AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Er litt usikker på om jeg kan ha vanlig øl, siden det blir fremstilt av korn. Vet noen?
Surriball Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Nei, folk med cøliaki kan ikke drikke øl siden dette inneholder gluten
hanne92 Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Nei, det kan du ikke, øl er proppet med gluten. Er usikker på om corona er ok, ettersom det er øl produsert av mais?
Gjest Applecore Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Noen typer øl er imidlertid glutenfrie, f.eks finnes det en glutenfri øl på Meny, om ikke jeg tar feil....? Øl som er brygget på mais eller ris, f.eks. Noen med Cøliaki kan visst også drikke Corona, så vidt jeg har forstått
LexSuperior Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Kan man ikke det? Da lærte jeg noe nytt i dag også
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Takk for svar da Litt nedtur, men nå trenger jeg ikke å bli syk i hvert fall. Siden vi var så godt i gang Spør dere noengang typen om å pusse tennene før dere kysser? Altså hvis han nettopp har spist en pose med boller eller noe..
Lutetium 71 Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Er det ikke hvetegluten som er farligst? Det mest vanlige er at øl brygges på bygg.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Er det ikke hvetegluten som er farligst? Det mest vanlige er at øl brygges på bygg. Tåler man ikke gluten, så tåler man ikke gluten, uansett. Det er gluten i bygg også.
Lutetium 71 Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Tåler man ikke gluten, så tåler man ikke gluten, uansett. Det er gluten i bygg også. Så det er ingen forskjell på bygg og hvetegluten?
Surriball Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Serr? Hva kan vi drikke da? Cider, vin, brennevin...
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Så det er ingen forskjell på bygg og hvetegluten? Gluten er et protein som finnes i blant annet kornsortene hvete, rug, bygg, spelt...osv. så hvis det er gluten man ikke tåler så kan man ikke innta mat eller drikke som inneholder noe fra disse kornsortene. hvis man derimot er allergisk for hveten i seg selv, så kan man jo spise bygg.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Serr? Hva kan vi drikke da? Glutenfri øl
Gjest Bartenina Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 budweiser e glutenfritt :-) Og enkelte lokal-øl kanskje
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 budweiser e glutenfritt :-) Og enkelte lokal-øl kanskje Neeei, budweiser er ikke glutenfritt. Det er brygget på bygg - bygg inneholder gluten.
antibac Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Du kan drikke Corona, det gjør venninna mi som har cøliaki.
Gjest Katee Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Lammsbräu, Corona extra og Estrella Daura er glutenfrie Du finner mange gode tips på NCF sine sider: NCF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå