AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg legger merke til at mange av mine venner sier det er skikkelig turnoff å møte noen som har vært singel så si hele livet... jeg lurer på hvorfor? Jeg har vært det selv, har aldri vært på one night stand heller, heller ikke en flørtete type. Har lyst å treffe en dame å dele livet med, men det må falle seg naturlig, jeg er 31 år nå... det eneste må jo være at vi som har vært single lenge nok er dårlige(re) i senga en dem som knuller rundt på alt og alle fra ungdomstiden..... Noen tanker?
Surriball Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er ikke sikker, men det kan komme av fordommer som at "de vet ikke hva de skal forvente av et forhold", "de vet ikke hva de ønsker" og "lite seksuell erfaring = dårlig i senga". Men dette er jo bare fordommer, og jeg regner med at de som aldri har vært i et forhold før er like forskjellige som alle andre mennesker.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har møtt en herlig mann, han er eldre enn deg og har heller aldri vært i et forhold. For meg har det ikke noe særlig å si, men jeg kan jo skjønne de som synes det er negativt. Lite erfaring med å være kjæreste, for eksempel, kan føre til problemer. Man vet ikke hvordan være kjæreste. Men jeg tror at så lenge kommunikasjon og tillit er på plass, betyr det ingenting hvor mange forhold den ene har hatt eller ikke hatt. Det som er viktig er det forholdet som er NÅ. Det funker uansett dårlig å sammenligne nåværende kjæreste med ekser... Han jeg har møtt sier han alltid har forlatt jenta før det kan utvikle seg, fordi han er redd. Jeg regner med han er redd for å bli såret. Hva er grunnen til at du er singel? Har det bare blitt sånn? Jeg er redd for at han ikke skal tørre å satse på meg 1
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg legger merke til at mange av mine venner sier det er skikkelig turnoff å møte noen som har vært singel så si hele livet... jeg lurer på hvorfor? Jeg har vært det selv, har aldri vært på one night stand heller, heller ikke en flørtete type. Har lyst å treffe en dame å dele livet med, men det må falle seg naturlig, jeg er 31 år nå... det eneste må jo være at vi som har vært single lenge nok er dårlige(re) i senga en dem som knuller rundt på alt og alle fra ungdomstiden..... Noen tanker? Kanskje de tenker at man ikke har erfaring nok da eller noe?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Kanskje de tenker at man ikke har erfaring nok da eller noe? Hvor mye er "nok erfaring"? Er en som har vært i 10-15 forskjellige forhold i en alder av 25 år mer attraktiv enn en som "bare" har vært i tre forhold?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har møtt en herlig mann, han er eldre enn deg og har heller aldri vært i et forhold. For meg har det ikke noe særlig å si, men jeg kan jo skjønne de som synes det er negativt. Lite erfaring med å være kjæreste, for eksempel, kan føre til problemer. Man vet ikke hvordan være kjæreste. Men jeg tror at så lenge kommunikasjon og tillit er på plass, betyr det ingenting hvor mange forhold den ene har hatt eller ikke hatt. Det som er viktig er det forholdet som er NÅ. Det funker uansett dårlig å sammenligne nåværende kjæreste med ekser... Han jeg har møtt sier han alltid har forlatt jenta før det kan utvikle seg, fordi han er redd. Jeg regner med han er redd for å bli såret. Hva er grunnen til at du er singel? Har det bare blitt sånn? Jeg er redd for at han ikke skal tørre å satse på meg Nja litt sikkert med dårlig selvtilitt, litt med at man er kanskje er litt kresen, og at man ønsker å finne den rette... ikke en dame som har vært på det meste... Hvorfor skal han ikke satse på deg? Hører rart ut han alltid har forlatt jenta som du sier... jeg har aldri forlatt noen, da jeg ikke har flørtet engang med motsatt kjønn
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Hvor mye er "nok erfaring"? Er en som har vært i 10-15 forskjellige forhold i en alder av 25 år mer attraktiv enn en som "bare" har vært i tre forhold? Nei jeg vet ikke jeg, jeg kommer bare med teorier her. Men jeg tenker de som aldri hverken har vært i forhold eller kanskje ikke engang har hatt sex innen en viss alder er uattraktivt i mine øyne. vil ikke ha en jomfru, sånn er det bare. Men jeg har ikke noe imot folk som ikke har vært i langvarige forhold før eller har vært i få forhold så lenge de faktisk har hatt sex, men dette er min personlige mening. Andre kan kanskje finne det uattraktivt med "kronisk single" folk fordi de har fordommer om at slike folk ikke vet hvordan man skal være i et forhold. Har opplevd slike fordommer selv. Har ikke vært i så mange seriøse eller langvarige forhold selv.
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Han jeg har møtt sier han alltid har forlatt jenta før det kan utvikle seg, fordi han er redd. Jeg regner med han er redd for å bli såret. Noen er redde for å være (bundet/fanget) i et forhold. Det bør du være klar over.
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Hvor mye er "nok erfaring"? Er en som har vært i 10-15 forskjellige forhold i en alder av 25 år mer attraktiv enn en som "bare" har vært i tre forhold? Det er mange ulemper med folk som går ut og inn av det ene forholdet etter det andre. Dette er ikke stabile individer. På den annen side er det selvfølgelig også risker med folk som aldri har vært i noe forhold. Sant å si så er det risker med absolutt alle. Det spørs bare på hvor store riskene føles. Og hva som ellers motiverer.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Men jeg tenker de som aldri hverken har vært i forhold eller kanskje ikke engang har hatt sex innen en viss alder er uattraktivt i mine øyne. vil ikke ha en jomfru, sånn er det bare. Få se om jeg har forstått deg rett: alle ganger du har hatt sex har du vært i forhold, derfor er det utenkelig for deg at en som aldri har vært i forhold før faktisk likevel kan ha hatt sex?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Nja litt sikkert med dårlig selvtilitt, litt med at man er kanskje er litt kresen, og at man ønsker å finne den rette... ikke en dame som har vært på det meste... Hvorfor skal han ikke satse på deg? Hører rart ut han alltid har forlatt jenta som du sier... jeg har aldri forlatt noen, da jeg ikke har flørtet engang med motsatt kjønn Han har nok litt dårlig selvbilde. Det høres ut som jeg sier han har forlatt mange jenter, men det har han ikke, altså. Det er heller det at når det er tegn til at et vennskap er på vei til å gå over til noe mer, eller at han får følelser, så trekker han seg ut. Jeg tar det som et positivt tegn at han fortalte meg dette, det må jo bety at han ønsker å gjøre noe med det Vi har forresten felles kjente osv, og jeg har aldri hørt om eller sett han med ei dame. Så han er ingen rundbrenner heller.
Reaper Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Hahaha... så forelskelse har å gjøre med om: - han har vært i et forhold før - er jomfru Satse på ditten, satse på datten... skulle tro at det var snakk om et hesteveddeløp. Morons. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Få se om jeg har forstått deg rett: alle ganger du har hatt sex har du vært i forhold, derfor er det utenkelig for deg at en som aldri har vært i forhold før faktisk likevel kan ha hatt sex? Eh sa jeg at det var utenkelig? Jeg sa at jeg hadde ikke villet ha en som aldri hadde hatt sex, jeg sa ikke at alle som ikke har vært i forhold aldri har hatt sex.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Nå har jeg absolutt ingenting imot folk som ikke har vært i forhold før eller for den saks skyld som aldri har hatt sex før, synes faktisk det kan være riktig sjarmerende under rette omstendigheter. Det jeg misliker, og som jeg tror gjelder mange av de på min alder som aldri har vært i forhold (dvs 30+), er at de er en av følgende; - har en elendig holdning ovenfor kvinner, her finner vi alt fra rundbrennere til menn som mener at kvinner helst skal lenkes til kjøkkenbenken - konstant sikter LANGT over sitt eget potensiale og deretter har blitt bitter over at kvinner ikke vil ha ham - menn som er konstant desperate og prøver å plukke opp hver eneste kvinne de ser
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #15 Skrevet 7. februar 2012 Dem som aldri har hatt partner tror jeg ikke kan være kjærlige. Egoister og liker å kun gjøre ting dem vil. Dem som har hatt mange kjærester vet man må føye seg for å "passe" i et forhold...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #16 Skrevet 7. februar 2012 Dem som aldri har hatt partner tror jeg ikke kan være kjærlige. Egoister og liker å kun gjøre ting dem vil. Dem som har hatt mange kjærester vet man må føye seg for å "passe" i et forhold... Du har tydeligvis ikke peiling på hva du prater om. 2
Gjest "gjest" Skrevet 7. februar 2012 #17 Skrevet 7. februar 2012 Jeg synes ikke det er uattraktivt. Jeg kjenner litt vel mange mennesker som har gått inn i forhold bare for å ha noen. 1
meca Skrevet 7. februar 2012 #18 Skrevet 7. februar 2012 Jeg er vel kanskje en av dem som opplever det som uattraktivt, men det betyr likevel ikke at jeg ikke er villig til å la det motsatte bli bevist Men jeg kan i hvert fall si såpass som at sexerfaring ikke har noe som helst med saken å gjøre. Seksuelle relasjoner er svært individuelle uansett, og jeg hadde et forhold der mannen hadde hatt sex to ganger tidligere, men sexlivet oss imellom var likevel utrolig bra Derimot er det nok holdningen og erfaringen med det å være kjæreste som skremmer meg når det gjelder dem som ikke er i et forhold. Nå skal det riktignok sies at jeg er tidlig i tjueåra, og da kan det jo hende at mye handler om modenhet også. Jeg ser at mange av mine bekjente som går inn i sine første forhold, har glorifisert forholdtanken veldig i forkant. Det virker ofte som forholdene blir i overkant intense, og kanskje også preget av sjalusi, venner blir glemt fordi man er så opptatt av å omgås kjæresten konstant osv. Jeg som har hatt et lengre forhold tidligere, har kanskje et litt mer distansert og avslappet forhold til kjærestetanken, uten at vedkommende kommer i siste rekke av den grunn Men igjen - det kan handle like mye om modenhet som om reell erfaring, med tanke på alderen min. Jeg ville nok aldri latt mangel på tidligere forhold være en deal-breaker, men det ville nok vært en av minus-punktene på en hypotetisk pluss-/minusliste. På samme måte som mange, flyktige forhold ville telt negativt. Wow, kresne er vi.
Gjest -J- Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Spiller det egentlig noen rolle hva den grå massen mener? Spiller det egentlig noen rolle hva noen som helst mener om dette? Jeg vil påstå at om du går rundt og føler at dette spiller en rolle og er av betydning, så kan det fort spille en større rolle enn det trenger om å gjøre i dine relasjoner med det motsatte kjønn. Det viktigste er dine egne tanker og meninger om deg selv. Ha høy aktelse for deg selv og ikke legg din selvfølelse i hendene på en annen kvinne eller mann. Alt annet er sekundært og uvesentlig.
Gjest -J- Skrevet 8. februar 2012 #20 Skrevet 8. februar 2012 Om jeg skal svare litt mer presist om temaet, så burde dette kun være et tema om det er en grunn til at du har vært singel i 31 år eller om du har vært det av eget valg eller en rekke tilfeldigheter. Om du har vært singel fordi du ikke er attraktiv på markedet, så må du ta grep og forandre de tingene som gjør deg uattraktiv per i dag. Mer om det i eldre poster her på forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå