Gå til innhold

steke torsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehh dumt spørsmål her.. Jeg skal steke torsk til middag i dag, men hvordan gjør jeg det? Husker pappa dyppet den i noe når han lagde det da jeg var liten.. Lurer på om det kan ha vært egg og så mel, men er usikker.. kanskje med salt og pepper?

Noen som vet hva jeg skal dyppe fisken i for å få en god og sprø stekeskorpe?

Og hvordan skal den stekes? Hvor lenge? Høy eller middels temperatur?

Fikk så utrolig lyst på stekt torsk, så håper noen kan svare meg her :) Prøvde å søke, men fant ikke noe..

på forhånd takk for svar :)

Skrevet

Du kan også lage en blanding av mel, salt og pepper og gni den inn med. Jeg liker å lage blanding med 1 egg, salt, pepper, og mel, og så lar jeg torsken steke på middels varme i litt olje. Nam nam

Skrevet

Du kan også lage en blanding av mel, salt og pepper og gni den inn med. Jeg liker å lage blanding med 1 egg, salt, pepper, og mel, og så lar jeg torsken steke på middels varme i litt olje. Nam nam

Supert! Prøver det jeg, tusen takk :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Kvit fisk bør dobbeltpanerast. Det gjer du ved å ha tre skåler, ei med salta mjøl, ei med egg og ei med strøkavring. Vend fisken i mjøl først. Pisk saman egg og vend fisken i det. Legg den til sist i strøkavring slik at strøkavringen sit fast på heile fiskebiten. steik den i margarin eller ei blanding av olje og smør i steikepanna.

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt bruk maisennamel, holder smaken veldig godt inne i fisken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...