AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg lå på 1500-1600 kalorier når jeg skulle ned noen kg, av og til mindre, av og til mer, som oftest mindre. Jeg brutke lang tid men har endelig komt meg dit jeg skal med mye trening og dette kostholdet. Jeg lurer igrunn på hvor jeg bør ligge for å holde vekta. Jeg lurer derfor på hvor andre ligger i gjennomsnittet på en dag ??
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 huff ja. Jeg burde fulgt med her jeg og. Jeg holder vekten, men ligger på alt fra 400 til 2000 på en dag.............
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 du kan jo finne en bmr kalkulator og sjekke http://www.losertown.org/eats/cal.php Denne er også grei/morsom. Selv ligger jeg på mellom 500 og 1200. Men jeg har et litt komplisert forhold til mat, så jeg er ikke noe du burde sammenligne deg med
melly666 Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article435559.ece Nederst på siden er det en formel som er kjekk å bruke
Kosemose Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Kanskje litt på siden, men: Dere som følger en viss kalorimengde: Har dere en fast diet eller regner dere ut for alt dere spiser gjennom dagen? Hender det dere spiser mindre en dag fordi dere skal bort dagen etter?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg går ned i vekt og ligger på 1400 kalorier om dagen, da går jeg veldig sakte ned i vekt da. Kalorikalkulatorer har "rådet" meg til å ligge på 1290 for å gå ned 0,5 kilo i uka, men det blir aaalt for lite mat for meg! Da øker jeg heller kaloriene, og går saktere ned i vekt altså! Pleier å trene en halvtime-time med enten kardio eller styrke hver dag, så da kan jeg med god samvittighet legge til litt ekstra mat i beregninga, og fortsatt "gå i null".. 1
Gjest Survival Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 1700 som regel, men litt mer de dagene jeg forbrenner mer
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Kanskje litt på siden, men: Dere som følger en viss kalorimengde: Har dere en fast diet eller regner dere ut for alt dere spiser gjennom dagen? Hender det dere spiser mindre en dag fordi dere skal bort dagen etter? Jeg regner ut på alt jeg spiser! Men et halvfast oppsett: Frokost: ca 250 kcal Lunsj: ca 250 kcal Middag: ca 600-800 kcal (glad i middag ja!) Kvelds: mellom 100-250 kcal +Trening som gir meg mellom 100-300 kcal "ekstra" å gå på, som jeg har som mellommåltider før og etter trening, evt også mellom middag og lunsj - eller som kompansering hvis jeg ser jeg har spist for mye Spiser ikke mindre en dag for å kompansere for eventuell utespising neste dag. Spiser ute maks to ganger i måneden, så føler jeg kan ta meg råd til de ekstra kaloriene de aktuelle dagene Spiser jeg hos venner regner jeg VELDIG opp på kalorimengden, og spiser heller en mye mindre posjon kveldsmat.Dessuten har jeg spisedag på søndager, hvor jeg spiser nøyaktig det jeg vil, og nøyaktig hvor mye jeg vil, uten å telle en eneste kalori. Med god samvittighet
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Ts her. Ok, høres ut som det variere veldig ja, det er vell opp til hver enkel. Lurer igrunn bare på om det er normalt å ligge på 2000 kalorier til vanlig, jeg må vell bare prøve meg frem. De dagene jeg ikke trener ligger jeg på ca 1500,1600. De dagene jeg trener ligger jeg mellom det og 2000. Vil igrunn bare ha en pekepinn. Orker ikke ligge så langt nede hele tiden, da føler jeg heller det er verdt å ha "litt ekstra" men trener mye styrke og litt kondisjon intervall, så jeg trenger jo en del også, og prøver å spise sunt. Synes det kan være litt vanskelig. Hver gang jeg tror jeg har "forstått" det med kosthold og trening, så er det noe nytt..hehe. Jeg vil jo gå opp i muskler og da må jeg spise nok, men vil jo ikke gå opp i fett så da må jeg ligge i kaloriunderskudd, kan bli litt mye bare.
apekatt1 Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Kanskje 4000-4500 kcal pr dag? Det er en normal treningsdag med to økter, med en laaaang (5-7 timer) blir det kanskje 5000 kcal. Har alltid hatt en ganske rask forbrenning.
Yme Skrevet 6. februar 2012 #13 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ligger på mellom 1500 og 2000 på hverdagene, og syns det er vanskelig å få i meg alt sammen... Det er ganske lite for en mann på 1,86 som veier 85 kilo, men kroppen min trenger rett og slett ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 1600-1800kcal vanligvis. Hadde jeg spist 2000kcal eller mer per dag hadde jeg ikke holdt vekta lenge nei. Men så er jeg også for lat til å trene.
loffen Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Jeg teller ikke kalorier, men jeg ligger antagelig mellom 2200 og 2400 pr dag? Trener mye jeg da, og hadde sultet ihjel på .. 400? edit: Kanskje denne er noe? : kaloriberegning Endret 6. februar 2012 av loffen
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Jente på 29 år. 168 cm høy og 90 kg. Jeg teller ikke kcal, men de gangene jeg har sjekket ca hva jeg ligger på så spiser jeg mellom 2000 og 2500 kcal hver dag. Spiser LCHF og går ned i vekt med det nivået med 3 timer karatetrening i uka. Ca 0,5 kg i uka siden jeg startet for 13 måneder siden. Jeg har gått ned 26 kg på litt over et år nå uten å tenke på slanking egentlig. Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå