søvn, skipping av trening, og lite mat. Heh, når jeg leste den siste setningen ser jeg jo hvor gærent det er dømt til å gå. Lykke til dere andre.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå