AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Er det noen her som har tat ut mer enn 3 uker ferie sammenhengende på sommeren for å få ting til å gå opp? Var det greit for arbeidsgiver? hvor lang tid i forveien fikk du vite om det var ok? Jeg ønsker å ta ut 5 uker ferie i sommer (har 9 uker pga overført fra i fjor). Og vi må vite snart om jeg kan få det, for hvis ikke må vi gjøre om på ting. Men sjefen ville ikke si meg når jeg kunne få et svar engang, annet enn senest 2 mnd før ferie. Er ikke dette ganske urimelig? Han vet hvorfor vi trenger å vite det, og har barn selv, men han står på sitt. Jeg har ikke krav på å få vite når ferien min blir før senest 2mnd før, så da får jeg ikke det.....
NewYorkNewYork Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Vel, det er jo ikke kun din ferie som skal gå opp, men også alle andre på arbeidsplassen som også har barn som trenger tilsyn i løpet av sommerferien. Sjefen din lager ferieliste som skal være klar senest 1. mai og det kan jo godt hende at dine kolleger fortsatt ikke har fått levere inn sine ferieønsker. Det å godkjenne dine ferieønsker før alle andres vil låse sjefen din veldig i forhold til de andre kollegene dine. Jeg skjønner at det ikke er lett for deg, men det gjelder jo også dine kolleger...
Gjest Annaires Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Du kan jo ta ferie i permisjonen da, f.eks i mars... Da utsetter du jo permslutt, også tar du ferie til sommeren også. 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Jeg ville tatt ferien i permisjonen, og dermed forlenget permisjonen. Problem solved... Kan jo ikke nekte deg å ha permisjon.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Ja, men blir ikke det med ferie i permisjonen mye styr nå i forhold til NAV? Har prøvd å spørre NAV om div regler også, men alt de gjør er å klippe og lime paragrafene og sender meg, selv om jeg forklarer at paragrafene er lest, men jeg er noe usikker på om jeg har forstått de korrekt. Ang. ferieavvikling, er vi en relativt liten avdeling, slik at det er ikke så mange hensyn å ta, og ikke en så veldig vanskelig kabal å få til å gå opp. Min vikar for permisjonsåret er også der forsatt, slik at det 1 person mer enn tidligere år til å dekke inn iavdelingen. Dette er også en slik jobb hvor det ikke er så stor krise om det ikke er noen der hele tiden på sommeren, og jeg kunne godt vært kontaktbar i krisetilfeller. Videre så sier faktisk ferieloven at man har krav på å få vite NÅR ferien er tidligst mulig, men SENEST 2 mnd før. Jeg VET at det er mulig å få til dette tidligere enn 2 mnd før. Og det er ikke det at jeg ikke får 5 uker som er problemet, men at han ikke vil fortelle noe om NÅR jeg kan få svar. Så jeg sa da at dersom vi ikke kunne få svar før min permisjon er over, må vi planlegge utifra at svaret er nei, og dermed ta ut noen uker ulønnet permisjon i sommer, som jeg har krav på, og det var OK.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå