Gå til innhold

Fin måte å bli kvitt matrester av(Gjelder ikke potet og bein)

Anciol

Anbefalte innlegg

Samler det sammen i en skål og deler det ut til mamma og pappas hunder:) Så slipper man å kaste matrestene, hundene trener og går tur masse så de legger ikke på seg noe av det. Hundene er altspisende, de liker grønnsaker etc:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg hund men katter. Etter middag skraper jeg restene i en skål så hannkatten kan spise om Han vil. Ting Han ikke tåler lar Han ligge igjen i skåla. Praktisk katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg lest på

f.eks kylling & kalkunskinn bør ikke fortæres av hunder og sjokolade:)+ druer og mye mer:) så det hundene ikke spiser pakker vi i en pose og kaster i søppla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Ja det har jeg lest på

f.eks kylling & kalkunskinn bør ikke fortæres av hunder og sjokolade:)+ druer og mye mer:) så det hundene ikke spiser pakker vi i en pose og kaster i søppla:)

Bra! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke hunder spise poteter? Jeg pleier å gi det til min av og til hvis det er rester igjen etter maten. Har hørt at det bare fungerer som vomfyll til dem, altså at det ikke gir dem noen næringsstoffer som de har bruk for, men det er vel ikke skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Kan ikke hunder spise poteter? Jeg pleier å gi det til min av og til hvis det er rester igjen etter maten. Har hørt at det bare fungerer som vomfyll til dem, altså at det ikke gir dem noen næringsstoffer som de har bruk for, men det er vel ikke skadelig?

Men hvorfor gi dem det da? Kan du ikke heller gi dem agurk, gulrøtter el.l som de tåler - og som er sunt for dem?

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gi dem det da? Kan du ikke heller gi dem agurk, gulrøtter, kålrot el.l som de tåler - og som er sunt for dem?

Kålrot er visst ikke så bra for hunder. Morfar ga det alltid til sin hund og det gikk helt fint, men hvorfor ta noen sjangser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gi dem det da? Kan du ikke heller gi dem agurk, gulrøtter el.l som de tåler - og som er sunt for dem?

Sa jeg at jeg IKKE gir dem andre ting? Tror du jeg sitter og mater hunden min med bare poteter? Hvis det er igjen rester etter maten på tallerknene, for eksempel kjøtt, poteter og andre grønnsaker sitter jeg da ikke og plukker ut potetbitene, jeg bare klæsjer alt oppi hundeskåla og blander det med tørrfôr. Plukker selvfølgelig ut ting som jeg vet er giftig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg mente det ikke slik. Men jeg pleier å plukke ut løk og poteter før jeg gir henne noe, og hvis det er vanskelig å få ut enkeltbiter (f.eks lapskaus) så får hun det ikke.

Kan jo hende jeg er overforsiktig, men jeg vil ikke gi henne noe som ikke er sunt, siden hun ikke kan velge selv (og ikke kan vite) hva som er sunt. Jeg ville gjort det samme med barna mine. At jeg selv spiser usunt fra tid til annen er noe annet siden jeg velger det bevisst. Jeg ser ingen grunn til å gi henne noe som ikke har næringsstoffer hun trenger, eller som hun liker veldig godt. Som godbiter får hun også heller agurk (som hun elsker) heller enn pølse, for eksempel.

Dette er ikke ment som å rakke ned på deg og dine vaner, jeg bare skriver min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. :) Nå er det ikke sånn at hunden får middagsrester flere ganger i uka heller, det er max en gang per uke, og av dem kanskje en eller to potetmiddager. Så skal jeg regne etter får han kanskje tilsammen en potet eller to i måneden, tror ikke han tar skade av det altså. Og han er en stor hund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Annonse

Hvorfor ikke bare spise det selv? :klo: Restemat er jo SÅ godt!

Forresten, potetrester (som hunder i følge dere ikke burde spise) kan brukes til så mangt, feks på pizza - kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...