Gå til innhold

Hvor mye lommepenger på ferie i Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer skal reise på en ukes ferie til Gran Canaria i slutten av mars. Vi har bestilt all inclusive hotell, så jeg slipper å bekymre meg for matbudsjett. Men jeg prøver å finne ut hvor mye penger vi trenger i lommepenger på den uken. Dette blir vår første reise dit, så jeg har veldig liten peiling på hvordan prisene er der.

Jeg vil jo gjerne at vi skal kunne prøve ut litt av aktivitetene som er der, som blandt annet båtturer, strandaktiviteter, ta taxi inn til byen et par kvelder, prøve spa og litt forskjellig.

Er det noen som har erfaring med Gran Canaria og kan anbefale hvor mye penger man bør ta med seg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

tja, hvis dere legger opp et budsjett på mellom 3000 og 5000 kroner hver i uken skal dere kunne leve veldig greit. (jeg har aldri bodd på All inclusive og legger meg på det beløpet selv når jeg er ute og reiser). trekker dere fra boutgifter, mat og transport kan dere leve ganske bra.

Skrevet

Åj, synes det var ganske mye, når man utelukker mat og drikke fra beløpet. Men takk for svar! :)

Er det noen andre som har erfaring med all inclusive? Er interessant å vite hvor mye dere endte opp med å bruke, så jeg har noe å sammenligne med.

Gjest padawan
Skrevet

tja, som sagt så ligger det mer i det beløpet enn det dere trenger så det ligger nok i overkant av hva dere trenger.

Skrevet

I utgangspunktet pleier jeg å tenke ca 1000kr pr dag. Men siden mat faller bort fra budsjett, kanskje 500kr pr dag. Spørs om dere skal gjøre mye mens dere er der på ferie.

Gjest padawan
Skrevet

er ikke 1000 kroner dagen mye hvis det er all inclusive?

Skrevet

Jeg har pleid å bruke ca 3000,- på en uke og da er mat inkludert i den summen, nå sist brukte jeg 3500,- men det inkluderte også gocart, taxi t/r maspalomas-playa del Ingles hver dag og badeland.

Skrevet

Takk for flere svar. Hovedsakelig skal vi jo på denne ferien for å slappe av å slikke sol, og skal til en veldig turistfri og rolig plass. Nærmeste byer er Puerto de Mogan som er 10 minutter unna med taxi, og Puerto Rico som er 20 minutter unna med taxi. Vil jo gjerne at vi kan dra inn til begge byene to-tre kvelder av oppholdet vårt, og der blir det jo å gå litt penger. Ellers har vi spa på hotellet vi skal prøve ut to dager av oppholdet vårt, og det blir vel å gå en del penger hit også.

Annet enn det er det bare strandaktiviteter vi kommer til å bruke penger på. Resten av tiden vår blir brukt til hotellet hvor vi får alt av mat og drikke gratis (pluss at vi har gratis tilgang til et stort badeland).

Så det er jo ikke voldsomt vi skal bruke penger på. Tenker at 3000 kroner per pers må da være mer enn nok?

Skrevet

er ikke 1000 kroner dagen mye hvis det er all inclusive?

Det tenkte jeg og. Da blir det nok mindre utgifter hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...