Evie Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg ønsker å farge håret mitt blondt hjemme. Helst gyldent blondt. Jeg har bleke, lyse striper og noen litt mørkere i håret fra før og vil ikke at håret skal få grønnskjær, noen som har tips til en hårfarge jeg kan kjøpe? :-) akkurat denne gangen er det ikke aktuelt å gå til frisøren grunnet trang økonomi..
Auroressa Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Ikke gjør det, jeg har vært igjennom det flere ganger, blir aldri velykket, og man sitter og angrer seg etterpå, med gult/orange/flekkete hår og alt er bare fælt, spar heller litt opp og vent før du gjør det hos frisøren ;-) 5
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Signerer Auroressa. Dessuten så sliter hjemmefarge veldig mye på håret. Jeg bleket håret én gang hjemme og måtte nesten klippe halve lengden på håret fordi tuppene var så ødelagte. (Hang igjen store dotter med hår i hårbørsten fordi hårstråene knakk)
Auroressa Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Signerer Auroressa. Dessuten så sliter hjemmefarge veldig mye på håret. Jeg bleket håret én gang hjemme og måtte nesten klippe halve lengden på håret fordi tuppene var så ødelagte. (Hang igjen store dotter med hår i hårbørsten fordi hårstråene knakk) Hahaha.. Samme her Håret mitt er nå endelig "normalt" igjen flere år senere, aldri igjen!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Bleket mitt med Depend blondering og har ikke hatt noen problemer med det etterpå. 3
Gjest kittycat Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 du har bleke lyse striper og noen mørkere.. vil det si at du er lysblond og vil bli gyllen eller skal du bleke det lysere? om du skal bleke har eg hørt depend motvirker gulskjær, men er veldig sterk og sliter mer enn de andre blekingene.
Lurifaksen Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 du har bleke lyse striper og noen mørkere.. vil det si at du er lysblond og vil bli gyllen eller skal du bleke det lysere? om du skal bleke har eg hørt depend motvirker gulskjær, men er veldig sterk og sliter mer enn de andre blekingene. Bleking tilfører ingen farge, og med mindre hun har en ganske mørk hårfarge med mye røde pigmenter vil ikke resultatet bli særlig gyllent. Det vil bare bli gult. Kan du legge ut et bilde av ca. hvordan håret ditt ser ut nå? Jeg er ikke frisør, men har nettopp lysnet håret fra mørke blondt (og brunfarge i tuppene) til lys blond, og har lest nok til at jeg sikkert kan peke deg litt i riktig retning Hvorfor er depend sterkere enn andre blekinger? Vet du hvilken % den har på perioksid-blandingen? (inneholdet i flaska man blander med blekepulveret)
merethesjomark Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Advarer ALLE... som vil farge/stripe håret blondt hjemme!! gjør det til en frisør!! Jeg er natrulig mørk blond, og hadde en utrolig lang ettervekst. Jeg valgte å la en venninde farge håret mitt i den MØRKESTE blondfargen, noe som jeg angrer STERKT på.... Skulle aldri ha gjort det. Håret ble omtrent hvitt, med litt gult her og der.. Hadde det utrolig fælt med håret mitt, siden jeg aldri har gjort noe så drastisk med håret før, har kun stripet... Var faktisk hjemmeværende i 2 dager, torte ikke å dra på skolen!! Heldigvis var det ikke teoretisk undervisning, kun film osv... Dagen etter fargingen fikk jeg frisørtime og da stripet hun håret mørkt. Jeg kom hjem , og studerte håret. Det var snev av orange i hårfeste og jeg var ikke tilfreds med mørk hårfarge, det er rett og slett ikke MEG!! 2 dager senere dro jeg tilbake til frisøren og sa at jeg ikke var tilfreds med en så mørk farge, og da stripet hun det blondt, i den fargen jeg hadde i utgangspunktet(hadde med bilde..) og da ble det blondt Hun brukte silvershampoo i håret mitt og kuret det, da var det så vidt litt gulskjær i det, men ikke mye!! Jeg fikk denne behandlingen gratis noe jeg er veldig glad for! Det har vært en forferdelig uke for min del, fordi håret mitt betyr veldig mye. Nå er det ikke noe ille, i forhold til hva det var for 5 dager siden, men jeg angrer for at jeg gjorde det.. Jeg ser på det som en erfaring jeg skal ta med videre, og jeg skal ALDRI farge det mer.. Jeg venter nå bare på at etterveksten skal komme, da blir jeg enderlig førnøyd igjenn.. ALDRI FARG ELLER STRIP HÅRET HJEMME, VÆR SÅ SNILL... DU KOMMER TIL Å ANGRE !!!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Jeg brukte Nutrisse hårfarge da jeg var blakk en stund. Klart det ikke blir de samme sjatteringene og nyansene som når man gjør det hos frisør, men jeg ble fornøyd. Bare pass på at du bruker to pakker hvis du har langt hår, og få gjerne litt hjelp slik at du får like mye overalt så det ikke blir "flekkete". Følg bruksanvisningen. Farg håret nederst (begynn der), og jobb deg oppover, da ubehandlet hår tar til seg farge mye bedre enn resten. Og ikke velg for lys farge slik at du unngår grønnskjær. Begynn heller med en litt mørkere farge enn du opprinnelig hadde tenkt.
Lille_meg:) Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har et kjempe bra tips til deg! JEg har personlig mørkt blondt hår med rødskjær, da er det ekstra risikabelt med hjemmefarging! Det jeg gjorde var at jeg fikk en venninne av meg som er frisørlærling til å stripe det med maaange små og tette striper slik at hele håret er blondt, men det ser naturlig ut! Vi brukte Depend sin blekning, pakken ser sinsykt jalla ut med tidenes styggeste bilde av en fregnete dame med hvitt kort hår, grusomt! Men den er dødsbra! Men få en som har litt erfaring med striper til å gjøre det! Og ha en violet shampoo tilgjengelig!! Hvis det skjærer seg og du får gult eller oransje hår så er den god å ha! Anbefaler den fra Fudge, kjempe fornøyd Luker deilig av søt karamell
vivana Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 http://southkorea.blogg.no/1299086179_blekeprossesen.html Her har du en blogg om det. Jeg har faktisk også brukt swartzkopf blond l1+ flere ganger, og kjempefornøyd, men jeg har mye lysere hår enn jenta i bloggen og da har jeg kun farget striper. Aldri fikk noe oransje jeg. Kanskje du kan bruke den sjampoen som hun anbefaler, hvis det ikke går så bra?
Lille_meg:) Skrevet 19. februar 2012 #12 Skrevet 19. februar 2012 http://southkorea.blogg.no/1299086179_blekeprossesen.html Her har du en blogg om det. Jeg har faktisk også brukt swartzkopf blond l1+ flere ganger, og kjempefornøyd, men jeg har mye lysere hår enn jenta i bloggen og da har jeg kun farget striper. Aldri fikk noe oransje jeg. Kanskje du kan bruke den sjampoen som hun anbefaler, hvis det ikke går så bra? Ikke følg den bloggen, herregud!! Hvis ikke du vil se ut som en dust da.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Det blir som regel pissegult og orange når man bleker det hjemme. Iallefall hvis du har farge i håret fra før. Trust me. Been there, done that. Men lykke til anyway. Jeg har ikke noen produkter å anbefale, lol.
alh Skrevet 20. februar 2012 #14 Skrevet 20. februar 2012 H&M's striper ( highlights, grønn pakke om jeg ikke husker feil) har jeg brukt til etterveksten min i alle år. Hvis du opplever gulskjær, kjøp sølvshampoo hos frisør. Husk å la fargen stå lenge nok i, kontroller før utskylling, men ikke for lenge, da detter hår av
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Hahaha.. Samme her Håret mitt er nå endelig "normalt" igjen flere år senere, aldri igjen! Har ikke farget håret på 1,5år og håret er ikke så slitt som det var. Aldri mer hårfarging her heller. ihvertfall ikke på en del år.
Gjest BabyBlue Skrevet 20. februar 2012 #16 Skrevet 20. februar 2012 Hvis du har ulike nyanser i håret og i tillegg ikke har tidligere erfaring med hjemmefarging hadde jeg droppet det. Er billigere å bleke det hos frisøren og ta røttene der etterpå, fremfor å måtte rette opp en orange hårkrise i flere gjennomganger. PS: Hvis du skal bleke håret er det viktig å gå til innkjøp av en god proteinkur til etterbehandling. Anbefaler den fra Joico, reddet håret mitt etter jeg tok permanent =) Om det er penger som er problemet kan det vel gå greit å spare opp beløpet i noen måneder? Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves
Sykepl.student Skrevet 20. februar 2012 #17 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er blond, og har stripet håret mitt hos frisøren i mange år. Med varierende resultat. Syns etterveksten kom altfor fort tilbake, og ikke minst var det dyrt. Selv om jeg etterhvert gikk over til å bruke lærling. Fikk tips av ei venninne om å prøve loreal casting creme gloss nr 1021. Den heter perlemor, tror jeg. Koster ca 130 kr, på vita, H&M osv. Hun hadde begynt å bruke den, med kjempe vellykket resultat. Jeg var sikker på at hun hadde vært hos frisøren. Siden jeg fortsatt hadde striper i håret, var jeg veldig redd for å bruke den. Men jeg tok sjansen, og angrer ikke i det hele tatt! Har aldri vært så fornøyd med hårfargen noengang. Og det sier jo litt når to forskjellige frisører har kommentert hvor fin fargen er, og lurer på hvilken frisør som skal ha æren for dette
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #18 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er blond, og har stripet håret mitt hos frisøren i mange år. Med varierende resultat. Syns etterveksten kom altfor fort tilbake, og ikke minst var det dyrt. Selv om jeg etterhvert gikk over til å bruke lærling. Fikk tips av ei venninne om å prøve loreal casting creme gloss nr 1021. Den heter perlemor, tror jeg. Koster ca 130 kr, på vita, H&M osv. Hun hadde begynt å bruke den, med kjempe vellykket resultat. Jeg var sikker på at hun hadde vært hos frisøren. Siden jeg fortsatt hadde striper i håret, var jeg veldig redd for å bruke den. Men jeg tok sjansen, og angrer ikke i det hele tatt! Har aldri vært så fornøyd med hårfargen noengang. Og det sier jo litt når to forskjellige frisører har kommentert hvor fin fargen er, og lurer på hvilken frisør som skal ha æren for dette Jeg bruker l'oreal creme gloss 910 light ice blonde, og har brukt den i over ett år. Jeg er naturlig mørk blond så denne er bare noen hakk blondere enn min egen farge som gjør at jeg kan fint gå 2-3 mnd mellom farging. Jeg prøvde 1010 fargen som er enda lysere en gang og den var fin og de første ukene men ble veldig gul etterhvert ( dette var også på sommeren som sikkert hadde litt å si) dette problemet får jeg aldri med 910 fargen. 910 er ikke så " gylden" men ser veldig naturlig ut på meg ihvertfall.
Tassen123 Skrevet 2. januar 2013 #19 Skrevet 2. januar 2013 Jeg er blond, og har stripet håret mitt hos frisøren i mange år. Med varierende resultat. Syns etterveksten kom altfor fort tilbake, og ikke minst var det dyrt. Selv om jeg etterhvert gikk over til å bruke lærling. Fikk tips av ei venninne om å prøve loreal casting creme gloss nr 1021. Den heter perlemor, tror jeg. Koster ca 130 kr, på vita, H&M osv. Hun hadde begynt å bruke den, med kjempe vellykket resultat. Jeg var sikker på at hun hadde vært hos frisøren. Siden jeg fortsatt hadde striper i håret, var jeg veldig redd for å bruke den. Men jeg tok sjansen, og angrer ikke i det hele tatt! Har aldri vært så fornøyd med hårfargen noengang. Og det sier jo litt når to forskjellige frisører har kommentert hvor fin fargen er, og lurer på hvilken frisør som skal ha æren for dette Hei, jeg er litt nyskjerrig på hvordan fargen 1021 blir i håret!? Jeg har blondet håret mitt i mange mange år, og forsøkt de aller fleste lysnyanser/merker. Men faller ofte tilbake igjen til 10.01 fra Nutrisse. Hvordan er 1021, er det mye ask i denne, eller er den gylden? På forhånd takk for svar
Wonders Skrevet 5. januar 2013 #20 Skrevet 5. januar 2013 Jeg farger mitt hjemme. Sist jeg farget og stusset håret kostet det 2 400 kr. Bruker Garnier Nutrisse Cream Håret mitt er mykt og pent. Farger bare etterveksten i ca 20 minutter hver 3. -4. uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå