Gå til innhold

Bilferie via båt i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldr vært på bil-/båttur til Danmark så jeg trenger råd fra noen som er erfaren med slike turer:

Tenkte å ta med ungene på en ferietur med bil og telt i Danmark de første 7-14 dagene av juli. Planen er å ta båt fra Larkvik til Hirtshals og ha utgangspunktet derfra. Trives vi blir det i 2 uker, blir det pes drar vi hjem etter en uke.

Har fått høre at vi bør bestille båtbilletter allerede nå for å sikre oss plass. Må man det?

Om vi drar har vi veldig lyst til å ta ting litt på sparket.Vil det bli vanskelig å få båtplass dersom vi bare kjøper billett fra feks Larvik til Danmark, men ikke returbillett? Får vi problemer om vi kjøper returbillett bare noen dager før avreise?

Noen meninger?

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om det er så ille at man må bestille plass allerede nå, men de går jo an å kjøre rundt dersom dere ønsker å ta hjemreisen på sparket.

Broen over til Malmø og kjøre derfra og opp til Norge.

Da kan man jo evnt stoppe ved Gøteborg og stikke innom Liseberg eller akvariet

Uansett så har de vel sikkert noen avbestillinger så jeg tror ikke jeg ville vært så nervøs for å ikke få plass på båten

Endret av Consensio
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så ille at man må bestille plass allerede nå, men de går jo an å kjøre rundt dersom dere ønsker å ta hjemreisen på sparket.

Broen over til Malmø og kjøre derfra og opp til Norge.

Da kan man jo evnt stoppe ved Gøteborg og stikke innom Liseberg eller akvariet

Uansett så har de vel sikkert noen avbestillinger så jeg tror ikke jeg ville vært så nervøs for å ikke få plass på båten

Ja, jeg har tenkt tanken om å ta broen over. Men er bare så redd det skal bli en himla omvei og at vi får en veeeeeldig lang hjemreise (holder til nord i Norge). Men det er absolutt et alternativ.

Gjest Consensio
Skrevet

Hmm, ja det blir kanskje en litt lang vei.

Finnes ganske mange fine campingplasser på veien da.

Skrevet

Vi gikk inn på nettet og bestilte plass hjem igjen da vi begynte å lengte hjem. Så overnattet vi noen dager ikke så langt fra fergen.

Å kjøre nordover gjennom Sverige er vel billigere en gjennom Norge? Veiene er og bedre.

Skrevet

For å få billige billetter bør du bestille tur/retur i ganske god tid. Jeg bor i DK og får ofte folk på besøk "på sparket". De får plass på båten, men ender ofte med dyyre billetter i høysesongen. Og det er langt å kjøre rundt via Køben/Sverige.

Gjest Consensio
Skrevet

Veiene i Sverige er ikke så bra når man kommer litt nord.

Ja det tar jo fort 7 timer å kjøre fra Malmø til Oslo, men man kan jo stoppe underveis, campe, oppleve noe morsomt osv

Unger pleier jo å digge akvariumer, dyreparker, lekeland osv som det finnes på veien :)

Skrevet

Er da som bare at slike ting må planlegges så lang tid i forveien. Liker å ta ting på sparket når det er ferie. Fordrar ikke faste datoer. Får ta med egen båt på hengeren og ro over. :reise:

ts

Gjest Consensio
Skrevet

Planlegges? Det jeg kom med?

Neida, slikt kan man ta på sparket uten problemer

Skrevet

Planlegges? Det jeg kom med?

Neida, slikt kan man ta på sparket uten problemer

Ja, det er sant. Men minuset er jo at det blir mye kjøring. Har opp gjennom årene fått noen erfaringer med blileie unger som hyler og krangler i baksetet.

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, det er sant. Men minuset er jo at det blir mye kjøring. Har opp gjennom årene fått noen erfaringer med blileie unger som hyler og krangler i baksetet.

Ja, er vel ikke alle barn som er like glade for lange bilturer.

Skrevet

Jeg har reist fra Fredrikshavn et par ganger i sommerferien og bestilt dagen før/samme dag på nettet, og det har alltid gått fint. Jeg kan ikke tenke meg Larvik-Hirtshals er så mye verre å få plass på, spesielt hvis dere ikke er så kresne på tidspunkt og nøyaktig hjemreisedag. Er den full kan dere vel eventuelt også dra fra Fredrikshavn til Oslo? Hvis dere uansett skal nordover er det ikke sikkert det blir omvei (uansett kortere enn bilveien til sverige :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...