AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Nå sitter jeg på universitetet og prøver å løse oppgaver i statistikk. Jeg kjenner jeg er så utrolig sliten mentalt sett. Har jobbet veldig hardt de siste årene, både når det gjelder skole og jobb. Har ikke hatt ordentlig ferie på seks år. Går på et hardt studium og bruker mye tid på skolearbeid og i feriene jobber jeg hele tiden. I tillegg har jeg slitt med noe på det personlige planet. Jeg forventer mye av meg selv og tar kritikk jeg får veldig hardt og det hjelper heller ikke at jeg er min egen største kritiker. Nå kjenner jeg er jeg er i ferd med å møte veggen. Føler jeg har NULL energi, klarer ikke å jobbe så effektivt som før, blir psykisk sliten og vil bare ligge i senga og stirre i taket. Jeg vil så gjerne få gode karakterer og være best mulig forberedt til eksamen. Siden jeg er så sliten som jeg er nå, har jeg utsatt skolearbeidet mye og nå har jeg en del som må gjøres. Har dårlig samvittighet 24 timer i døgnet og føler meg lat! Er det noen her som kan komme med gode tips til meg? Hva jeg kan gjøre for å skjerpe meg og klare å fullføre det jeg må fullføre? Blir så oppgitt over meg selv at jeg får lyst til å grine.
Tingeling ♥ Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Hei kjære du, du må ikke presse deg så hardt! Jeg vet hvordan det er når foreldre sitter bak deg og maser om gode resultater. Nå er jeg ingen ekspert men jeg vil tro at du først og fremst trenger å ro deg ned litt, du bør kanskje også finne deg en hobby som du bli glad av å utføre ved siden av studiene. På denne måten får du også mer energi, og da blir det lettere å jobbe med studiene. Du trenger IKKE ha dårlig samvittighet når du ikke studerer 24 timer i døgnet. Det er selvsagt bra at du tar studiene dine seriøst, men kanskje du tar de for seriøst? Du må ikke la dette spise deg opp innvendig... Jeg er egentlig ikke noe god på å gi råd, men jeg vil bare si at jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, og vil bare si at det skjeldent blir bedre resultater når en presser seg selv. Du klarer å komme deg gjennom dette, du må bare puste litt ut, og slappe litt av. Lykke til videre med studiene dine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå