Gå til innhold

Fortelle han det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Skal prøve å holde denne historien kort, men må begynne med litt forhistorie.

Jeg møtte en gutt i sommer, helt fantastisk fyr! Det har aldri vært noe mer enn vennskap for noen av oss, men vi har en utrolig connection og han har blitt en av mine aller nærmeste venner på kjempekort tid! Nå har det seg slik at han har fått følelser for meg og har hatt det en liten stund. Tror ikke de er så alt for sterke, han sier aldri noe om det edru, men når han drikker kan det komme fram hvis jeg f.eks blir med en gutt hjem.

Jeg har tatt veldig hensyn til dette og går ikke synlig hjem med noen fra byen/kysser osv foran han. Forteller heller aldri om slike ting. Jeg har ikke vært singel så lenge, så er ikke ute etter noe forhold, noe han vet og setter pris på, så han får litt tid til å komme over følelesene sine.

Meeeeeen, så var jeg på fest i går og gjorde noe FRYKTELIG dumt... Min bestevenn spiller i ett band og de har fått ny vokalist(nokså kjent, stort forbilde for bestevennen min). Han er en kjempekar og meg og han har virkelig funnet tonen! Så det endte jo opp med at jeg ble med han hjem... Vi ble enige om å ikke si dette til noen, men samvittigheten min gnager. Burde jeg si noe til kompisen min? Han har jo strengt tatt ingen grunn til å vite det?

Skal også nevnes at ett par av de jeg har holdt litt på med har tatt slutt pga kompisen min.

Takker for svar og synspunkter på hvordan jeg burde håndtere dette! :) Vanskelig når du er midt i det selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du si noe? Du har jo ikke informasjonsplikt? Det er grenser for hva slags hensyn man skal ta. Du deler jo ikke følelsene, så da må han skjønne at du treffer andre.

Skrevet

Nei, du har ikke noen forpliktelser ovenfor ham og trenger ikke om å informere om ditt sexliv, men det hadde kanskje vært hyggelig av deg å klarifisere at du faktisk ikke føler noe annet enn vennskap for ham om noe er uklart akkurat der.

Fortell det du sa til oss; at han er en fantastisk fyr og at du gjerne vil beholde han som venn, men at du ikke har noen romantiske følelser for han.

Ellers er det hyggelig av deg å ikke nødvendigvis kline med andre fremfor han, ihvertfall nå i begynnelsen.

:)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han liker deg, du liker ikke han på den måten. Si det til han og lev livet ditt. Så nei, ikke fortell han dette, skjønner egentlig ikke problemet ditt. Greit nok at du ikke vil såre han, men at du skal hele tiden ta hensyn til han, "gjemme" deg på byen, passe på så han ikke får vite noe osv høres helt idiotisk ut

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet

Jeg vet veldig godt hva moral er og har god moral faktisk :) Du vet jo ingenting om meg utifra det du leser her, du vet f.eks ikke at jeg aldri har hatt one night stand eller at dette er den første jeg ligger med etter det ble slutt mellom meg og typen etter fire år. Du vet heller ikke at dette er en mann jeg kjenner meget godt, og som det er stor sannsynlighet for at det kan bli noe mer med, så du kan godt spare deg! Uansett om ingenting av det var tilfelle så hadde faktisk ikke du hatt noe med det for det er mitt valg.

Takk for svar dere andre! Det er veldig klart for han at følelsene ikke er gjensidig og at det aldri kommer til å bli noe mer mellom oss.. Men jeg er redd han skal finne ut av det på en eller annen måte. Siden meg og han jeg lå med har en god sjangse til å bli noe mer er det så dumt hvis kompisen min finner ut av noe, for jeg vet han hadde ødelagt det uten å mene det..

Men er det bedre at det kommer fra meg? Han har jo som dere sier egentlig ikke noen rett til å få vite det...

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

ts- det du skriver, er veldig vedig nesten akkuratt det samme som jeg har det selv, men jeg sier ingenting. det man ikke vet, har man ikke vondt av ;)

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet

Hvorfor skal du si noe? Du har jo ikke informasjonsplikt? Det er grenser for hva slags hensyn man skal ta. Du deler jo ikke følelsene, så da må han skjønne at du treffer andre.

ts- det du skriver, er veldig vedig nesten akkuratt det samme som jeg har det selv, men jeg sier ingenting. det man ikke vet, har man ikke vondt av ;)

Hadde en mann kommet med lignende utsagn hadde han blitt stemplet som en usympatisk drittsekk - med rette. Hun sier jo at dette er en veldig god venn av henne? Selvfølgelig skal man ta hensyn til gode venner, og forøvrig med så mange av sine medmennesker som mulig.

Det er jo forferdelig å være ulykkelig forelsket, og tar man ikke hensyn i slike situasjoner kan man virkelig såre dypt. Og hva koster det vel egentlig en selv? Bittelitt mindre frihet akkurat når man henger sammen med vedkommede?

Og hvorfor ikke si i fra? Hva sier dere kvinner om menn som holder dere "in the dark"? Som dere er håpløst forelsket i - og forbli det - fordi de aldri gir dere grunn til å fullstendig slippe håpet? Som holder på med andre uten å virke bry seg? Nettopp. Drittsekk.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet pga avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

Gjest NozMonster
Skrevet

Hadde en mann kommet med lignende utsagn hadde han blitt stemplet som en usympatisk drittsekk - med rette. Hun sier jo at dette er en veldig god venn av henne? Selvfølgelig skal man ta hensyn til gode venner, og forøvrig med så mange av sine medmennesker som mulig.

Det er jo forferdelig å være ulykkelig forelsket, og tar man ikke hensyn i slike situasjoner kan man virkelig såre dypt. Og hva koster det vel egentlig en selv? Bittelitt mindre frihet akkurat når man henger sammen med vedkommede?

Og hvorfor ikke si i fra? Hva sier dere kvinner om menn som holder dere "in the dark"? Som dere er håpløst forelsket i - og forbli det - fordi de aldri gir dere grunn til å fullstendig slippe håpet? Som holder på med andre uten å virke bry seg? Nettopp. Drittsekk.

kanskje du misforsto meg litt?

jeg mente at siden jeg ikke har noe romantiske følelser for min kompis, så selvom vi har full tillitt til hverandre og prater om alt mellom himmel og jord, så velger jeg bevisst å prate om andre gutter som jeg en sjelden gang kan rote meg litt borti...

synes du det er feil av meg å ikke si til han? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...