AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg leverte søknad for snart en måned siden, og synes det er veldig rart at jeg ikke har fått vitnemålet enda. Er det noen som husker hvor lang tid det tok for dere å få bachelorvitnemålet? Først og fremst NTNU jeg lurer på, men er jo fint å vite erfaringer fra andre universitet også.
ninuska_ Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg fikk vite at det kan ta alt opptil 3 mnd
drosophilia Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeg leverte søknad for snart en måned siden, og synes det er veldig rart at jeg ikke har fått vitnemålet enda. Er det noen som husker hvor lang tid det tok for dere å få bachelorvitnemålet? Først og fremst NTNU jeg lurer på, men er jo fint å vite erfaringer fra andre universitet også. Jobber i admin ved et stort universitet (større en NTNU) i Norge. Tar 2-3 mnd her. Hvis du har søkt, er det bare å vente. Ta kontakt etter 3mnd hvis ingenting har skjedd. Du kan få en bekreftelse på at du fyller kravene til grad, som kan brukes til "midlertidig" vitnemål.
ninuska_ Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Og man kan levere utskrift av karakterene for å bekrefte at man har tatt emnene. Det gjorde jeg når mitt vitnemål var forsinket.
drosophilia Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Og man kan levere utskrift av karakterene for å bekrefte at man har tatt emnene. Det gjorde jeg når mitt vitnemål var forsinket. Det pleier å funke helt fint og er definitivt det letteste. I noen tilfeller vil arbeidsgiver vite om du har en grad, og da må man ha en slik bekreftelse jeg nevnte eller vitnemål. Emnene i seg selv er jo ingen bekreftelse på grad.
ninuska_ Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Det pleier å funke helt fint og er definitivt det letteste. I noen tilfeller vil arbeidsgiver vite om du har en grad, og da må man ha en slik bekreftelse jeg nevnte eller vitnemål. Emnene i seg selv er jo ingen bekreftelse på grad. Ja, det er greit å ha en bekreftelse. Men når jeg søkte på mastergrad på andre universiteter holdt det å sende en utskrift av karakterer og deretter vitnemålet når det kom
drosophilia Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Ja, det er greit å ha en bekreftelse. Men når jeg søkte på mastergrad på andre universiteter holdt det å sende en utskrift av karakterer og deretter vitnemålet når det kom Jada, fordi opptak til master krever 160 beståtte sp og teknisk sett kun kopi av bachelorvitnemål før mastervitnemål skal produseres. I noen situasjoner (særlig utenlandske arbeidstakere) krever arbeidsplass at f.eks mastervitnemål fremlegges innen 6 måneder, og da kan det bli trøbbel! Særlig hvis et dokument studenten skulle levere aldri ble levert, og master-vitnemålsproduksjonen ble satt på vent. Da er det fint å kunne lage en midlertidig bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Oi, så lenge ja.. Da jeg leverte søknaden fikk jeg beskjed om at "det bruker ikke å ta så lang tid. men det kan ta litt lengre tid nå, siden kontorene som styrer med det holder på å flytte". Et utrolig nyttig svar Men takk for svar fra dere i alle fall, da vet jeg at jeg har en del venting foran meg.
Surriball Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Jeg var innom Studentservice for å få semesterkort (som aldri kom i posten) for en uke siden. Da sa de at alt var forsinket pga. sykdom. Mulig det gjelder dette også?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Jeg var innom Studentservice for å få semesterkort (som aldri kom i posten) for en uke siden. Da sa de at alt var forsinket pga. sykdom. Mulig det gjelder dette også? Skal ikke se bort fra det nei. Får inntrykk av at de er underbemannet på studentservice, og da spesielt på Dragvoll. Sykdom, underbemanning og flytting betyr vel en del ventetid på det meste, dessverre.
drosophilia Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Jeg var innom Studentservice for å få semesterkort (som aldri kom i posten) for en uke siden. Da sa de at alt var forsinket pga. sykdom. Mulig det gjelder dette også? Der jeg jobber behandles vitnemål-produksjon utelukkende av fakultetet det gjelder (skal også signeres av dekan der, og DET tar tid). Semesterkort håndteres av sentral-kontoret, så dette er neppe relatert. Men eksamenskontoret blir raskt overbemannet, hvertfall her, der de må lage vitnemål for krisesituasjoner (folk som er ferdig med master men aldri bestilte bachelorvitnemål), mange skal ha samtidig, og man må vente på protokoller fra instituttene og spesialavgjørelser fra progamråd der (hvis noen f.eks skal ha "uvanlige" emnekombinasjoner).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå