AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Såeh, jeg skal kjøpe meg leilighet for første gang. Og utvalget er.. hmm, varierende? Har sett mye merkelig, og det er (selvfølgelig) alltid noe "galt" med hver leilighet. Jeg kom over en som hadde inngang til kjøkkenet gjennom soverommet. Umiddelbart tenkte jeg neeeei, kommer ikke på tale. Men, det kan vel gå..? Leiligheten var veldig fin, lagt ut til en fornuftig pris, og det er mulighet for å flytte vegg så soverom blir stue og vise verca. (Dog ikke noe jeg har tenkt å gjøre på lenge, hvis jeg nå ender med den leiligheten.) Hva tenker dere om denne planløsningen? Helt OK, til å bli gal av, matlukt i soverom.. ()..?
meca Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 En positiv ting er jo at man alltid har et påskudd til å ha ryddig soverom Jeg så på 4-stjerners middag her en dag, der jeg ble så fascinert av at en av deltagerne faktisk hadde soverommet sitt i gangen/hallen der man kommer inn i leiligheten. Så lenge det var ryddig, stilrent og ikke overfylt, var det egnetlig veldig stilig. Sånt blir vel litt hva man gjør det til selv
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 En positiv ting er jo at man alltid har et påskudd til å ha ryddig soverom Jeg så på 4-stjerners middag her en dag, der jeg ble så fascinert av at en av deltagerne faktisk hadde soverommet sitt i gangen/hallen der man kommer inn i leiligheten. Så lenge det var ryddig, stilrent og ikke overfylt, var det egnetlig veldig stilig. Sånt blir vel litt hva man gjør det til selv Dét synes jeg er mer skremmende enn positivt! Soverommet er mitt fristed - hvor jeg kan slenge klær på gulvet og "måke" rot inn før jeg får besøk. Men, skal jeg ha den, så skal det være orden på soverommet. Soverom i gangen, faktisk? Den episoden skulle jeg ha sett:)
Gjest Consensio Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Vi har kjøkkenet ved siden av soverommet. Det kan lukte litt mat der inne om vinteren, men det blir borte etter 3 minutter med lufting. Om sommeren står vinduet stort sett åpent på begge rom og da merker jeg ingenting
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Vi har kjøkkenet ved siden av soverommet. Det kan lukte litt mat der inne om vinteren, men det blir borte etter 3 minutter med lufting. Om sommeren står vinduet stort sett åpent på begge rom og da merker jeg ingenting Med inngang vedsiden eller gjennom soverommet? I siste tilfelle: er det irriterende å skulle gå igjennom soverommet for å komme til kjøkkenet? Blir det usosialt når man har gjester?
Gjest Consensio Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Altså vi må ikke gjennom soverommet for å komme til kjøkkenet, men gjennom kjøkkenet for å komme til soverommet. Døra til soverommet er rett ved siden av komfyren også. Men så lenge man lufter godt så burde ikke matlukt være noe problem bortsett fra hvis man driver å frityrsteker alt da Gå gjennom soverommet måtte jeg i en liten periode når jeg bodde i en midlertidig leilighet, men rommet va lagt opp slik at jeg hadde seng på den ene siden med forheng foran og skap på den andre siden...så da ble det som å gå gjennom en gang for å komme til kjøkkenet Funket helt greit
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Altså vi må ikke gjennom soverommet for å komme til kjøkkenet, men gjennom kjøkkenet for å komme til soverommet. Døra til soverommet er rett ved siden av komfyren også. Men så lenge man lufter godt så burde ikke matlukt være noe problem bortsett fra hvis man driver å frityrsteker alt da Gå gjennom soverommet måtte jeg i en liten periode når jeg bodde i en midlertidig leilighet, men rommet va lagt opp slik at jeg hadde seng på den ene siden med forheng foran og skap på den andre siden...så da ble det som å gå gjennom en gang for å komme til kjøkkenet Funket helt greit Takker for svar:)
Gjest pelikanen Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Har sett mye selv som jeg selv ikke kunne tenkt meg. I en relativ ny blokk,så må man gå igjennom soverommet for å komme på badet.Kjekt å ha bad innenfor soverommet,men ikke kjekt da gjestene skal dit. I en annen bolig så kom man inn i en liten gang,så gikk man gjennom badet for å komme på kjøkkenet.Bittelite bad,men det var to dører der da.En fra gangen,og en fra kjøkkenet. Som ung husker jeg min første leilighet nå, kom rett på kjøkkenet da vi kom utenifra. Soverommet var bittelite,det var ingang fra stuen. Det var så lite at det kun var plass til seng på str90 bred,og da sto den inntil en vegg. Så bak senga var det en dør til kjøkkenet. Nabohusene er rekkehus. 4 hus i hver rekke.De i midten må gå rundt hele rekken for å komme på baksiden med slanger osv. Upraktisk
Gjest redstar Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Det funker sikkert det, men personlig kunne jeg aldri ha hatt inngang til kjøkkenet med soverommet. Vi har nettopp kjøpt leiliget, men kjøkkenet lengst mulig vekke fra soverommet:p Men som sakt, det er jo opp til hver enkelt og man får jo alt til å funke om man vli det:)
juliane Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Det går sikkert greit hvis det bare er du som skal bo der og du ikke har mye overnattingsgjester. Jeg ville derimot aldri bodd sånn sammen med samboeren min, da kunne vi jo aldri laget oss mat etter at den andre har lagt seg eller før den andre har stått opp, f,eks, uten å fly gjennom soverommet.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Takker for inputs:) Jeg heller nok mest mot at det er en planløsning jeg ikke gidder. Sånn med mindre jeg får leiligheten så billig at det er penger til å flytte veggen relativt hurtig:)
Lutetium 71 Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Såeh, jeg skal kjøpe meg leilighet for første gang. Og utvalget er.. hmm, varierende? Har sett mye merkelig, og det er (selvfølgelig) alltid noe "galt" med hver leilighet. Jeg kom over en som hadde inngang til kjøkkenet gjennom soverommet. Umiddelbart tenkte jeg neeeei, kommer ikke på tale. Men, det kan vel gå..? Leiligheten var veldig fin, lagt ut til en fornuftig pris, og det er mulighet for å flytte vegg så soverom blir stue og vise verca. (Dog ikke noe jeg har tenkt å gjøre på lenge, hvis jeg nå ender med den leiligheten.) Hva tenker dere om denne planløsningen? Helt OK, til å bli gal av, matlukt i soverom.. ()..? Her lukter det nattmat for alle pengene ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Her lukter det nattmat for alle pengene ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå