Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at barnehagene starter i august? Er det den første hverdagen i måneden? 01. august? Eller som på skolene der de starter f.eks. 18. august? Tenker på hvordan vi skal gjøre det med permisjon for å rekke helt til barnehagestart, men siden det er vår første unge så vet vi ikke når barnehagen starter :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste barnehager har vel stengt i juli, om de har stengt i det hele tatt. Så jeg ville nok satset på 1. august. Men det er jo ikke sikkert du får plass før f.eks 15. august, eller du kan få plass fra 1. juli. Kommer helt an på dekningen hos dere. Barnehageåret starter 1. august tror jeg.

Skrevet

Vi søkte fra 1, men fikk plass fra 31. August. Det var så mange som begynte i august at de måtte fordele det utover pga innkjøring. Vi fikk et problem med permisjon, men klarte å løse det ved at jeg hadde mye kveldsvakter + litt hjelp av familie :-)

Skrevet

Her starter de opp med ny barn etter første uka i august, og da fordeles ungene utover i ukene framover slik at det ikke skal være flere unger som starter samtidig.

Skrevet

et barnehage-år begynner likt som skoleåret. rundt 18 august ca.. hilsen mor til to barn i barnehage.

Skrevet (endret)

Som flere sier, det er vanlig barnehagen fordeler det utover august, for at det ikke skal begynne for mange nye samtidig. På vår barnehage delte de det på tre mandager, og min gutt fikk da begynne 8. august. :) Vi fikk beskjed om når det var oppstart i løpet av sommeren (velkomstbrev fra barnehagen), så man har ikke nødvendigvis så veldig lang tid å organisere seg på.

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet (endret)

Har hørt at man blir kalt inn i flere puljer hvis det er mange barn som skal ha plass :)

Endret av Haley
Skrevet

Hos oss er det slik andre beskriver, at de første barna har innkjøring fra første uka i august, og de barna som får plass må derfor fordeles litt utover de første ukene. Hvis det er mange barn, risikerer man å få plass i slutten av august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...