Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Kaster kjøpte sokker, stopper hjemmestrikkede sokker og strømper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stopper ullsokker. Er det hull kan det hende jeg stopper hvis det er gode sokker, men hvis de er slitt på ei stor flate går de rett i søpla!

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Stopper ikke vanlige sokker, men pleier å stoppe ullstrømper. Nå må det sies at jeg kun kjøper de aller beste merkene innen strømper og da synes jeg ikke jeg kan kaste dem selvom det er et lite hull på tåen. Farmoren min lærte meg å stoppe da jeg var liten. Det er viktig å gjøre det på en måte så det synes minst mulig, ellers er det ikke gøy å bruke etterpå.

Forøvrig var dette en morsom tråd, så jeg svarte på den selvom den er litt gammel.

Skrevet

Absolutt ikke! Jeg er en kløne med nål og tråd, og et par nye sokker koster da ikke så mye.

Skrevet

Sokker med hull og skavanker: Rett i søpla!

Kjøper bare billige sokker - de holder like lenge som andre sokker, men gir meg mye mindre dårlig samvittighet når jeg kaster dem.

K

Skrevet

Sokker med hull kastes, samme om de kostet 15 eller 50 kroner.

Skrevet

Stopper hjemmestrikkede ullsokker. Kaster kjøpte sokker - kjøper ikke noen dyre...

Gjest Zalomine
Skrevet

Hjemmestrikket ull stoppes ja (dog ikke av meg innser jeg. Farmor strikket tøfler til meg hun, jeg har slitt to hull idem, så hun får den tilbake for å stoppe. I mellomtiden har jeg fått nye, hun masseproduserer dem visst....)

Men når det er et hull i sokkene mine, da er de antakeligvis meget tynnslitt over det hele resten av sokken også (altså, er det hull på tåa er den slitt hælen, er det bak det er hull, da er den nok slitt forran også...) Og jeg får somregel store hull når jeg først får dem, så da kastes de ja.

Skrevet

Hver gang min mor er på besøk, så kaster hun seg over den haugen med rent tøy som aldri er brettet sammne. I bunnen av den baljen ligger alle sokkene. Det er mange par der, men de fleste er enslige. Hun finner kassen på veggen i vaskerommet, og hun parer og parer til hun får krampe. Hun reiser fra huset mitt med veska full av hullede sokker. Og neste gang er de stoppet!

Forbannet unødvendig synes jeg, i likhet med de fleste av dere andre her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...