monja Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Hvem er ditt forbilde? Og hvorfor? Tror nok bestemt mitt forbilde er mamma'n min (selv om jeg ikke vil innrømme det). Det er masse bra i det hun har gjort for oss, og enten jeg vil det eller ikke blir jeg mer og mer lik henne. Ser nok mer opp til henne nå når jeg har blitt voksen
Suzy Skrevet 6. januar 2004 #3 Skrevet 6. januar 2004 Tror nok bestemt mitt forbilde er mamma'n min (...) og enten jeg vil det eller ikke blir jeg mer og mer lik henne. Ser nok mer opp til henne nå når jeg har blitt voksen
Ingeborg Skrevet 6. januar 2004 #4 Skrevet 6. januar 2004 Mange forbilder, jeg, men mammaen min er det viktigste. Har ellers stor sans for Marie Simonsen, og respekt for arbeidet Lise Lindbæk gjorde som Norges første kvinnelige krigsreporter... Og ja, jeg er journalist...
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 Min bestemor er mitt forbilde. Så hjertegod og nydelig menneske hun var....
Bokalven Skrevet 6. januar 2004 #7 Skrevet 6. januar 2004 Hvem er ditt forbilde? Og hvorfor? Tror ikke jeg har noe, faktisk. Det er mange jeg beundrer, men jeg har ingen tanker om å være lik dem. enten jeg vil det eller ikke blir jeg mer og mer lik henne. Jeg har hørt flere si det. Jeg besøkte min mor i romjulen, men jeg synes faktisk vi er veldig forskjellige fortsatt...
Gjest GreenSky Skrevet 6. januar 2004 #8 Skrevet 6. januar 2004 Mormor er mitt forbilde! Hun er en driftig og tøff dame, med utradisjonell tankegang. Hun er flink til å se en sak fra flere sider, og hun har god allmennkunnskap. Hun har en skrøpelig kropp, men hjernen er skarp som en syl. Hun var den aller første kvinnelige politikeren i hjembyen sin for mange år siden. Dessuten er hun god, snill og tålmodig med alle. Tror jammen jeg skal besøke mormor i dag!
Julie Skrevet 6. januar 2004 #9 Skrevet 6. januar 2004 Bestevenninna mi (som har flytta og jeg savner enormt!). Beundrer hennes sjeldent sterke rettferdighetssans, evne til empati, guts, ærlighet og gode humør.
Marble Skrevet 6. januar 2004 #10 Skrevet 6. januar 2004 Faren min er mitt forbilde paa mange ting, men ellers ser jeg opp til enkelte folk i enkelte sammenhenger som for eks mennesker som generelt er fornoeyde....
Gjest Madam Felle Skrevet 6. januar 2004 #11 Skrevet 6. januar 2004 Har ingen forbilder, men mange jeg ser opp til. Er veldig ulik mine foreldre og resten av familien, men skulle jeg velge en av dem måtte det blitt min tante.
Gjest lurven Skrevet 6. januar 2004 #12 Skrevet 6. januar 2004 mor teresa men det er et forbilde jeg aldri kan leve opp til
Diva Skrevet 6. januar 2004 #13 Skrevet 6. januar 2004 Hmm... Har egentlig ikke tenkt så mye over det, men det er noen som gjør store inntrykk på meg. Marie Curie fortjener all ære. Hun dedikerte sitt liv ( sammen med mannen sin ) for å gjøre vitenskapelige bragder. Hun var en av få "lærde" kvinner på den tiden og jeg synes hun er en inspirasjon for fysikk og kjemi-fans og en flott representant for kvinner i det hele tatt. Lise Meitner,- også kvinnlig fysiker,- er også et forbilde. Hun fikk ikke så mye "cred" for arbeidet sitt som hun burde fått heller. Kanskje ingen bombe nå, men jeg er svært interessert i fysikk, kjemi og forskning / nyskapning..... :D
Gjest Lea Skrevet 6. januar 2004 #14 Skrevet 6. januar 2004 Skulle gjerne hatt kvalitetene til begge mine bestemødre.. blandet. Den ene mild og snill, den andre original og bestemt. I tillegg har en eldre dame vært et stort forbilde for meg. Hun var hverken spesielt smart eller original, men hun var ufattelig lykkelig til tross for at hun hadde hatt et tøft liv. Hun så positivt på ALT helt til siste dag og hadde evnen til å oppmuntre og støtte alle hun omga seg med. Hvis jeg var en blanding av alle disse, så ville jeg vært perfekt :blunke: Men jeg prøver å ta med meg det viktigste, for alle disse tre damene har lært meg MASSE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå