AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 huker av som anonym da dette er ganske flaut. men hvordan uttaler man 'Olden'? som i det drikkevannet på flaske. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 huker av som anonym da dette er ganske flaut. men hvordan uttaler man 'Olden'? som i det drikkevannet på flaske. Åldn :gjeiper: 1
Betty2 Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 sier det rett frem jeg. (men O blir vel mer utalt som en Å når jeg tenker etter) 1
HedvigR Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg uttaler det "Ållden" Med trykk på første stavelse. 1
Gjest Wei Wei Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 (endret) Hvis det er to konsonanter etter O (så-kalt lukket stavelse), så uttales det [Å]. Hvis det er en eller ingen konsonant etter O (så-kalt åpen stavelse), så blir det[O]. Sammenlikn: klokke kloke rotte rote Unntak er ord som rimer på fort: gjort, sort, etc. Endret 25. februar 2012 av Wei Wei
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #8 Skrevet 25. februar 2012 Det uttales likt som bygda Olden, med å og trykk på første stavelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå