AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har en lei tendens til å rote med en bestekompisen min i fylla.. Jeg elsker han som person, men jeg er ikke tiltrukket av han så jeg vet at det ikke kan bli noe annet enn vennskap. Han liker meg og han tror nok at jeg liker han også. Men hvordan får jeg fram dette når jeg gir signaler om noe annet tvert vi fester sammen..? Jeg er veldig redd for at han skal trekke seg unna meg, for vi henger veldig mye sammen til vanlig og vi har et veldig bra vennskap. Kan jo ikke bare "si det som det er" i og med at grunnen er den fysiske tiltrekningen.
Gjest henrix Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Den beste måten må vel være å si det som det er.. Om du vet at han liker deg, er det verken noe bra for deg å gå å føle på det hele tiden, eller for å han.. for han får jo vite sannheten en dag! Trekk pusten dypt og si det til han, siden han er bestekompisen din, vil han neppe trekke seg unna deg, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Men jeg vet ikke HVORDAN jeg skal si det som det er. Det er jo ingenting galt, bare at han ikke tiltrekker meg, jeg er en overfladisk person, som mange andre, er jeg redd...
Sulosi Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Du er da ikke overfladisk fordi om du ikke ser på han som noe mere enn en venn, følelser er noe man ikke rår over. Men, du burde ikke rote med han. Du sender miksede signaler og gir han falske forhåpninger. Det er bare å si det som det er, at han er en veldig god venn men det er også alt. 1
Steinar40 Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har en lei tendens til å rote med en bestekompisen min i fylla.. Jeg elsker han som person, men jeg er ikke tiltrukket av han så jeg vet at det ikke kan bli noe annet enn vennskap. Han liker meg og han tror nok at jeg liker han også. Men hvordan får jeg fram dette når jeg gir signaler om noe annet tvert vi fester sammen..? Jeg er veldig redd for at han skal trekke seg unna meg, for vi henger veldig mye sammen til vanlig og vi har et veldig bra vennskap. Kan jo ikke bare "si det som det er" i og med at grunnen er den fysiske tiltrekningen. Hvorfor roter du med ham i fylla når du ikke engang er fysisk tiltrukket av ham? 6
Gjest "gjest" Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Hvorfor roter du med ham i fylla når du ikke engang er fysisk tiltrukket av ham? Jeg hater å innrømme det, men jeg lurer på det samme som Steinar. 3
Gjest -J- Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Et lite hint: Svaret på spørsmålet ditt har du alt besvart selv i overskriften. 2
PrimoFanten Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Hvor teit vil du ikke komme til å føle deg etter denne personen du ikke liker "på denne måten" virkelig får det til og oppnår de tinga som gjør at du nå enda holder døra oppe i fylla? ...så holde ut litt til? :gjeiper:
Gjest Awzm me Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Si det til han neste gang dere er på fylla. At du er ikke interessert i noe mer.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 SLUTT Å ROTE MED HAN! Jeg hadde en gang en kompis som oppførte seg sånn mot meg som du gjør mot han nå. Jeg sliter fortsatt med kjærlighetssorg etter mange år. Slutt og ødelegg hans muligheter til å finne seg noen andre og bare gå å håpe og tro at du vil ha han hvis du ikke gjør det. Evt liker du han bedre enn du tror.
mi_hari_ra Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Har vært i samme problem før! Var utrolig nær min bestekompis, vi kunne snakke om alt og når vi var med hverandre lo vi av alt mulig! Men nå er vi ikke venner mer på facebook en gang.. vi snakker ikke med hverandre, og vi går på samme skole og ingen av oss smiler til hverandre. Vi bare går forbi hverandre... Så mitt tips, ikke rot med han mer og gi litt avstand til han skjønner det, så kontakter du han igjen som før. Men for all del, ikke si det direkte, det ødela i alle fall for meg.
Steinar40 Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Har vært i samme problem før! Var utrolig nær min bestekompis, vi kunne snakke om alt og når vi var med hverandre lo vi av alt mulig! Men nå er vi ikke venner mer på facebook en gang.. vi snakker ikke med hverandre, og vi går på samme skole og ingen av oss smiler til hverandre. Vi bare går forbi hverandre... Så mitt tips, ikke rot med han mer og gi litt avstand til han skjønner det, så kontakter du han igjen som før. Men for all del, ikke si det direkte, det ødela i alle fall for meg. Det er ikke meninga at kvinner og menn skal være bestevenner. Utenfor et parforhold.
Gjest henrix Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke meninga at kvinner og menn skal være bestevenner. Utenfor et parforhold. Det er jeg helt uenig i!
Steinar40 Skrevet 11. februar 2012 #15 Skrevet 11. februar 2012 Det er jeg helt uenig i! Tja, det er fortsatt ikke ulovlig å være uenig med meg hehe Men hvorfor mener du at det er fornuftig? Som jeg ser det skaper slike nære vennskap ofte helt unødvendige problemer.
Gjest henrix Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 Tja, det er fortsatt ikke ulovlig å være uenig med meg hehe Men hvorfor mener du at det er fornuftig? Som jeg ser det skaper slike nære vennskap ofte helt unødvendige problemer. Ja, det kan skape masse problemer om det blir følelser inne i bildet, og det skjer jo ofte også.. MEN jeg syntes det er fornuftig fordi det er bra å ha en venn som ikke er av samme kjønn også, jeg for min del kan bli gal av å høre på jente-prat noen ganger og da er det deilig å snakke med en mann. Desverre blir det jo ofte problemer om man kommer i et forhold og sier at du skal på cafè med bestekompisen din... det er ikke så populært
Steinar40 Skrevet 11. februar 2012 #17 Skrevet 11. februar 2012 Ja, det kan skape masse problemer om det blir følelser inne i bildet, og det skjer jo ofte også.. MEN jeg syntes det er fornuftig fordi det er bra å ha en venn som ikke er av samme kjønn også, jeg for min del kan bli gal av å høre på jente-prat noen ganger og da er det deilig å snakke med en mann. Desverre blir det jo ofte problemer om man kommer i et forhold og sier at du skal på cafè med bestekompisen din... det er ikke så populært Ja, ikke sant. Det er ikke så populært, nei! Eller f.eks hvis nye typen din ville gå på cafè med bestevenninna si. Sånt må en altså tenke på hvis man ikke ønsker å være singel resten av livet.
Gjest henrix Skrevet 11. februar 2012 #18 Skrevet 11. februar 2012 Ja, ikke sant. Det er ikke så populært, nei! Eller f.eks hvis nye typen din ville gå på cafè med bestevenninna si. Sånt må en altså tenke på hvis man ikke ønsker å være singel resten av livet. Det er ikke så populært, men er begge single er det vel greit. Syntes iallefall at det ikke skal være sånn at gutter og jenter ikke kan være venner
Lalunaa Skrevet 11. februar 2012 #19 Skrevet 11. februar 2012 Det er jeg helt uenig i! DETTE ER JEG OGSÅ UENIG I!!! Har verdens beste kompis!!! Elsker han, som en bror!!
Steinar40 Skrevet 12. februar 2012 #20 Skrevet 12. februar 2012 DETTE ER JEG OGSÅ UENIG I!!! Har verdens beste kompis!!! Elsker han, som en bror!! Og han ser på deg som en søster? Det vet du? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå