AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har ikke kommet på å spørre legen om det.. Men trodde ikke det skulle ha noe å si i forbindelse med prøvingen? Etter å ha lest litt på nettet har jeg vel kommet frem til selv at jeg nok har bakteriell vaginose (pga lukt ved utflod, spesielt etter samleie). Da lege foretok en gynekologisk undersøkelse (I forbindelse med hensvisning til gynekolog for utredning) kommenterte hun at jeg hadde veldig mye utflod, og at det kunne virke som det var sopp. Da jeg på spørsmål svarte at jeg ikke hadde noen plager med dette, mente hun det ikke var noe vits å behandle dette.. Men jo mer jeg tenker på det, desto rarere synes jeg det høres ut? Sambo har nevnt tidligere at han har merket litt plager på penis inni mellom, men at han bruker canesten noen dager så går det over (Hvorpå jeg ble lettere irritert og sa han måtte si i fra om slikt fra første gang, slik at jeg også kan behandle meg selv!) Sporer litt av her.. Uansett, noen som har erfaring med dette? Og kan man evt. kjøpe medisin reseptfritt? Har sett reklame på tv for noe som skal stabilisere ph-verdien i underlivet, kan det fungere like bra? Hvis ph-en i underlivet mitt er i ubalanse, kan det være med på å ødelegge en evt. befrukting? At sædcellene "avstøtes"?
marielle171 Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Canesten mot sopp kan du kjøpe på apoteket og melkesyrebakterier (vivag og andre merker) saom kan hjelpe mot ubalanse i underlivet kan du også bruke:) Jeg har prøvd det flere ganger og her hjelper det en liten stund men så kommer det tilbake igjen. Men har hørt at det funker bedre hos andre. Jeg vet ikke om bakteriell vaginose kan påvirke sæd. Men jeg vet at sæd ikke trives i et surt miljø og når man har bakteriell vaginose er p-H verdien lavere (altså surere). Dette må du nesten snakke om med gynekologen, men jeg har selv tenkt litt på dette, og syntes det hørtes logisk ut at det er vanskeligere å bli gravid når man har et for surt miljø i underlivet siden sæd ikke trives der. Men spør gynekologen og skriv det hun sa her på KG, vil gjerne vite hva hun eller han sier om dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå