AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #21 Skrevet 7. februar 2012 Hvorvidt det er klokt eller ikke har noe med alder å gjøre. Jo, det har det, blant annet av grunnene AB har listet opp over. Jeg ble forlovet etter to mnd. For noen virket det uklokt, men for oss var det helt riktig. Jeg mener fortsatt at det var uklokt. Kjempeflott at det har gått bra, og jeg håper at dere lever lykkelige sammen resten av livet, men uansett hvor lenge dere holder sammen og hvor lykkelige dere er, så vil jeg aldri mene det var en klok avgjørelse å forlove seg etter to måneder. Det vil svært sjelden gå bra. 1
Anglofil Skrevet 7. februar 2012 #22 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Jo, det har det, blant annet av grunnene AB har listet opp over. Jeg mener fortsatt at det var uklokt. Kjempeflott at det har gått bra, og jeg håper at dere lever lykkelige sammen resten av livet, men uansett hvor lenge dere holder sammen og hvor lykkelige dere er, så vil jeg aldri mene det var en klok avgjørelse å forlove seg etter to måneder. Det vil svært sjelden gå bra. Igjen, hva som er uklokt eller ikke er det kun dem det gjelder som kan avgjøre. Rent objektivt kan man sikkert si at det virker uklokt, poenget er derimot at kjærligheten er ikke objektiv, den er høyst subjektiv, og det som teller er strengt tatt ikke hva andre mener men hva man selv føler er riktig. Livet er et sjansespill uansett hvordan man vrir og vender på det, ergo mener jeg det er bedre å følge sine instinkter framfor å angre i etterpå på alt man skulle ha gjort. Mvh Yvonne Endret 7. februar 2012 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #23 Skrevet 7. februar 2012 Det er useriøst å forlove seg etter kort tid. De som gjør det er gjerne de som skiller seg etter 2 uker som gift, eller de som aldri ville fått seg noen andre.
Kite Skrevet 7. februar 2012 #24 Skrevet 7. februar 2012 Hva mener dere Anonyme er "kort tid" da? Hvor lenge bør man være sammen før det "er greit" å forlove seg?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #25 Skrevet 7. februar 2012 Så lenge dere føler det er rett, så hvorfor ikke? Hvorfor skal man vente til man er "gammel nok" og når er det? Staten har bestemt at du er voksen når du er 18. Forøvrig så er det de som har enten giftet seg unge, eller som har giftet seg raskt etter de har møtt hverandre (0-2år) vært de i min omgangskrets som har holdt sammen lengst. De som gifter seg etter 10+år sammen skiller seg ofte ikke mange årene etter. Virker som giftemål er det siste krampeaktige forsøket på å holde seg sammen. Tror man vokser mer sammen når man gifter seg ung. Tenk de opplever voksenlivet sammen og "eier" hverandre etter de gifter seg. Foreldrene mine giftet seg da de var 21, de holder sammen enda i likhet med 90% av foreldrene i min omgangskrets. De gifet seg før 25 alle sammen. Selv er jeg 29år og singel så er ikke pur ung og uerfaren selv.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #26 Skrevet 7. februar 2012 Hva mener dere Anonyme er "kort tid" da? Hvor lenge bør man være sammen før det "er greit" å forlove seg? Lenger enn et par måneder.
Anglofil Skrevet 7. februar 2012 #27 Skrevet 7. februar 2012 Det er useriøst å forlove seg etter kort tid. De som gjør det er gjerne de som skiller seg etter 2 uker som gift, eller de som aldri ville fått seg noen andre. Javel, og hvilken rolle spiller vel egentlig det? Folk har sine grunner, og hvis det er gode nok grunner for dem så har ingen noe med det, sånn strengt tatt. Ironisk er det jo at de fleste av de jeg kjenner som har holdt sammen lenge før de giftet seg er skilt i dag, og de som ble forlovet etter kort tid, og giftet seg etter kort tid, har i dag vært gift lenge. Mine foreldre ble forlovet etter tre måneder og gift etter seks. De har snart vært gift i 31 år. Og nei, argumentet med at "det var så annerledes før i tiden" holder ikke, de var rimelig laidback begge to og hadde aldri giftet seg med mindre de ville det selv. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #28 Skrevet 7. februar 2012 Har på følelsen at de AB som er så "imot" 19åringer som gifter seg her og i de andre trådene som omhandler dette, bare er 30 år gamle damer som er sure fordi kjærestene deres ikke har fridd enda. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #29 Skrevet 7. februar 2012 Har på følelsen at de AB som er så "imot" 19åringer som gifter seg her og i de andre trådene som omhandler dette, bare er 30 år gamle damer som er sure fordi kjærestene deres ikke har fridd enda. Og du er en jente på 17 med barn og forlovelse som er så bitter over at alle kritisere dine valg eller? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #30 Skrevet 8. februar 2012 jeg 'forlovet' meg allerede når jeg var 17. fikk et kjede med en ring på, en forlovelsesring i kjedestørrelse, som han veldig gjerne ville gi til meg for å vise hvor glad han var i meg, og at han en gang i fremtiden ville gifte seg med meg. et par år senere klarte han å lure til seg ringen en dag uten at jeg merket det, og da smeltet han den om til en fingerring, å fridde på ordentlig. tror jeg var 19? også giftet vi oss når jeg var 21. det viktigste er at det er riktig for dere, og hva dere føler. vi hadde vært sammen i 5 år når han fridde for alvor, og for oss føltes det riktig. og selv om man forlover seg, må man ikke gifte seg et år etterpå, kjenner mange som har vært forlovet i flere år. det er jo bare et skritt videre i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #31 Skrevet 8. februar 2012 og selv om man forlover seg, må man ikke gifte seg et år etterpå, kjenner mange som har vært forlovet i flere år. det er jo bare et skritt videre i forholdet. Det er jo nettopp det det ikke er. En forlovelse betyr ingenting hvis det ikke er et påfølgende bryllup. De fleste anser det som svært useriøst (og rett og slett fjortis) å forlove seg uten å planlegge bryllup.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #32 Skrevet 8. februar 2012 Det er useriøst å forlove seg etter kort tid. De som gjør det er gjerne de som skiller seg etter 2 uker som gift, eller de som aldri ville fått seg noen andre. Det som er useriøst er vel ovennenvte innlegg. Hehe - "det er useriøst å forlove seg etter så kort tid" høres jo merkelig ut i mine ører. Dessuten skulle jeg like å vite hvilket belegg AB har for å uttale seg så bastant om at da skiller seg en etter 2 uker osv. Nei - følelser er som regel ikke "useriøse". Synes TS skulle følge magefølelsen og hun er ikke den første (eller siste) som forlover seg forholdsvis ung. Livet er fullt av overraskelser og i bunn og grunn et lotteri og sjansespill fra ende til annen. Lykke til og nyt :-)
Jade Skrevet 8. februar 2012 #33 Skrevet 8. februar 2012 jeg 'forlovet' meg allerede når jeg var 17. fikk et kjede med en ring på, en forlovelsesring i kjedestørrelse, som han veldig gjerne ville gi til meg for å vise hvor glad han var i meg, og at han en gang i fremtiden ville gifte seg med meg. et par år senere klarte han å lure til seg ringen en dag uten at jeg merket det, og da smeltet han den om til en fingerring, å fridde på ordentlig. tror jeg var 19? også giftet vi oss når jeg var 21. det viktigste er at det er riktig for dere, og hva dere føler. vi hadde vært sammen i 5 år når han fridde for alvor, og for oss føltes det riktig. og selv om man forlover seg, må man ikke gifte seg et år etterpå, kjenner mange som har vært forlovet i flere år. det er jo bare et skritt videre i forholdet. Så romantisk 1
Tullepia Skrevet 8. februar 2012 #34 Skrevet 8. februar 2012 Kjæresten min og jeg har nå vært sammen i 3 år. vi er 18 år, og han er den bestevennen jeg har! Vi har delt alt sammen siden vi var 13. Jeg har aldri følt så sterk på kroppen at noe er riktig, men vi føler virkelig det. Nå har vi vært sammen såpass lenge at vi kunne tenke oss å forlove oss, men er litt usikker på om det er normalt å forlove seg som 18 åring? vi kommer uansett ikke til å gifte oss før vi er nærmere 20, men vi har snakket en del om det og føler det er riktig. lurer bare på hva dere tenker? Det høres ut som en fin idé! Ikke bry dere om hva som er normalt eller hva andre vil tenke om det. Dere høres ut til å ha snakket godt ut med hverandre om hva som er riktig for dere, og det er alt som betyr noe.
Papilio Skrevet 8. februar 2012 #35 Skrevet 8. februar 2012 Jeg synes personlig det at man er litt for ung for både forlovelse og bryllup når man er 18, men det er begrunnet i hvordan jeg husker jeg selv var på den alderen. Jeg var absolutt ikke moden nok for en så stor avgjørelse, og jeg føler først at jeg nå, i midten av tjueåra, er sikker på hvem jeg er, hva jeg vil bli o.l. Og dermed har et godt grunnlag for å ta en slik avgjørelse. Men hvis man ser bort i fra alderen så tror jeg avgjørelsen om forlovelse og bryllup skal tas ut i fra livssituasjon. Er dere begge ferdigutdanna og klare for arbeidslivet og dere har framtiden klart for dere, vet hvor dere skal bo o.l. så kjør på. Dersom dere derimot har planlagt å studere, noe som ofte innebærer flytting og en helt ny hverdag så ville jeg ha ventet. Jeg tror nemlig, og har sett, at et forhold kan bli satt på prøve i en slik setting, man kan ende opp med å vokse fra hverandre.
Harmony Skrevet 17. februar 2012 #36 Skrevet 17. februar 2012 Etter så mange år sammen er det jo helt fint å forlove seg! I gamle dager giftet de fleste seg i den alderen, og mange av de holder da fortsatt sammen? 1
RockyRose Skrevet 18. februar 2012 #37 Skrevet 18. februar 2012 jeg 'forlovet' meg allerede når jeg var 17. fikk et kjede med en ring på, en forlovelsesring i kjedestørrelse, som han veldig gjerne ville gi til meg for å vise hvor glad han var i meg, og at han en gang i fremtiden ville gifte seg med meg. et par år senere klarte han å lure til seg ringen en dag uten at jeg merket det, og da smeltet han den om til en fingerring, å fridde på ordentlig. tror jeg var 19? også giftet vi oss når jeg var 21. det viktigste er at det er riktig for dere, og hva dere føler. vi hadde vært sammen i 5 år når han fridde for alvor, og for oss føltes det riktig. og selv om man forlover seg, må man ikke gifte seg et år etterpå, kjenner mange som har vært forlovet i flere år. det er jo bare et skritt videre i forholdet. Veit ikkje om du har sett One Tree Hill, men dette minna meg om Nathan og Haley Romantisk! Eg kjenner ei dame på rundt 60 år kvar ho og mannen gifta seg etter 5mnd ilag. Dei er fortsatt like forelska. Samma om ein har vore ilag i 2 år eller 2 mnd. Forlove seg kan ein gjere når ein er klar for det og føler det er rett. Og dessuten må ein ikkje gifte seg 2 mnd etter forlovelsen Det å forlove seg er ein fin måte og vise verden og kvarandre at dei har lyst å leve resten av livet med kvarandre. Stå på TS!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå