Gå til innhold

Nettstudier - Jeg vil studere på Filippinene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har tilknytning til Filippinene og ønsker å studere der. Jeg har søkt gjennom universitet etter universuitet og funnet ut at det er fryktelig mye styr for en nordmann å søke (fremlegge alle slags attester, ta tester osv...) så jeg vurderer nå nettstudier, altså at jeg flytter til Filippinene men studerer ved et norsk universitet gjennom internett.

Har lite kunnskap om nettstudier, er det noen som vet hvordan det fungerer? Jeg tar altså med meg en laptop og på den leverer jeg oppgaver og tar eksamen? Og tar da med meg bøker og leser? Er det sånn det fungerer? Har hørt at bruk av internett er dyrt på slike steder, vil det da bli for dyrt?

Har sett at årsstudium i psykologi på Universitetet i Tromsø blir mulig å ta som nettstudium, det kunne jeg godt tenkt meg. Men hvis jeg får A i alt og kommer videre til profesjon, kan jeg da ta det også som nettstudium?

Er tankene mine realistiske? Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tror nok dette skal være mulig, så lenge du har internett og fagbøker har du det de trenger....

Skrevet

Men får man støtte fra lånekassen med nettstudier, altså 90 000 i året? Og søker man gjennom Samordna Opptak eller direkte til NKI nettstudier? Noen med peiling?

Skrevet

Tipper du søker direkte på NKI, men det står nok på siden dems.

Så lenge studiet du tar er støttet av lånekassen så får du lån/stipend ja. Det er ikke alle nettstudium som blir støttet, så det må du høre med studiestedet om.

Du kan ikke ta et profesjonsstudium i psykologi over internett.

• Liker 1
Skrevet

Men får man støtte fra lånekassen med nettstudier, altså 90 000 i året? Og søker man gjennom Samordna Opptak eller direkte til NKI nettstudier? Noen med peiling?

Jeg fikk hvertfall støtte fra lånekassen da jeg gikk nettstudier via nks! 90 tusen.

Skrevet

Tipper du søker direkte på NKI, men det står nok på siden dems.

Så lenge studiet du tar er støttet av lånekassen så får du lån/stipend ja. Det er ikke alle nettstudium som blir støttet, så det må du høre med studiestedet om.

Du kan ikke ta et profesjonsstudium i psykologi over internett.

Årsstudiumet i psykologi er i regi av UIT så vil nok tro at det er støttet? Men kommer jeg videre må jeg altså ta profesjon på unversitetet og ikke over nett? Hva med hvis jeg søker meg videre på mastergrad-prgrammet i psykologi? Er det og umulig å ta som nettstudium?

Kan man f.eks studere jus over nett?

Skrevet

Syntes denne tråden var intressant, har selv vurdert dette. Men man søker direkte til NKI? Er det samme frist som Samordna?

Skrevet

Hvis du tror at man kan ta profesjonsstudiet i psykologi over nett, tror jeg du bør sette deg litt mer inn i hva studiet går ut på. Jeg sier ikke dette for å være frekk eller nedlatende, men det er mange som ikke vet hva dette studiet egentlig er. Det er et praktisk studium, hvor man ikke bare sitter og leser bøker, men har praksis både utplassert på institusjoner og sammen med medstudenter.

En master i et psykologiemne vil nok heller være mulig å ta som nettstudium.

Gjest "gjest"
Skrevet

Enn om du søker på universitet på fillipinene direkte, utenom norske studiesteder?

Skrevet

Enn om du søker på universitet på fillipinene direkte, utenom norske studiesteder?

Problemet er at det var veldig mye styr å søke seg inn på studiet på et filipinsk universitet. Språktester, økonomisk dokumentasjon, inngangstest etc.

Skrevet

Kan du ikke bare studere i Norge (eller et annet land i Europa) og deretter søke jobb på Filippinene? Hvis engelsk er hovedspråket er det sikkert ikke noe problem for en nordmann å få jobb der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...