Leanne Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 I min ungdom sydde jeg en del kjoler selv, bare ved å tegne opp mønster etter en kjole jeg allerede hadde og laget den nye omtrent lik. Nå kan jeg tenke meg å prøve å sy litt til meg selv og kanskje til min datter. Kjoler/tunika i fleece. Stoffet er 145 cm bred. Hvor mye må jeg ha for å sy en kjole i str m, som er omtrent ned til knærne, og 3/4 ermer. Og hvor mye stoff trenger jeg for å sy en kjole til en jente (klesstrørrelse 122)? Noen som vet ca mål? Så kan jeg heller bestille så jeg har litt ekstra. Kan jo alltids sy dukkeklær eller lignende om det blir for mye
Pingting Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Det kommer veldig an på skjørtevidden. 2 m burde holde i massevis uansett, og er det ikke så sidt skjørt kan du sikkert klare deg med 1,5 m. Trolig 1 m også, om det er et litt trangere skjørt. Men det tør jeg ikke garantere
Leanne Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2012 Da bestiller jeg 2m så har jeg nok, får sikkert bruk for restene til noe annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå