Gå til innhold

hvor mye veier vektstanga?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt med utfall med vektstang, og skal føre det i treningsdagboka mi... Løfter kun stanga uten vekter på, er det noen som vet ca hva en sånn veier? Det er sånn type som sitter fast i stativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en på 180 cm som veier 10kg og en på 150cm som veier 8kg. Står det ikke på den? Spør noen som jobber der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 180 cm som veier 10kg og en på 150cm som veier 8kg. Står det ikke på den? Spør noen som jobber der?

Har tittet litt, tror ikke det står noe på den, og det er selvbetjent treningsrom så det er ingen å spørre :(

Er det standard vekt/str på de? For da kan jeg jo måle lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg litt usikker på, men du kan måle den, og gå utfra det jeg skrev, tror det skal være litt standard egentlig :) Har to forskjellige typer på 180, og begge veier 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg litt usikker på, men du kan måle den, og gå utfra det jeg skrev, tror det skal være litt standard egentlig :) Har to forskjellige typer på 180, og begge veier 10kg.

Da gjør jeg det :) tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er stanga i en Smith-maskin du mener, så tror jeg det er vanlig at den veier 17.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vanlig" olympiastang veier 20kg, men det finnes også de som veier litt mindre. Ingen kan si det sikkert uten å se stanga DU bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard olympisk stang veier 20kg for menn, og 15kg for kvinner.

Kvinnestengene har mindre diameter der man griper. Alle har samme størrelse der man fester vektene.

Ofte står vekten på stangen på den som stopper vektene fra å skli lengre inn på stangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sånne vekter m/ tyngde på? I så fall kan du ta en 20 kg i den ene hånda og stanga i den andre og kjenne om de kjennes ca. likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...