Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De av dere som hatt problemer med ustabile sykluser (etter f.eks pillebruk), hvor lang tid tok det før det stabiliserte seg? Eller opplever noen at det aldri har stabilisert seg?

Lurer på om noen har erfaringer med åresvis med ustabile sykluser?

Hvordan har dette evt. påvirket fruktbarheten? Noen erfaringer med å bli gravid selv om syklusene er veldig rotete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 måneder, hos meg iallefall.

Skrevet

Er et år siden jeg sluttet på p-plaster, syklusene er ikke stabile. Nå er mensen borte igjen...

Prøvd i et halvt år, ikke gravid ennå..

Skrevet

- ca.1,5 år siden jeg sluttet på p-ring

- ikke i nærheten av stabil

- har for tiden ikke eggløsning (tror heller ikke at jeg har hatt :tristbla: )

Skrevet

Syklusene har aldri vært stabile, og jeg fikk til syvende og sist påvist PCOS. Har dog blitt spontant gravid en gang, og ble gravid med Pergo (1 enkel kur)denne gangen.

Skrevet

Takk for svar! Da trenger jeg ikke miste helt motet ennå.. Tror jeg sliter litt med å få eggløsning, sluttet på pillen høsten 2010, og syklusen er ennå ikke stabil.. Venter på utredning hos gynekolog.. Laaaang venteliste..

TS

Skrevet

Det tok ett år for meg å bli gravid etter pilleslutt. Hadde gått på piller i 10år sammenhengende, så var forberedt på at det kom til å ta litt tid.

Jeg hadde et par stabile sykluser etter pilleslutt, men etter dette ble det masse surr! Jeg hadde småblødninger/spotting rett som det var! Følte at jeg hadde halvveis mensen hele tiden...

Jeg oppsøkte gynekolog (privat) etter 7mnd, og fikk primolut for å kickstarte syklusen. Gikk på dette i 3 mnd. Måtte da ta en pause i prøvingen. Etter denne "kuren" hadde jeg 1 vanlig syklus på 26 dager, og ble gravid på neste :rodmer:

Skrevet

Det tok ett år for meg å bli gravid etter pilleslutt.

Etter denne "kuren" hadde jeg 1 vanlig syklus på 26 dager, og ble gravid på neste :rodmer:

Det er så godt å høre, når man tenker alt det værste selv :sjenert:

Skrevet

Det er så godt å høre, når man tenker alt det værste selv :sjenert:

:klem: Man har lett for å tenke det værste ja. Har vært igjennom et par runder med meg selv det året jeg hadde problemer med syklusen.

Man må bare prøve å tenke at det som regel ordner seg innen ett år.

En ting er hvertfall sikkert, jeg skal aldri gå på p-piller igjen!

Lykke til! Det ordner seg helt sikkert! Hvis du tenker mye på om det kan være noe "galt" med deg, så vil jeg absolutt anbefale deg å oppsøke privat gynekolog og få sjekket med innvendig ultralyd. Det hjalp meg veldig hvertfall! De kan ikke se alt såklart, men man får en viss idè om hvordan ting ligger an :)

• Liker 1
Skrevet

De av dere som hatt problemer med ustabile sykluser (etter f.eks pillebruk), hvor lang tid tok det før det stabiliserte seg? Eller opplever noen at det aldri har stabilisert seg?

Lurer på om noen har erfaringer med åresvis med ustabile sykluser?

Hvordan har dette evt. påvirket fruktbarheten? Noen erfaringer med å bli gravid selv om syklusene er veldig rotete?

Sluttet med p-plasteret i feb. 2010.

Har sykluser på alt fra 28 dager til 45 dager. (Ustabile sykluser, med andre ord)

I løpet av 2 år (har ikke vært så fryktelig aktiv med EL-tester) så har jeg hatt antydning til EL-slim 2-3 ganger.

Dette har altså gått ut over fruktbarheten..

Aldri blitt gravid, selv om jeg noen ganger har slørvet med prevansjon i de nesten 11 årene jeg har vært seksuelt aktiv. -Ikke blitt gravid engang iløpet av disse to årene vi faktisk ikke har brukt prevansjon i det hele tatt :(

Skrevet

En ting er hvertfall sikkert, jeg skal aldri gå på p-piller igjen!

Lykke til! Det ordner seg helt sikkert! Hvis du tenker mye på om det kan være noe "galt" med deg, så vil jeg absolutt anbefale deg å oppsøke privat gynekolog og få sjekket med innvendig ultralyd. Det hjalp meg veldig hvertfall! De kan ikke se alt såklart, men man får en viss idè om hvordan ting ligger an :)

Ja, det er sant!

Skal virkelig vurdere fremtidig prevangsjon bedre... Men dersom jeg får de barna jeg vil ha forstår jeg jo nå at prevangsjon i mitt tilfelle er utrolig sikkert..... :gjeiper:

Blir jo til at jeg tenker mye på om noe er galt! Synes tankene fort begynner å kretse dit... Men har vært på sykehuset...og blir fulgt opp der... På invendig UL ser alt bra ut..... Men dersom de ikke snart gjør noe så blir det privat! (Lei av svaret: "Vi ser det an") :sjenert: Jeg vil at det skal skje noe - nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...