Gå til innhold

R1 + R2 + Fysikk 1 + Fysikk 2 på 4 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har greid dette før med noenlunde bra resultater?

Har tenkt å jobbe fulltid med det + helger men er fortsatt litt nervøs da det er utrolig mye å jobbe med i fagene.

Har 5 I matematikk og naturfag fra før av uten noe særlig jobbing, men nå har jeg kun "forelesninger" på youtube og boka til å hjelpe meg :sjenert:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du jobber jevn og trutt med fagene, og forstår hva du driver med, så vil det nok gå veldig bra! :)

Selv skal jeg ta 1T, R1 og R2 + at jeg tar kjemi 1 + 2, norsk, historie og samfunnsfag til høsten, og jeg har tenkt å få 5 og 6.

Så jeg tenker at om jeg klarer dette, så klarer du dette også :hug:

• 3 uker senere...
Skrevet

Har tatt voldsomt mange fag som privatist, også R1, R2, Fysikk 1 og fysikk 2. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bruke mest tid på fysikk 2, som jeg syntes var HARDT. Det er mye stoff som skal inn, og skriftlig fysikkeksamen kan være ett lite mareritt. Når det er sagt, fagene du tar overlapper jo hverandre, man lærer mye matte av fysikk og omvendt, så det bør absolutt gå. Gå på UDIR og se på gamle eksamensoppgaver og fokuser på de temaene som blir mest vektlagt der! Er en god del av pensum i særlig R1 man kan hoppe bukk over, for å si det sånn.

Med jevn jobbing og pågangsmot er jeg sikker på at det skal gå fint, men vær forberedt på at den fysikken kan bli tung å svelge ;) Må samtidig nevne at fysikk 2 er det morsomste faget jeg har tatt, så det er verdt det! Lykke til!

Skrevet

Dette er absolutt mulig, men til syvende og sist er det disiplin og motivasjon som blir avgjørende! Lykke til :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Absolutt mulig. Universitetene har fag som er 10-20 sp i fysikk som dekker ca samme pensum. Hvis du har mulighet til det kan du jo se om et universitet eller høgskole nær deg har et slikt fag (kalles gjerne FYS100/150 eller noe slikt) og snike deg med på forelesningene.

Skrevet

Tråden er ryddet for e-postadresse og kjøp/salg-annonse.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Absolutt mulig. Universitetene har fag som er 10-20 sp i fysikk som dekker ca samme pensum. Hvis du har mulighet til det kan du jo se om et universitet eller høgskole nær deg har et slikt fag (kalles gjerne FYS100/150 eller noe slikt) og snike deg med på forelesningene.

OBS; gjelder IKKE UiO. Tro meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...