AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder på å gå i veggene, skike og hyle om en annen!!! Prøver å gjøre dette kort: Kjæresten min har en forhistorie med en eks, som jeg rett og slett ikke takler! Jeg klarer liksom ikke å elske og respektere kjæresten min grunnet denne jenta. Hvordan i h*lvette kunne han elske henne??? Det river så j*vlig hardt!! Det er ikke en hvilken som helst jente! La meg lage et bilde av henne for dere: "Blond, psykiske problemer, BIMBO, ond, manipulerende, ingen utdannelse/jobb, selvsentrert, silikon, ofte utro, oversminket, billig (har hatt sex med halve byen), og har en unge som hun ikke en gang fikk beholde. Ja, det sier vel det meste. Jeg takler rett og slett ikke at kjæresten min har elsket og vært på knærne etter henne! Hva var så j*vlig bra med henne??? Deres forhold endte faktisk ikke så lenge før vi ble sammen, og jeg blir ofte påminnet om henne. Hun dumpet selvfølgelig han. Jeg klarer rett og slett ikke takle dette her.. Jeg vet at de hadde mer et pulefohold, hvor de gikk mye utpå fester sammen. Og her sitter han med meg inne, jeg pottesur! Jeg klarer liksom ikke være den glad og sprudlende jenta.. har liksom mistet respekten for han Hvordan hadde du taklet dette her? Dersom kjæresten din hadde tidligere elskt en slik jente. Hadde dere helt ærlig ikke mistet noe av respekten for han? Det sier på en måte litt hvilken standard han har... 1
Gjest Sobril Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Men dette har du da visst om hele tiden? Da burde du ikke hatt respekt for ham i utg.punktet da? Mistet du den plutselig nå?? Visste du ikke om denne dama før nå nylig??
Gjest Gorgonzola Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Da har du vel bare én ting å gjøre: Bye-bye!! 1
Tullamore Dew Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Du klarer ikke å respektere eller elske kjæresten din, du ser ned på ham, du må bare stikke. 2
Cuckold Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Fortid er fortid, pleier jentene på KG å si, det er ifølge mange av jentene her viktig at du ikke skal ha noe som helst med hva kjæresten din har bedrevet før dere traff hverandre. Når det er sagt minner denne problematikken litt om temaet i tråden Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=627465 Det kan også sammenliknes med gutter som har problemer med å bli sammen med en jente som tidligere har vært sammen med halvkriminelle eller andre mer usympatiske varianter av bad boys. Noen hver kan sikkert oppfattes som bad boys av jenter vi ikke er for forelsket i, men det er forskjell på oppegående bad boys og småvoldelige drittsekker med nedsatt impulskontroll. Jeg har forståelse for hvordan du tenker, ikke minst dette at han gjorde andre ting sammen med henne, førte et annet liv med henne enn med deg. Men at jenta ikke hadde høy utdannelse kan da ikke bety all verdens? Jeg tror ikke penger, status og utdanning betyr så mye for hvem vi som menn forelsker oss i, så det er ikke nødvendigvis tegn på at han har dårlig dømmekraft, vi menn er ikke så kalkulerende når vi forelsker oss. At hun har en usympatisk personlighet er verre, men det kan jo også være at det er slik hun fremstår i dine øyne fordi du er litt sjalu. Likevel, dette at han gikk mer ut sammen med henne gir deg på et vis grunn til å føle på litt sjalusi. Endret 6. februar 2012 av Cuckold 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Eg er rett bak Gorgonzola. TS her Jeg spør hvordan dere hadde taklet dette her? Jeg har alltid visst om denne eksen, men fikk nylig vite at han elsket henne. Det sa han faktisk til meg selv. Jeg trodde før at han var "dum" nok til å være betatt av henne. Men at han har elsket, altså ELSKET henne! Jeg klarer liksom ikke å la det gå! Har lyst å bare slå noe vett inn i hodet hans! Selvfølgelig går det også på at jeg tenker at kanskje sexen deres var bedre, at hun lå bedre inn i armkroken hans (hun er mindre og passer dermed bedre) og de utallige gamle sms jeg har lest fra dem hvor de bare vil møtes med en gang. Pule og alt det der... Kanskje jeg skal få meg silikon...
Tullamore Dew Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Egentlig tror jeg dette bunner i din egen usikkerhet på deg selv, som ditt siste innlegg bekrefter.. 10
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Ja, det kjem sikkert til å gjere kjempeforskjell med den silikonen... Du må ganske enkelt ta deg saman og bygge opp din eigen sjølvtillit og sjølvkjensle. Vil du ha denne mannen får du berre godta at dette er ein del av livet hans. Viss du ikkje taklar det må du la han gå. To alternativ, ingen middelveg. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Men at jenta ikke hadde høy utdannelse kan da ikke bety all verdens? Jeg tror ikke penger, status og utdanning betyr så mye for hvem vi som menn forelsker oss i, så det er ikke nødvendigvis tegn på at han har dårlig dømmekraft, vi menn er ikke så kalkulerende når vi forelsker oss. At hun har en usympatisk personlighet er verre, men det kan jo også være at det er slik hun fremstår i dine øyne fordi du er litt sjalu. Likevel, dette at han gikk mer ut sammen med henne gir deg på et vis grunn til å føle på litt sjalusi. TS her De negative faktorene hennes er ikke så negative om hun bare har en av dem. Det er liksom hele pakken! Så jeg mener ikke at bare det å ikke ha utdannelse er dårlig. Jeg vet at hun er manipulerende og ond fordi kjæresten min pluss hans omgangskrets har fortalt meg dette. Gitt mange eksempler på hvordan hun var. Det var "henne, henne, henne og henne igjen!". Det er derfor jeg klarer liksom ikke å forstå! Hvordan kan man elske et slik menneske? Elsket han henne bare pga tiltrekkning da? Hun var jo ikke akkurat stygg, det skal hun ha. Tenk at han faktisk ville ha en ring med henne, et liv sammen! Og når jeg prater med han om følelser, om han elsker meg osv. Ja da kan jeg få høre "du presser meg!" Men eksen hans, ja hun fikk masse kjærlighet fra han!
Tullamore Dew Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Tror jeg begynner å forstå gangen i dette. Han ga mye mer av seg selv til henne, en person du mener ikke skulle fortjent så mye av hans gode indre, mens du som du mener gir mer til ham, får mindre igjen? Altså, at du på en måte er en bedre person enn henne, og du skjønner ikke hvorfor han ikke er like gal etter deg? Det sårer deg, det gjør deg usikker, det er derfor dette plager deg sånn? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Tror jeg begynner å forstå gangen i dette. Han ga mye mer av seg selv til henne, en person du mener ikke skulle fortjent så mye av hans gode indre, mens du som du mener gir mer til ham, får mindre igjen? Altså, at du på en måte er en bedre person enn henne, og du skjønner ikke hvorfor han ikke er like gal etter deg? Det sårer deg, det gjør deg usikker, det er derfor dette plager deg sånn? Ts her Ja, du har rett. Mye sant i det! Ikke meningen å virke selvhøytidlig, men jeg har bedre kvaliteter enn henne og det sier han også selv. Men alikevell føler jeg hans kjærlighet for henne, var større. Han blir sur bare vi nevner navnet hennes liksom.
Cuckold Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 (endret) TS her De negative faktorene hennes er ikke så negative om hun bare har en av dem. Det er liksom hele pakken! Så jeg mener ikke at bare det å ikke ha utdannelse er dårlig. Jeg vet at hun er manipulerende og ond fordi kjæresten min pluss hans omgangskrets har fortalt meg dette. Gitt mange eksempler på hvordan hun var. Det var "henne, henne, henne og henne igjen!". Det er derfor jeg klarer liksom ikke å forstå! Hvordan kan man elske et slik menneske? Elsket han henne bare pga tiltrekkning da? Hun var jo ikke akkurat stygg, det skal hun ha. Tenk at han faktisk ville ha en ring med henne, et liv sammen! Og når jeg prater med han om følelser, om han elsker meg osv. Ja da kan jeg få høre "du presser meg!" Men eksen hans, ja hun fikk masse kjærlighet fra han! Det er farlig å legge for mye vekt på hva din kjæreste sier om sin eks, det kan jo være at han legger mer vekt på det han opplevde av negative trekk nå, nettopp fordi forholdet skar seg. Og hans venner støtter naturlig nok ham og vil backe opp hans versjon. Jeg hadde en gang en kjæreste med et veldig nært forhold til sin mor, hver gang vi kranglet ringte hun sin mor og betrodde seg. Det er vel unødvendig å si at moren fikk et litt skjevt inntrykk av meg. Sånn er vi mennesker, sannheten om andre er ikke alltid en objektiv sak, den avhenger av synsvinkel, av hva man har sett og hørt og sist men ikke minst hvilket forhold man har til personen i dag. Det aner meg at det som plager deg først og fremst er at han ikke virker like på knærne for deg som du skjønner at han var for denne andre jenta. Det kan jeg godt forstå. Men så er det kanskje nettopp derfor det ikke ble noe mer med denne jenta, han var kanskje for forelsket i henne, noe som gjorde at hun kunne slappe av og ikke trengte å bekymre seg det aller minste for at hun ville beholde ham. Dermed fikk hun ikke utviklet sine egne følelser, og forholdet visnet hen. Hvem vet, hvis han var like forelsket i deg ville du kanskje også mistet interessen. Dette er en litt vond side ved den kvinnelige psykologi vi menn etter hvert lærer oss å leve med. Det vil sjelden være 100 % balanse i følelsene to mennesker har for hverandre, og skal forholdet være levekraftig er det en fordel om det er jenta som er mest forelsket. For jeg tror gutter har større evne til å leve med og takle den svakhet en person som er helt på knærne tilkjennegir, enten han/hun er seg det bevisst eller ei. Endret 6. februar 2012 av Cuckold 1
Suzy Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Har ikke du tabbet deg ut og elsket feil person noengang? Det har i allefall jeg gjort og jeg står da for det i ettertid, selv om jeg ser nå at det ikke var verdens beste person. Jeg kan skjønne at du sliter med å skjønne hva han så i vedkommende, men det er nå tross alr deg han er sammen med nå og jeg tipper at det er like greit å jobbe med dere, utvikle deres forhold og bli ferdig med fortiden hans en gang for alle. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Jeg hadde også slitt litt med det hvis mannen min sin eks var av den typen du beskriver, spesielt hvis hun ble regnet som uskikket til å ta seg av sitt eget barn, noe som er veldig alvolig i mine øyne. Men menn har så mange rare lyster og behov og faller gjerne for falske dramaqueens som behandler dem dårlig (akkurat som enkelte kvinner liker menn som behandler dem dårlig ...). Jeg sier meg enig i det de andre her skriver; du må jobbe med din egen selvtillit. Og hva er det du liker ved ham? Hvorfor vil du at han skal elske deg? 1
Jolene Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Fortid er fortid. Jeg har også elsket ekser av meg, dette vet min kjære utrolig godt også. Det han også vet er at jeg aldri har elsket noen så høyt som jeg elsker han . Poenget mitt er at en kan elske andre på mange måter, dette burde du tenke over. Alle har en fortid, så enkelt er det. Det du derimot burde gjøre er å bygge opp din egen selvtillitt, og å starte med silikon er ikke rette veien å gå. Men å bygge opp deg selv hadde vært smart, for det kan ikke være godt eller konstruktivt å gå rundt slik. Lykke til TS!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Ts her Jeg vet ikke helt jeg.. synes dette er veldig slitsomt og vanskelig for meg. Jeg har alltid hatt det slik at jeg ønsker en mann som ser på meg som den beste. Jeg vil ikke ha en kjæreste som hadde en eks han likte bedre. Ikke noe andrevalg her i gården. Og det som stusser meg også, er at vi er så totalt forskjellige. Vanligvis har man en liten "mal" i hode, hva vi ser etter osv. Og det sier vel litt om kjæresten min også, når han har elsket en slik person? De var ikke komplett sammen engang. Noe tull frem og tilbake!
Gjest Chloè Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har også vært sammen med en fyr med en sånn en eks. Tenkte også "hvordan kan du falle for en sånn jente?!" Du må bare glemme det, hvis du ikke kommer deg over det så gjør det slutt. Vi kan ikke noe for hvem vi faller for, kanskje hun ikke var sånn med han, kanskje han så noe godt i henne. Jeg lot det hvertfall gå, det er ingenting vi kan gjøre noe med. Du må godta hele han, også fortiden hans
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder på å gå i veggene, skike og hyle om en annen!!! Prøver å gjøre dette kort: Kjæresten min har en forhistorie med en eks, som jeg rett og slett ikke takler! Jeg klarer liksom ikke å elske og respektere kjæresten min grunnet denne jenta. Hvordan i h*lvette kunne han elske henne??? Det river så j*vlig hardt!! Det er ikke en hvilken som helst jente! La meg lage et bilde av henne for dere: "Blond, psykiske problemer, BIMBO, ond, manipulerende, ingen utdannelse/jobb, selvsentrert, silikon, ofte utro, oversminket, billig (har hatt sex med halve byen), og har en unge som hun ikke en gang fikk beholde. Ja, det sier vel det meste. Jeg takler rett og slett ikke at kjæresten min har elsket og vært på knærne etter henne! Hva var så j*vlig bra med henne??? Deres forhold endte faktisk ikke så lenge før vi ble sammen, og jeg blir ofte påminnet om henne. Hun dumpet selvfølgelig han. Jeg klarer rett og slett ikke takle dette her.. Jeg vet at de hadde mer et pulefohold, hvor de gikk mye utpå fester sammen. Og her sitter han med meg inne, jeg pottesur! Jeg klarer liksom ikke være den glad og sprudlende jenta.. har liksom mistet respekten for han Hvordan hadde du taklet dette her? Dersom kjæresten din hadde tidligere elskt en slik jente. Hadde dere helt ærlig ikke mistet noe av respekten for han? Det sier på en måte litt hvilken standard han har... Dette er vel omtrent det samme som når vanlige gutter sliter med at dama har vært sammen med en såkalt badguy. Hvordan kunne hun være sammen med HAN liksom.
Gjest Purple Haze Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 Mennesker forandrer seg, preferanser forandrer seg. Kanskje han lærte en lekse av å være sammen med denne eksen, og ville ha noe bedre denne gangen? Når vi gjør det slutt med noen, ønsker vi oss noe bedre neste gang, sant? Han er sammen med deg nå. Eksen er fortid. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå