AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Noen vil nok synes jeg er et rasshøl, derfor AB... Men jeg kan ikke få meg til å like showet. Noen av personene er på grensen til å være mongoloide, og det er vanskelig for meg å la være å le eller bare bli deprimert av hvordan de snakker og går. Og at de greide å bestige fjelltoppen er lite interessant. Få deg en vakker dame med det utseende, eller en ordentlig statusjobb når du ser sånn ut som dem, eller snakker som noen av dem gjør og jeg ville blitt imponert. Fjelltoper kan bestiges med helikopter....
Gjest hogwash Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Noen vil nok synes jeg er et rasshøl, derfor AB... Men jeg kan ikke få meg til å like showet. Noen av personene er på grensen til å være mongoloide, og det er vanskelig for meg å la være å le eller bare bli deprimert av hvordan de snakker og går. Og at de greide å bestige fjelltoppen er lite interessant. Få deg en vakker dame med det utseende, eller en ordentlig statusjobb når du ser sånn ut som dem, eller snakker som noen av dem gjør og jeg ville blitt imponert. Fjelltoper kan bestiges med helikopter.... Jeg tviler på at de bryr seg nevneverdig om du er imponert eller ei. Greit nok at du ikke liker programmet, men hva prøver du å oppnå med en sånn post? (Jeg gjetter kun for provokasjon) 19
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Så grunnen til at du ikke liker programmet er at du synes det er mer imponerende å få seg en vakker dame eller en ordentlig statusjobb? Det er synd for deg at du blir deprimert av hvordan de snakker og går og at du dømmer folk etter utseendet, men det sier i grunnen mer om deg enn om dem. Ja, du virker som et rasshøl. Og for sånne som deg finnes heller "ingen grenser", tydeligvis. 14
Cannavaro Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 jeg er et rasshøl, derfor AB... Helt riktig, du sier det selv !! Du har ikke skjønt noe av poenget med en sånn programserie, og du forteller i klartekst hvor sneversynt du er . I tillegg gjemme seg bak AB-knappen er heller ikke å bli imponert av. Ønsker deg lykke til kjære venn, om akkurat DU er på jakt etter en statusjobb så bør du kanskje forfriskes i norskkunnskapene dine isteden ?? Heller bruke tid på det enn å "fyre på bålet" her inne ??? 8
Kråkesaks Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Du mener kanskje at funksjonshemmede bare skal stues vekk? Det er da mer enn nok "glansbilder" på tv, så om det er det du vil se så er det bare å skifte kanal. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Sist jeg sjekket dekoderen min så hadde jeg haugevis av kanaler å velge mellom. Du kan jo velg noe annet å se på om du blir så provosert av å se mennesker som oppnår noe annet enn det du har lyst til å oppnå her i livet. 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Noen vil nok synes jeg er et rasshøl, derfor AB... Men jeg kan ikke få meg til å like showet. Noen av personene er på grensen til å være mongoloide, og det er vanskelig for meg å la være å le eller bare bli deprimert av hvordan de snakker og går. Og at de greide å bestige fjelltoppen er lite interessant. Få deg en vakker dame med det utseende, eller en ordentlig statusjobb når du ser sånn ut som dem, eller snakker som noen av dem gjør og jeg ville blitt imponert. Fjelltoper kan bestiges med helikopter.... Ja, du høres jo intelligent ut. Det er helt greit å ikke like programmet, men resten av det du skriver er helt bak mål. Det var forresten ingen mongoloide(downs syndrom) med i programmet. 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Jeg lurer på hvem du mener er på grensen til å være mongoloide? For alle som er med er helt tipp-topp i hodet. 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Noen av personene er på grensen til å være mongoloide Hvordan er man "på grensen til å være mongoloid" (downs syndrom)? Det er som å "være på grensen til å være gravid". Det er ikke noe man er på grensen til, enten er man det eller så er man det ikke. Hele innlegget ditt er skrevet som et ignoramus-innlegg (som om du er uvitende og kunnskapsløs). Dette stinker troll lang vei. 7
Gjest Consensio Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Skjønner ikke poenget med denne tråden. Det er selvfølgelig helt greit at du ikke liker et tv-program. Det et derfor det finnes flere programmer på flere kanaler, for at det skal finnes noe for alle. Hvorfor bruke masse energi på å irritere seg over et program man ikke liker og ikke vil se på? 6
sølepytt Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Jeg liker heller ikke programmet, men av en annen årsak en ts. Jeg synes programmet er sadistisk, i den forstand at man er liksom ikke noe tess, eller har ikke opplevsd noe verdifullt, hvis man ikke har gjennomflrt masse smerte først. Det er liksom ikke bra tv å se at folk går kose-tur og ikke opplever lidelse. Hva jeg ville gjort: Doble toiden på samme strekning, eller halv strekning på samme tiden. Da hadde deltakerne fått nok søvn, hvile og mat. Moralen er: Man trenger ikke ha lidd for å anse seg selv for et OK menneske. 2
Cannavaro Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Jeg liker heller ikke programmet, men av en annen årsak en ts. Jeg synes programmet er sadistisk, i den forstand at man er liksom ikke noe tess, eller har ikke opplevsd noe verdifullt, hvis man ikke har gjennomflrt masse smerte først. Det er liksom ikke bra tv å se at folk går kose-tur og ikke opplever lidelse. Hva jeg ville gjort: Doble toiden på samme strekning, eller halv strekning på samme tiden. Da hadde deltakerne fått nok søvn, hvile og mat. Moralen er: Man trenger ikke ha lidd for å anse seg selv for et OK menneske. Din siste kommentar først : nei, man trenger ikke lide for å anse seg selv som et ok menneske. Programkonseptet her går jo mer på evnen til å løse utfordringer selv og sammen, selv med forskjellig handicap. Et startsted og et mål er avtalt på forhånd. Så er det sikkert prosjektert hvor lang tid man bruker på ekspedisjonen også. Alt m.h.t tv-produksjon og kostnader etc. samt hva som kan være gjennomførbart for en sånn gruppe. Deltagerne har sikkert fått vite at det er snakk om en utfordring fysisk/psykisk som er av stor påkjenning. Det har vært nok av andre programmer som er relatert som kose-tur ; ta f.eks "gutta på tur" og de tre jentene på tv2 som syklet. Jeg er sikker på at man kan lage mye god tv med forskjellige konsepter som egner seg for hvilket som helst publikum. Det unike med akkurat "ingen grenser" er jo at mennesker med handicap også kan få vise hva de duger til. Så derfor må man jo skjønne litt av konseptet og tankene bak en sånn produksjon før man eventuelt kritiserer. At det var sadistisk får du selv stå for, men her hadde man også med medisinsk ansvarlig personell som så til at det var helsemessig forsvarlig for deltagerne (ref. også 71 grader nord). Om man ikke liker å se denne typen programmer så bør man rett og slett la være. Men, for å få et bra innblikk så bør man se på det for å få mer forståelse og oppleve i sterkere grad bakgrunnen til deltagerne som også er med. 3
Dragonfly84 Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Jeg har ikke sett programmet, men jeg har sett previewene og hørt intervjuer med deltakere og sånt. Og det er etter min mening mye stiligere enn f.eks. 71 grader nord, for disse folka gjør virkelig noe som er nesten umulig. Det setter andres liv i perspektiv, når vi klager over småting i hverdagen. Og det må være helt fantastisk for de som er med - "okei, beina mine virker kanskje ikke, men jeg klarer å bestige et fjell likevel". Endret 6. februar 2012 av Dragonfly84 8
kaprifolen Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Neste program burde heller handle om å gi slike som deg sosial intelligens og kunnskap om menneskekropp og samfunn, DET hadde vært utfordring, det! 4
Gjest just words Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Det er ikke så lurt å sitte i glasshus å kaste stein ts, jeg mener du har ikke akkurat det beste språket selv ser jeg, og jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slikt språk. Men synes i grunn det er vanskelig å ikke bli deprimert av hvordan du ordlegger deg, og hvordan du ser verden. Men så tenker jeg at jeg blir deprimert på dine vegne, og deprisjon synes ikke jeg en skal kaste bort på rævhål, så da smiler jeg igjen. Det er ikke akkurat vanskelig å være rævhål, det eneste du trenger er en ræv og et hul så har du det, spy ut drit kan jo alle klare. Sosial IQ og empati derimot skaff deg det du, da blir jeg imponert.
Kråkesaks Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Jeg digger programmet og synes det er flott å se hva folk kan klare. Deltakerne og Lars moensen imponerer stort. Samtidig vil jeg ikke glorifisere programmet for mye. Serien heter Ingen grenser, men de har grenser. Jeg har lest om flere fra både første og denne sesongen som fikk store problemer når de kom hjem. For noen var dette overfantastisk og deres livs opplevelse, men ikke for alle. Det må heller ikke framstilles som at alle andre funksjonshemmede klare alt, hvis de bare vil. Disse menneskene har vært nøye utplukket og vært gjennom både fysiske, psykiske og medisinske tester før turen. I tillegg hadde de jo helsepersonell på turen.
Kråkesaks Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Jeg liker forøvrig Ingen grenser langt bedre enn TV2s Til toppen av Norge. Å få folk opp og ut på tur gir både gode opplevelser og mestringsfølelse, og da er det bedre å ha som mål at alle skal klare enn å lage en konkurranse. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Det er ikke så lurt å sitte i glasshus å kaste stein ts, jeg mener du har ikke akkurat det beste språket selv ser jeg, og jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slikt språk. Du er den andre eller tredje som kritiserer språket mitt. Både syntaks og grammatikk er korrekt...så hva er problemet? Og bare for å peile dette inn på rett spor igjen. Beklager at jeg ikke synes det er noe spesielt sjarmerende med og se en gjeng invalide middelmådigheter bestige en fjelltopp. I et av verdens tryggeste land anno 2012 er det verken en heltemodig eller samfunnsnyttig aktivitet.
Moscato Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Du er den andre eller tredje som kritiserer språket mitt. Både syntaks og grammatikk er korrekt...så hva er problemet? Og bare for å peile dette inn på rett spor igjen. Beklager at jeg ikke synes det er noe spesielt sjarmerende med og se en gjeng invalide middelmådigheter bestige en fjelltopp. I et av verdens tryggeste land anno 2012 er det verken en heltemodig eller samfunnsnyttig aktivitet. Er det heltemodig og samfunnsnyttig å skaffe seg ein "good looking" partner, då? Dessutan meiner eg at programmet er samfunnsnyttig fordi det er med på å fremje samhald, stå-på-vilje, samarbeid og meistring, utan at det heile tida er om å gjere å vere flinkast, kjappast, sterkast og først. Dessutan er det ikkje til å kome vekk ifrå at vi i Vesten har eit stadig aukande fedmeproblem, noko som fører til (og er forårsaka av) at menneske som i bunn og grunn burde ha glimrande føresetnader for eit aktivt liv blir sitjande på ræva likevel. Deltakarane i "Ingen Grenser" har ikkje alle desse føresetnadene, men klarer det jaggu likevel. Det står det respekt av. EDIT: Meistring er forresten glimrande i forhold til den psykiske helsa til kvar enkelt av deltakarane. Samfunnet ha godt av at individa har god psykisk helse, ergo er programmet samfunnsnyttig pga det òg. At deira meistring er kopla til prestasjonar som du reint personleg ikkje bryr deg om, det burde du greie å sjå forbi. Endret 6. februar 2012 av Moscato 7
Kråkesaks Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 I et av verdens tryggeste land anno 2012 er det verken en heltemodig eller samfunnsnyttig aktivitet. Samfunnsnyttig? Mener du at alt som vises på tv må være samfunnsnyttig? Deltakelse på turen har forøvrig gitt noen av de selvfølelse, et nettverk og jobb! Men funksjonhemmede skal vel ikke kunne tro på seg selv eller jobbe. Eller motta penger fra nav... 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå