AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har utviklet en eller annen form for gikt i løpet av livet? Jeg er 22 år, jente, og begynte å hovne opp i tåledd når jeg var 18 år. Det er ikke blitt bedre, nå har det utviklet seg videre til stortå. Tidligere har det kun vært hovent i fra lilletåen og tre ledd videre. Jeg har vært ut og inn av legekontorene nå i 4 år. Jeg har tatt røntken og MR (hvor de ikke fant noe), fått støttestrømper grad 3 og spesialsåler da jeg er litt plattfot. Støttestrømpene får jeg så vidt på meg, og de klemmer så hardt at det blir verre. Har prøvd å klippe dem kortere (de har åpen tå), men funker dårlig. Sålene går jeg med hele tiden. De er bedre enn vanlige såler, men ikke noen merkbar endring etter jeg fikk disse! Har også tatt blodprøve mot revmatiske sykdommer, den var negativ. Men nå har jeg nylig lest at det er kun mellom 50 og 95 prosent av de med revatiske sykdommer som tester positivt på denne prøven! Jeg har prøvd å holde meg i ro i ukesvis, tvinge meg selv å jogge, gått mye turer, trene på treningssenter. Tar omega3 og drikker 1 liter melk for dagen. Ingenting fungerer! Det er ikke noen logikk i når det hovner opp, det er hovent uansett hva jeg gjør... Kan vel også nevnes at min far har revmatisme, og på morsiden er det en alvorligere type gikt. Også har jeg byttet lege, håper på at han nye finner ut hva som er galt.. Håper det er noen her inne som kan fortelle om de har fått gikt, og hva som skjedde der fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå