camie Skrevet 6. januar 2004 #22 Skrevet 6. januar 2004 Er jo ikke alle frisører som kliner klovnesminke i trynet på folk. :blunke: Mange er utrolig flinke, så man ska vel ikke skjære alle over en kam. Uansett så går jeg ut i fra at folk sier ifra når de skal sminkes om hvordan de vil ha det og hvordan de absolutt ikke vil se ut! Jeg kommer ikke til å gi den som skal sminke meg frie tøyler. Hun skal nok få noen retningslinjer å gå etter! Ingen som får gå amokk med sminkekosten i mitt ansikt.
Snurre Skrevet 6. januar 2004 #23 Skrevet 6. januar 2004 En dyktig makeup artist jobber ikke i en frisørsalong. Amen, Tex !!!!
Holly Hobbie Skrevet 6. januar 2004 #24 Skrevet 6. januar 2004 Synes dere er litt slemme mot frisører her! Kanskje de er slik hvis man bor langt oppe i gokk, men der jeg kommer fra er det mange flinke! Jeg skal sminke meg et sted hvor de er proffe på dette med brudesminke, og det er en egen makeup-artist som gjør det. Men det finnes vel frisører som kan legge sminke også? Ikke så rart om de gjør begge deler, vel? Uansett skal jeg nok si ifra hvis de bruker for mye knallfarger osv., men det regner jeg ikke med at de gjør. Forresten har jeg bare sett ett eksempel på brudesminke her inne i det siste, så jeg synes det er litt dårlig gjort å nevne det som et skrekkeksempel.
jea Skrevet 6. januar 2004 #25 Skrevet 6. januar 2004 Dere det er FAKTISK dyktige frisører som også er dyktige til å SMINKE.. HUn som skal sette opp håret mitt er FRISØR og MAKEUP ARTIST.. Hun skal jo prøve sminke meg ....Noe de fleste gjør! Frisører kan faktisk sminke,og manikyr hvis man har utdannet seg til alle 3 tingene...SÅ DET SÅ
Scorpina Skrevet 6. januar 2004 #26 Skrevet 6. januar 2004 Synes dere er litt slemme mot frisører her! Kanskje de er slik hvis man bor langt oppe i gokk' date= ....... say what??? :o
Holly Hobbie Skrevet 6. januar 2004 #27 Skrevet 6. januar 2004 Utvalget er kanskje litt dårligere i mindre tettbebugde strøk? Det var bare det jeg mente! Hilsen en som kunne tenkt seg å bo på landet
Scorpina Skrevet 6. januar 2004 #28 Skrevet 6. januar 2004 du ror bra godt nå popelka??? HIhi....skullle nå bare terge deg litt da Skjønner jo seffersen hva du mener Men mht spørsmålet - min venninne som er utdannet make-up artist (som bor i TRONDHEIM ) "shall do me". Hun har sminka meg før når vi var gjester i en venninnes bryllup og jeg så jo BARE lækker ut da Så jeg vet jeg er i gode hender *S* Men, kommentaren lenger oppe om at noen bruder nok har vært en smuuuule uheldig i valg av sminkør? Jah, må nok nikke enig der ja!!
Engel Skrevet 7. januar 2004 #29 Skrevet 7. januar 2004 Jeg syns en del frisører (om de har hatt utdannelse innen smlnke vet jeg ikke) har hatt en tendens til å "oversminke" brudene litt, så jeg tenkte jeg skulle eksprimentere litt på egenhånd nå framover mot bryllupet og se om jeg ikke kan ordne den delen selv. Det jeg er mest bekymret for er om jeg klarer å få det til å holde hele kvelden....
Scorpina Skrevet 7. januar 2004 #30 Skrevet 7. januar 2004 Jeg syns en del frisører (om de har hatt utdannelse innen smlnke vet jeg ikke) har hatt en tendens til å "oversminke" brudene litt.... Virker som du er inne på noe der ja. Venninna mi (som er utdannet frisør ja)som skal ordne håret til meg, min forlover og min datter spurte om jeg skulle fikse sminken selv. Hun innrømmet glatt at hun kansje kunne være enten litt for lett på hånden eller for hard og foretrakk at bruden hadde med seg egen sminkør ELLER gjorde greia selv. Det må no være mye bedre å ha en ærlig frisør enn å se ut som noen har kjørt make-up skrinet gjennom ansiktet til brura....*grøss*
Lisemor Skrevet 8. januar 2004 #31 Skrevet 8. januar 2004 Flere og flere frisører tar viderutdannelse og får sminkørtitteli tillegg til vanlig frisør fagbrev. Hadde sefølgelig (2) prøvetime® og ble(omsider) kjempefornøyd med både hår og sminke. (Første kunne ikke sminke etter min smak og viten.Hun hadde heller ikke sminkørtittel) Hadde ikke turd å legge den selv en så viktig dag.Er god til å legge makeup ellers i året ,men på min brullupsdag ville jeg ha eksperthjelp. Det finnes ingen fasit på hvordan ditt ansikt skal sminkes- så sminken varierer etter mote og smaken til sminkøren. Lykke til.
Vestlandsbrud Skrevet 14. januar 2004 #32 Skrevet 14. januar 2004 Jeg skal ihvertfall ikke være kjempeannerledes enn jeg er til vanlig! Tenk om brudgommen begynner å se seg rundt og lure på om han har kommet til riktig bryllup når jeg kommer inn!
anyvold Skrevet 14. januar 2004 #33 Skrevet 14. januar 2004 Jeg er superheldig!!!¨ Jeg er ferdig utdannet make-up artist når mitt bryllup står! Så da sminker jeg meg jaggu sjøl! WEEEE gleder meg!! Starter på skolen på mandag!!!!
hallingbrud Skrevet 14. januar 2004 #34 Skrevet 14. januar 2004 Jeg har bestilt både håroppsetting og sminke hos en frisørsalong. Jeg vet at frisøren er kjent for å være dyktig, men jeg aner jo ikke hvordan hun er til å sminke... Jeg aner ikke en gang om hun har en tittel som make-up artist. Jeg er allikevel bestemt på at hun skal sminke meg. Jeg skal jo ha en prøvetime, så jeg ser jo da hvordan det går.
momo Skrevet 14. januar 2004 #35 Skrevet 14. januar 2004 Etter litt frem og tilbake, så håper jeg at frisøren min skal både sette opp hår og sminke meg. Var veldig skeptisk først, men jeg var nede og pratet med henne på tirsdag og hun er make up artist i tilleg til frisør, og når jeg begynte og prate om hvordan jeg ville ha sminken sa hun hvordan hun ville gjøre det før jeg rakk og si noe og det var akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Da var det bare og håpe at hun kan, hun hadde egentlig fri, men skulle sjekke om hun skulle noe spesielt den dagen. Så jeg får beskjed i morgen. :D :D
Imax Skrevet 14. januar 2004 #36 Skrevet 14. januar 2004 Sminket meg selv da jeg giftet meg. Sommerbrun og fin, med enkel make-up, slik jeg legger til vanlig. Kjøpte ny leppestift og maskara. Tok meg lite tid og kjempe fint og naturlig. Kan ikke fatte at folk betaler tusenlapper for å bli sminket "naturlig", det er jo skikkelig festsminke man trenger hjelp til! Men, men, hver sin lyst.
Gjest Madley Skrevet 14. januar 2004 #37 Skrevet 14. januar 2004 Jeg satser også på å sminke meg selv. Siden bryllypet blir i august er jeg brun og fin og da trengs det bare litt for å få "det lille ekstra" liksom. MEN skal nok øve ja...hehe...
monja Skrevet 14. januar 2004 #38 Skrevet 14. januar 2004 Jeg ble sminket hos en make up utdannet frisør, og betalte 300 kroner for det. Ble naturlig og fint, men det er såklart opp til hver ankelt hva de velger....Jeg hadde aldri tatt sjansen på å sminke meg selv.
momo Skrevet 14. januar 2004 #39 Skrevet 14. januar 2004 Jeg tørr heller ikke sminke meg selv. Og det er bare 200 kr i prisforskjell, så de betaler jeg gledelig. :D :D
ringblomst Skrevet 17. januar 2004 #40 Skrevet 17. januar 2004 Jeg skal sminke meg selv - stoler ikke 100% på noen andre, og så vil heller bruke penger på selve sminken enn på å bli sminket. Men så synes jeg det er dyrt å sette opp håret også, jeg da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå