Gå til innhold

Hvilken type kjole kan man ha i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i et bryllup i August og jeg er innmari usikker på hvilken type kjole jeg skal ha på meg. Har funnet en del fine selskapskjoler inne på Bridesave.com, men jeg er redd for å bli altfor mye pyntet.

Hvilken type kjoler kan man ha i bryllup?? Jeg tenker på farge, lengde og snitt, med eller uten ermer osv....

Vi har vært i bryllup før, men jeg har aldri hatt en skikkelig selskapskjole og vil derfor ha en til dette bryllupet, nettopp fordi jeg vil pynte meg skikkelig.

Hjelp..... :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja det spørs jo litt på hva slags dresscode de evt oppgir da... Selv var vi i tre bryllup i sommer/tidlig høst og jeg hadde en ankellang kjole uten armer. Den var ganske lys, mest i grønt med marmoreffekt. Til den hadde jeg strikket et stort sjal og veske i offwhite "pusegarn".

Skjønner godt at du vil ha en skikkelig flott kjole, det er moro å virkelig kunne pynte seg innimellom. Lykke til med valget, det er nok å velge i i hvert fall. :)

Skrevet

Vent med kjolekjøp til etter ditt eget bryllup, så kan du smugtitte på gjestene dine... :blunke:

Skrevet

Se på dresskoden, men det gjør jo ikke noe å pynte seg, jeg synes det er verrre å ikke gjøre det. Jeg hadde en lys blå stroppeløs kjole med masse broderte perler på i tre bryllup nå i sommer, følte meg ikke overpyntet!!

Skrevet

Er ikke noe dress kode i det bryllupet...Betyr det at jeg kan ha på meg hva som helst?....tror jeg tar grilldressen...... :hoho:

Skrevet

Ja Camie, hadde det vært så enkelt. Jeg mener godt at folk kunne godt i hva dem vil, men så er ikke jeg fan av bryllupsbilder heller da.. eller at man skal videofilme seansen, men det blir vel bra bevismateriale i skillsmissen senere allikevel.

Nei slutt! Jeg skal ikke være så negativ. Ta på deg noe kult, men husk at du blir lagt merke til samme hva du går i så jeg skjønner godt at sånne ting kan være litt stressende... =(

Waco

Skrevet

En del fine kjoler på www.snart-gift.no også!

Skrevet

Hvis du er invitert til middag så er vel det vanligste at mannen har mørk dress og damene lange kjoler. Hvor pyntet kjolene er varierer gjerne litt fra sted til sted... Jeg går ikke like pyntet i et bryllup der jeg er fra som i et bryllup der min kjære er fra... Det er gjerne litt forskjellige tradisjoner.

Kjøper du en enkel men elegant lang kjole som ikke er hvit rød eller sort burde du være helt sikker. Eller spør brudeparet! Vi har fått noen spørsmål ang dette fra våre gjester.

Gjest sexysadie
Skrevet

Man kan gå i hva man vil,men man bør ikke bli finere enn bruden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...