Gå til innhold

teatersport med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i praksis i 7 klasse, og neste uke skal vi lage et teaterstykke med barna! Jeg tenkte å varme opp hver økt med en teatersport... Jeg har gått på teater for mange år siden, men klarer ikke å komme på noe teatersport som kunne passe for barn i denne alderen...

Har glemt det meste:(

Noen som vil hjelpe meg med å friske opp minnet? :)

Kom med forslag til teatersport! Morsomme, og som er enkle å improvisere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å søke på youtube på teatersport og theatre sport. :) Endel små morsomme videoer og får kanskje både direkte ideer og inspirasjon?

Teatersport er uhyggelig moro, når de først får teken på det og tør og utfolde seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt teatersport med barn fra femte klasse og oppover med stort hell. De elsket det. :)

Samtale uten "s" er lett å forklare reglene på og pleier å slå godt an.

Kommer ikke på de andre i farta, men skal komme tilbake når jeg har tenkt over det. :)

Skrevet (endret)

fant noen på youtube, men er mest for voksne der liksom. At man må "ta i" litt for å gjøre noe ut av det... men har jo noen nå! Håper bare at ungene ikke står der og ikke tør...

samtale uten s.. er det at man bare skal ha en samtale uten å si S det da? det kunne jo funket:)

ja kom gjerne med mer!

Endret av otilie
Skrevet

* ta hatten (to og to møtes, en har på seg hatten og den andre skal prøve å lure/snike seg til å stjele den. Når man har klart det får den med hatten stå og den som mistet hatten byttes ut. Funker dårlig om det er stor størrelsesforskjell på elevene i den alderen, da noen kan bli litt sinte... Se det ann.

* Synkronisert snakking, hvor to sammen skal snakke den samme setningen.

* Frys

* Sitte/ligge/stå

Skrevet (endret)

Tre sjangere/tre følelser:

To eller tre på scena, spelar først ei "vanilje"scene (kjedelig, kort scene med lite innlevelse). så skal publikum bestemme tre følesar/sjangere den samme scena skal spelast i. Veldig moro.

A-B-C:

To eller tre på scena. Den første startar med ei setning på A, den andre må fortsette med B, den første C igjen og så vidare gjennom alfabetet.

30-15-1:

Først spelast ei vanelig scene, så skal samme scena spelast på 30 sekund, så 15 og til slutt 1 sek.

Ekspert med tolk:

Ein tolk, og ein som snakkar tullespråk. Dei får eit tema dei skal snakke om, der tolken oversetter det eksperten snakkar om.

edit: kom på fleire

Endret av Blikkboks
  • Liker 1
Skrevet

fortell gjerne hva lekene går ut på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...