AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er ofte på cafe i sammenheng med jobb, men også med venninner. Jeg syns det blir stusselig å kjøpe kun sort kaffe, selv om jeg er veldig glad i dette og det er det sunneste alternativet. Vanlig kaffe og te er liksom noe man drikker hjemme, ikke ute. Hvilken annen type kaffe kan man kjøpe uten å få i seg alt for mye sukker/kalorier? Mye er jo usunt, men hva er det beste alternativet?
kanelsnurr Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Caffè latte er jo bare kaffe med melk, ingen sukker om du ikke putter det oppi selv. Du kan til og med be om å få den laget med lettmelk, så er det i alle fall ikke noe kaloriinnhold å bekymre seg for...
Kladd Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Americano, macchiato og cortado (evt. cappuccino). Caffè latte er jo bare kaffe med melk, ingen sukker om du ikke putter det oppi selv. Du kan til og med be om å få den laget med lettmelk, så er det i alle fall ikke noe kaloriinnhold å bekymre seg for... Dersom man antar at en latte inneholder rundt 2,5 dl melk, så er det jo likevel rundt 125 kalorier i en latte lagd på lettmelk. Endret 6. februar 2012 av Kladd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Caffè latte er jo bare kaffe med melk, ingen sukker om du ikke putter det oppi selv. Du kan til og med be om å få den laget med lettmelk, så er det i alle fall ikke noe kaloriinnhold å bekymre seg for... Kaffe latte med smak inneholder vel sirup med smakstilsetning?
Kladd Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Kaffe latte med smak inneholder vel sirup med smakstilsetning? Yep. Og sist gang jeg var på jobb (jobber i kaffebar), fant jeg ut at det var ikke få kalorier en sprut (en porsjon) inneholdt heller, som TS er bekymret for. Enkelte kaffebarer har sukkerfri sirup da, så avhengig av TS sin definisjon av "sunt", kan jo det være en mulighet.
Sekretæren Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Kan jeg spørre hvor du drikker kaffe om du mener sort kaffe er stusselig? Er enig i at den meste traktekaffen er kjip, men en sprek dobbel americano, eller en fyldig håndbrygget kaffe er helt nydelig. Vil du spare kalorier, ville jeg heller vært kresen på bryggemetoder og kaffebønner, og droppet melkekaffen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå