Kara W Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Vi har arvet en hel haug med leker fra noen som dessverre røyker. Hvordan fjerner jeg best røyklukten fra disse tingene? Det er snakk om Duplo, Brio-tog, lekebiler og litt diverse plast-ting. Holder det å sette det ut i kulden i noen dager, eller det noe mer jeg kan gjøre?
Rararara Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Tror jeg hadde kjørt det meste i oppvaskmaskinen.. Duplo vet jeg av erfaring tåler det helt fint iallefall 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Ha duplo i et vaskenett og vask det i vaskemaskinen. 1
Kara W Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2012 Det blir mange runder i oppvaskmaskinen, for vi fikk nesten en halv søppelsekk Men takk for forslaget. Er fint å vite at det går an. Går det kanskje an å vaske i badekaret? Bare skylde alt i varmt såpevann? Noen tips til tre-togene? Har tenkt at vi kanskje setter de igjen på hytta. Da lekes de ikke med så ofte uansett, og de får luftet seg godt før vi bruker dem.
Gjest Nica. Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Jeg ville ha vasket de i badekaret, får da være måte på
liv Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Tretogene kan vaskes, bare de tørkes godt etterpå.
Fru Filifjonka Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 En dæsj edikk i badevannet er sikkert lurt. 1
Gjest Consensio Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Eddik og vann i badekaret, la det ligge en god stund, skyll godt av og la det lufttørke.
Mamma1 Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Først salo i badevannet, så skylle med eddik. Da burde lukten være borte.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Eddik og vann i badekaret, la det ligge en god stund, skyll godt av og la det lufttørke. Enig, bortsett fra når det gjelder togene. Malingen kan sprekke hvis de først blir lagt i bløt og så får lufttørke. Så akkurat dem bør du ta opp ganske fort og tørke med håndkle. 2
Gjest Consensio Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Ah, tenkte ikke på at disse togene er av tre. Lenge siden jeg har sett slike. Ja, da burde de jo absolutt tørkes etter vask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå