Gullo Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Leste på nettsiden til "mamma" om krimdronning Camilla Läckberg. Kjenner at jeg sitter igjen litt provosert. Ikke på grunn av hva hun skriver og mener, for alle skal få ha sine meninger om barneoppdragelse.. (selv om jeg er uenig i at man lager små monstre av at man leker med barna sine da.. Jeg vil jo være mitt barn sin beste venn, samtidig som jeg er mamma, og det innebærer at man må kunne leke litt!!) Det jeg satt igjen litt irritert av er den "familie barneboken" hun skriver om barna sine. Hun har 2 barn fra tidligere ekteskap, mannen har 2 barn fra tidligere ekteskap og så har de ett felles barn. Og boken handler da om han minste og minstens 2(?!!?) søsken? Hvorfor tar hun bare med sine egne? Er ikke rart at det finnes "mine, dine og våre-familier" som har anstrengte forhold når man utelater små barn i noe sånt? Og alt dette er liksom skrevet av bladet "mamma" som en selvfølge. Nå forstår jeg dette om det er moren til barna som ikke vil ha de med i noen familiebok hvor hun ikke er inkludert, men barna forstår ikke dette - Det de forstår er at de ikke blir inkludert i faren sin "nye familie", så dette er noe alle (og da mener jeg også ekskona til mannen) burde diskutert før noe slikt blir skrevet. Hva mener dere? http://www.mamma.no/mammaliv/foreldre-skaper-sma-monstre#.Ty_LmUxfNIc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Det kan jo være så enkelt som at de to storesøsknene bor i samme hus som ham, mens de andre bare er der av og til? Det er jo bare en barnebok, trenger jo ikke være strengt biografisk korrekt.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeeez, har du ikke annet å tenke på? 1
Gjest Solsmil Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Leste på nettsiden til "mamma" om krimdronning Camilla Läckberg. Kjenner at jeg sitter igjen litt provosert. Ikke på grunn av hva hun skriver og mener, for alle skal få ha sine meninger om barneoppdragelse.. (selv om jeg er uenig i at man lager små monstre av at man leker med barna sine da.. Jeg vil jo være mitt barn sin beste venn, samtidig som jeg er mamma, og det innebærer at man må kunne leke litt!!) Det jeg satt igjen litt irritert av er den "familie barneboken" hun skriver om barna sine. Hun har 2 barn fra tidligere ekteskap, mannen har 2 barn fra tidligere ekteskap og så har de ett felles barn. Og boken handler da om han minste og minstens 2(?!!?) søsken? Hvorfor tar hun bare med sine egne? Er ikke rart at det finnes "mine, dine og våre-familier" som har anstrengte forhold når man utelater små barn i noe sånt? Og alt dette er liksom skrevet av bladet "mamma" som en selvfølge. Nå forstår jeg dette om det er moren til barna som ikke vil ha de med i noen familiebok hvor hun ikke er inkludert, men barna forstår ikke dette - Det de forstår er at de ikke blir inkludert i faren sin "nye familie", så dette er noe alle (og da mener jeg også ekskona til mannen) burde diskutert før noe slikt blir skrevet. Hva mener dere? http://www.mamma.no/mammaliv/foreldre-skaper-sma-monstre#.Ty_LmUxfNIc Jeg leste artikkelen nå, og jeg fikk ikke inntrykk av at hun mente man skapte små monstre av å leke med barna sine, men heller at man skapte små monstre hvis man lot barna gå rundt å diktere over de voksne (at de flyttet seg hvis barna ville sitte i sofaen der de satt, eller lot barna få bestemme menyen til middag hver da). Og det kan jeg tildels være enig i. og jeg ser ikke problemet i at hun har skrevet en barnebok der inspirasjonen er hentet fra hennes egne barn. Hun ekskluderer jo ikke akkurat barna til mannen likevel. Og hvis hun kopierte det fra virkeligheten, så hadde jo bare mannen barna sine (de som ikke var hennes) en gang annen hver uke... De er altså ikke inkludert så veldig mye i hennes liv, sammenlignet med hvor mye hennes egne barn er det. Dessuten blir det vel naturlig å skrive om det man kjenner best fra før. og at du begynner å spekulere i barna til mannen sine følelser opp i alt dette, virker jo bare dumt. for du vet jo ingenting om hvordan de føler det, selv om du skriver som om du viste alt som foregikk inne hodet deres. og at ekskona til mannen hennes burde være med å bestemme over en bok barna hennes ikke engang er med i? ærlig talt altså.
Gjest imli Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Skumma gjennom artikkelen - eg likte mykje av det ho sa, eg! Deilig med kjendisar som tør og snakke om anna enn kor fantastisk det er å vera mamma!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå