absinthia Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Vi har nettopp flyttet til nytt sted, har en liten godklump på 2 uker og skal forsøke å ordne feiring av min sønns 7-årsdag uten for mye kav. Det kommer til å være 10 gjester (alle i klassen) og vi har akkurat bordplass til disse. Andre fasiliteter som vi har er stor hage, eiendom som grenser til havet og til skogen. Er inne på tanken med utendørs bursdagsfeiring. Hvordan vil dere ha gjort dette?
absinthia Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #2 Skrevet 5. februar 2012 Ble litt kort startinnlegg, minstemann forlangte en kjapp servering, så jeg måtte bare avslutte skrivingen litt før jeg hadde tatt med alle omstendigheter, men... Pytt,pytt!
absinthia Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Dobbeltpost Endret 5. februar 2012 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Hvis det ikke er tjue kuldegrader, er jo utebursdag, gjerne med bål og pølsegrilling, veldig artig. Har dere en akebakke i nærheten? Ellers kan man lage en hinderløype/natursti, leke sisten i snølabyrint, kaste på blink med snøballer (om snøen er kram) og følge refleksløype (kommer litt an på hvor langt nord dere bor - i Oslo er det jo lyst til seint på ettermiddagen nå). Uansett opplegg ville det sikkert være kjekt å få en ekstra voksen til å være ute med barna og pappaen, så kan du gå inn med babyen når det trengs. Ellers: For å slippe unna masse logistikkstyr og voksne som følger, kan dere vurdere å ha bursdagen rett etter skoleslutt. Altså at dere henter barna i stedet for at de går hjem eller på SFO, og så er bursdagen ferdig i femtida. De fleste foreldre setter veldig stor pris på det!
absinthia Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2012 Vi har faktisk akebakke rett utenfor huset! Får håpe det dukker opp litt mer snø, er stort sett bare en og annensnøflekk is og gress der nå. Flott ide med refleksløype, dekan jo være merking til både det ene og det andre! Var også lurt å ta barna med hjem fra skola, hadde satt pris på det selv! Takk,så mye for gode tips!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Utebursdag er jo litt væravhengig, og det er ikke alle barn som setter pris på å være ute i all slags vær. Men det er jo en mulighet å ha det ute, men ha aktiviteter og mat inne som backup-plan. Tra man det rett etter skolen, så vil jo mye av tiden gå rundt matbordet. Hva med god, gammeldags pølsebod i kjøkkendøra? Ikke lenge siden sist jeg hørte noen som hadde det med stor suksess. Ellers ville jeg hørt med noen om de kunne komme og bidra med to ekstra voksenhender, siden du vil ha nok opp med babyen. Jeg hadde gladelig stilt opp på noe slikt. For selv om jeg ikke er særskilt glad i unger, så syns jeg de er ufattelig artige og søte i slike settinger (jeg storkoser meg hver år på småbarnsjuletrefest, selv uten egne barn. Alltid noen foreldre som gladelig låner bort ungene sine slik at de selv kan få sitte rolig og se på. )
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Utebursdag er jo litt væravhengig, og det er ikke alle barn som setter pris på å være ute i all slags vær. Pøh, vil jeg si. Småskolebarn er vant til å ha masse utetid på skolen, de har dress, de leker og spretter, de kan aktiviseres. Med mindre det er uforsvarlig kaldt, naturligvis. To timer ute i snøen kan alle barn være med på!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Pøh, vil jeg si. Småskolebarn er vant til å ha masse utetid på skolen, de har dress, de leker og spretter, de kan aktiviseres. Med mindre det er uforsvarlig kaldt, naturligvis. To timer ute i snøen kan alle barn være med på! Når det snør vannrett, også? Eller slapser som det gjør i en del av landet om vinteren? Etter skolen er de fleste barn ganske slitne, og da begynner de også fortere å fryse. Jeg var et barn som var mye ute om vinteren (og resten av året), men ikke når det var den type vær. Da holdt man seg helst innendørs.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Når det snør vannrett, også? Eller slapser som det gjør i en del av landet om vinteren? Etter skolen er de fleste barn ganske slitne, og da begynner de også fortere å fryse. Jeg var et barn som var mye ute om vinteren (og resten av året), men ikke når det var den type vær. Da holdt man seg helst innendørs. Vel, hvis TS henter ungene rett etter skolestart, blir det altså til at de er ute i SFO-tida. På mange SFO-er er det fast utetid et par dager i uka. Hva er forskjellen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå