AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har funnet ut at jeg passer ikke til å gå på skole/studere. Jeg er egentlig skoleflink, men klarer ikke sette meg ned å jobbe konstruktivt hjemme. Er veeeldig flink til å utsette. Har droppet ut av vgs flere ganger pga angst. Er 23 år og har bare grunnskolen. Er også ufør, tror det er derfor det er så viktig for meg å ha en plan på hva jeg vil bli, for jeg vil ikke være ufør resten av livet liksom. Holder nå på å ta et fag som privatist(går på privatistundervisning), men sliter med å jobbe med faget. Jeg tror ikke det vil bedre seg med tiden, etterhvert som jeg blir friskere. For jeg er mye bedre nå enn før, men har null selvdisiplin. Så det jeg har funnet ut er at jobb er løsningen, jobbe fem år for så å ta fagbrev. Men aner ikke hva. Jeg skal jobbe begynne å arbeide i vernet virksomhet til sommeren. Men det er bare resepsjonist og slike industrifag der, så vet ikke om jeg vil være så mye klokere etterpå. Så tenker jeg at enkelte jobber er det jo nesten en forutsetning å ha gått litt skole først(blant de en kan ta fagbrev i). Jeg sliter som sagt psykisk(årsaken til at jeg er ufør) og derfor blir det vanskelig for meg å jobbe i yrker som barnehage o.l. Jeg tror ikke jeg passer på sykehjem heller da jeg ikke tror jeg ville klart å prate bra med de eldre(jeg er elendig på småsnakk og slikt). Ellers så tror jeg ikke jeg hadde trivs så bra med industri arbeid. Foresten, jeg er jente. Noen som har noen råd?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har slitt litt som du. Dvs, jeg har vgs takket være en venninne jeg alltid var med, men da våre veier skilte lag, så har jeg droppet ut av tre utdannelser og to jobber. Helt til jeg kom dit jeg er idag. Jeg er hjemmehjelp, og det er genialt altså! Jeg ser bare kollegene litt på morgenen samt til lunsj, ellers jobber jeg alene. Dermed slipper jeg det påtvungne sosiale med dem. Og når man vasker så trenger man ikke prate så mye med de eldre. Det holder å kommentere været litt Dette har gitt meg utrolig mye. Jeg gikk fra å være helt lost til at jeg nå vil bli sykepleier! Jeg er fortsatt ganske håpløs på prat med kolleger, men jeg har virkelig utviklet meg når det gjelder å sette på en arbeidsmaske og være hyggelig og komme med små kommentarer til de eldre. Jeg er så utrolig glad for at jeg tilfeldigvis endte opp på denne jobben. Sykehjem feks blir altfor intenst for meg. Sitte på et lite område med mange kolleger man skal prate med og eldre som skal stimuleres. Ellers syns jeg du er kjempeflink som vil ta tak i vanskelighetene dine og finne en jobb du kan klare! All ære til deg :D
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg glemte jo å skrive at etter fem år kan man bli helsefagarbeider med skole på kveldstid feks. Hvis man ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Du kan alltids jobbe i butikkk? man kan bli alt fra butikksjef til selvstendig næringsdrivende. Det krever jo litt. men er ikke en vanskelig jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå