Gå til innhold

Å ringe barnevernet på vegne av sitt eget barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig litt knotrete tittel på dette evnet, men;

Jeg lurer på om det er mulig å ringe inn ei bekymringsmelding på vegne av mitt barn som har samvær hos far, uten å involvere de barna han har fått med sin samboer..

Barnet mitt har det ikke godt hos sin far, pga sin stemor (dette er ingen "hat-stemor-tråd, men hun er ikke fra Norge og har helt andre oppdragelsesmåter enn som er gjengs over vanlig her). Det har vært tilfeller der jeg har blitt skrekkslagen over straffene som har skjedd (f.eks tvangsspising under tid og straff hvis ikke barnet rekker det, sitte på trappa ute i -20 helt til barnet kapitulerer pga kulde). Faren er desverre helt uten ryggrad, og melder seg ut. Fars samboer straffer og sine egne barn som hun har med min eks (barna er 1 og 2.5), for å ta et eksempel så har hun pottetrent de siden de var 6mnd, og hvis de ikke tisser på potta så blir de spylt i kaldt vann.

Dette er helt sikre opplysninger jeg har fått via fars familie (farmor, farfar, tante og onkel), men de vegrer seg for å ringe BV pga de vil ikke sette min ex i et dårlig lys.. Føler det blir feil, og mulig det ikke blir trodd, at jeg som er exen ringer inn...

Exen har nesten ikke samvær lengre heller, pga sin samboer er sjalu. Hun har selv sagt til mitt barn (er 9 år), at hun burde ikke ha eksistert... siden november har barnet vært ei helg til sin far.....pga det "ikke har passet"...

Off, jeg er så frustrert!!!! Barnet spurte meg senest igår om ikke jeg kunne vær så snill å passe på smøsøskene.........

Jeg har snakket med psykolog og veileder i familieteamet de har her i kommunen vi bor i, og de har sagt at barnet bør være hjemme hos meg og min mann til det blir mere stabilt hos far, og at dette hørtes bekymringsverdig ut. Men jeg føler så på at det blir feil at jeg ringer BV..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres helt rett ut at du ringer.

• Liker 7
Skrevet

Jeg syntes du først og fremst skal tenke på barna, og ikke eksen din.

Ta kontakt med barnevernet du. Ingen barn skal ha det sånn.

• Liker 8
Skrevet

Ring, med en gang, vær så snill!

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor ønsker du ikke å involvere din ex sine nye barn? De blir jo utsatt for det samme slik jeg tolket innlegget ditt. Er det grunn til å melde fra på vegne av ditt eget barn så er det grunn til å melde fra på vegne av de andre barna mener nå jeg. I og med at du allerede har vært i kontakt med familiekontoret osv så vil jeg tro at de også melder fra til bv dersom de ser at det er behov for dette.

• Liker 10
Skrevet

Ts her;

De på familieteamet syntes at jeg burde ringe, på vegne av alle barna. Det er nok barnet vårt som har det tøffest, siden fars samboer er sjalu (ifølge far), men på en annen siden så har barnet vårt det gode at det kan komme hjem til meg og sin stefar når ting er på det verste hos far (noe hans barn ikke kan)..

Men, jeg føler at det blir vanskelig siden jeg er hans ex, og hans nye samboer hater meg over alt på jord siden jeg "hadde han først og fikk barn med han først"... Ser jo selv at dette er helt galskap, og jeg har prøvd å snakke med henne og forklart henne at det er ingenting i mellom meg og han, vi skiltes som venner og "no hard feelings.."....

Akk...kunne ønske at noen i familien hans kunne ha tatt grepet og ringt! F.eks så var de, med hele familien, i Italia i fjor, barnet mitt (som da var 8) og halvbroren på 1.5, fikk spysjuka. Da ble de overlatt alene i leiligheta de leide, helt alene og uten tilsyn, hele formiddagen, ettermiddagen og kvelden. Barnet mitt prøvde etter beste evne å ta seg av sin bror, men det ble for mye. Og da faren og stemor kom inn om kvelden fikk barnet mitt straff pga det var spy på gulvene..

Nei, nå når jeg ser hva jeg skriver så innser jeg at jeg må ringe BV i morgen...... dette går bare ikke lengre.

Jeg antar at hvis jeg ringer på vegne av mitt barn så har BV plikt til å undersøke hele familiesituasjonen hos far...også hans nye barn

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes du skal ringe på vegne av alle barna. Å straffe barn med tvangsspising ... jeg kjenner jeg blir på gråten her jeg sitter. Som jeg har fortalt tidligere i flere andre tråder har jeg et veldig anstrengt forhold til enkelte sorter mat grunnet at jeg ble tvunget til å spise opp mat jeg ikke likte da jeg var barn.

Når ikke din eks kan gro en ryggrad selv så må andre tre inn og få tatt seg av de barna som lider under dette.

Skrevet

Eksen din får ikke vite hvem som har meldt det til barnevernet. Be om å være anonym, det blir mellom deg og BV.

• Liker 1
Skrevet

det er ulovlig å stå å se på uten å gjøre noe. du kan få fengselstraff av det. ring barnevernet

Skrevet

Ts her;

Jeg synes nå der er innmari ille å spyle småbarn ned til 6mnd alder med kaldt vann fordi de ikke klarer å tisse på potta er ille nok jeg.....tvangsspising også...

Skrevet

Barneverntjenesten har ingen rettigheter til å besøke far eller ta mot beskymringsmelding når det gjelder samvær i forhold til ditt barn. Det er du som er ansvarlig for det som skjer hos far, du er ansvarlig for å ta far til retten når du mistenker at ting ikke er bra for ditt barn der. Det er faktisk sånn at om du sender melding på det men ikke gjør noe med saken vil de se på det som omsorgsvikt og kan starte undersøkelsessak i ditt hjem.

• Liker 3
Skrevet

Du bør ringe barnevernet på vegne av alle barna i husholdningen, og du burde vel strengt tatt ha gjort det for lenge siden.

Og jeg syns ikke det at eksen din evetuellt blir stillt i et dårlig lys er særlig problematisk. Han fortjener en reaksjon han også. Han ser jo faktisk på at barn blir fysisk/psykisk mishandlet uten å handle! Alvorlig talt, "uten ryggrad" blir bare fornavnet her.

• Liker 1
Skrevet

Barneverntjenesten har ingen rettigheter til å besøke far eller ta mot beskymringsmelding når det gjelder samvær i forhold til ditt barn. Det er du som er ansvarlig for det som skjer hos far, du er ansvarlig for å ta far til retten når du mistenker at ting ikke er bra for ditt barn der. Det er faktisk sånn at om du sender melding på det men ikke gjør noe med saken vil de se på det som omsorgsvikt og kan starte undersøkelsessak i ditt hjem.

Ts her;

Jeg var nettopp i kontakt med familieteamet i kommunen pga far sa fra seg samvær i nærmeste fremtid pga han sa han ikke kunne være trygg på at han kunne overlate vårt barn alene sammens med sin samboer i mere enn 5min.. Iht psykolog og veileder (helsesøster) så burde jeg ringe og anonymt drøfte situasjonen med BV.

Vil Bv starte undersøkelse i mitt hjem, så er de hjertelig velkommen. Det siste halvåret så har barnet vært hos oss fast, minus ei og anne helg...

Skrevet

Ts her;

Jeg var nettopp i kontakt med familieteamet i kommunen pga far sa fra seg samvær i nærmeste fremtid pga han sa han ikke kunne være trygg på at han kunne overlate vårt barn alene sammens med sin samboer i mere enn 5min.. Iht psykolog og veileder (helsesøster) så burde jeg ringe og anonymt drøfte situasjonen med BV.

Vil Bv starte undersøkelse i mitt hjem, så er de hjertelig velkommen. Det siste halvåret så har barnet vært hos oss fast, minus ei og anne helg...

Redigerer meg selv litt her...

Dette du skriver må jo bare være helt feil! Har en bekymringer for sitt eget barn uansett hvor det måtte være, så må det jo være mulig å ringe bekymring for sitt eget barn! Om det så er til far eller i eget hjem! Jeg har såklart ingen kontroll med hva som skjer hos far, og når jeg får høre fra fars familie hva som skjer der, og jeg ikke kan ringe, så høres det veldig feil ut. Trodde at Bv var til barnets beste jeg, men mulig jeg er er naiv. For å presisere; jeg vil ikke ta fra far samvær, jeg vil at barnet skal ha det bra der.

Gjest Blondie65
Skrevet

Redigerer meg selv litt her...

Dette du skriver må jo bare være helt feil! Har en bekymringer for sitt eget barn uansett hvor det måtte være, så må det jo være mulig å ringe bekymring for sitt eget barn! Om det så er til far eller i eget hjem! Jeg har såklart ingen kontroll med hva som skjer hos far, og når jeg får høre fra fars familie hva som skjer der, og jeg ikke kan ringe, så høres det veldig feil ut. Trodde at Bv var til barnets beste jeg, men mulig jeg er er naiv. For å presisere; jeg vil ikke ta fra far samvær, jeg vil at barnet skal ha det bra der.

Men det er vel fullt mulig at dersom du fikk en rettskjennelse på at far kan ha samvær med tilsyn så ville du hjulpet ALLE barna i det huset? Kanskje far hadde våknet nok til å innse at ingen av hans barn fortjener den "oppdragelsen" hans nye samboer gir?

For selv om far isolert sett kan være en god omsorgsperson så makter han ikke å beskytte sine barn mot vonde oppdragelsesmetoder - da må han få den hjelpen som skal til fra "øvrigheten".

Skrevet

Det liv skriver stemmer.

Skrevet

Det liv skriver stemmer.

Ts;

Seriøst??

Kan du begrunne det? Evt hvis Liv leser dette og kan linke?

Uansett; Bv er velkommen hit hvis de føler for det, vi har ingenting å frykte.

Skrevet

Mulig litt knotrete tittel på dette evnet, men;

Jeg lurer på om det er mulig å ringe inn ei bekymringsmelding på vegne av mitt barn som har samvær hos far, uten å involvere de barna han har fått med sin samboer..

Barnet mitt har det ikke godt hos sin far, pga sin stemor (dette er ingen "hat-stemor-tråd, men hun er ikke fra Norge og har helt andre oppdragelsesmåter enn som er gjengs over vanlig her). Det har vært tilfeller der jeg har blitt skrekkslagen over straffene som har skjedd (f.eks tvangsspising under tid og straff hvis ikke barnet rekker det, sitte på trappa ute i -20 helt til barnet kapitulerer pga kulde). Faren er desverre helt uten ryggrad, og melder seg ut. Fars samboer straffer og sine egne barn som hun har med min eks (barna er 1 og 2.5), for å ta et eksempel så har hun pottetrent de siden de var 6mnd, og hvis de ikke tisser på potta så blir de spylt i kaldt vann.

Dette er helt sikre opplysninger jeg har fått via fars familie (farmor, farfar, tante og onkel), men de vegrer seg for å ringe BV pga de vil ikke sette min ex i et dårlig lys.. Føler det blir feil, og mulig det ikke blir trodd, at jeg som er exen ringer inn...

Exen har nesten ikke samvær lengre heller, pga sin samboer er sjalu. Hun har selv sagt til mitt barn (er 9 år), at hun burde ikke ha eksistert... siden november har barnet vært ei helg til sin far.....pga det "ikke har passet"...

Off, jeg er så frustrert!!!! Barnet spurte meg senest igår om ikke jeg kunne vær så snill å passe på smøsøskene.........

Jeg har snakket med psykolog og veileder i familieteamet de har her i kommunen vi bor i, og de har sagt at barnet bør være hjemme hos meg og min mann til det blir mere stabilt hos far, og at dette hørtes bekymringsverdig ut. Men jeg føler så på at det blir feil at jeg ringer BV..

Mer bekyret over at du har hatt dine barn der,når du vet hvordan det er der. Du skriver at de ike har vært der pga. det ikke passet,så lurer jeg på om du har villet sendt de om det passet?

du har ike sett noe av det so skjer hjemme hos de,men har det fra en HEL familie. De burde være sitt ansvars bevisst,og gjort noe med dette. Hvilken holdning...vil ike sette faren i dårlig lys.

• Liker 2
Skrevet

Ts her;

Skurrer ei bjelle her hos meg. Du driver å sender barna dine dit? selv om du vet hva som foregår?

Du vil melde,men holde dine barn utenfor. Du er i kontakt med hjelpeapparatet i kommunen,og fortalt hvor ille det er,men vet du hva, når de får vite om barn som lider så har de plikt å varsle. Da gjelder ikke tausetsplikten heller. syns du refererer mye til andre,men du er vel klar over ditt eget ansvar her?

• Liker 1
Skrevet

Mer bekyret over at du har hatt dine barn der,når du vet hvordan det er der. Du skriver at de ike har vært der pga. det ikke passet,så lurer jeg på om du har villet sendt de om det passet?

du har ike sett noe av det so skjer hjemme hos de,men har det fra en HEL familie. De burde være sitt ansvars bevisst,og gjort noe med dette. Hvilken holdning...vil ike sette faren i dårlig lys.

Tror du har misforstått litt....

Jeg har hovedomsorg, far har ikke. Jeg er pliktig til å legge det jeg kan i at samvær skal skje. Jeg har lenge hatt følelsen av at ikke alt er som det skal være hos far, men barn er lojale, også mitt. For ikke så lenge siden så fikk jeg bekreftet mine mistanker om hvor ille det egentlig er hos far, via fars familiemedlemmer og barnet.

Jeg HAR sett hva som har skjedd hos far, men det er, for meg som ex, innmari vanskelig å bevise.

Jeg er mitt ansvar bevisst, og jeg kommer til å gjøre noe med det.

Det å sette far i "dårlig lys" er ikke mine ord, men fars famile sine ord.

Ts her, hvis du ikke skjønte det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...