imeria Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Hei! Jeg har blitt helt hekta på Downton Abbey! Regner med det er flere som meg:P Den serien er så utrolig fin! Nå har jeg dessverre bare juleepisoden igjen, og så må jeg vel vente helt til i høst for 3. sesong (noen som kan bekrefte at den kommer da?). I mellomtiden trenger jeg ideer til lignede type serier! Noen bra tips der ute? Jeg har allerede sett boksen som heter "Klassiske novellefilmer" og boksen med Jane Austen filmatiseringer...
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Herskap og Tjenere Sesong 3 av Downton Abbet starter sendingen i Storbritannia i September 2012. Så de begynner nok ganske snart og spille sesong 3 inn om de ikke har begynt. Når den kommer til Norge vel jeg vil anta en gang før Mars 2013 Endret 5. februar 2012 av Corto Maltese
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 "Cranford" og "Lark Rise to Candleford" er kanskje noe du ville likt. De utspiller seg begge på attenhundretallet, i engelske småbyer/landsbyer.
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 "Cranford" og "Lark Rise to Candleford" er kanskje noe du ville likt. De utspiller seg begge på attenhundretallet, i engelske småbyer/landsbyer. De to seriene er helt annerledes en Downtown Abbey uansett så foregår de to seriene seg i et annet århundre en hva Downtown Abbey gjør. Den enest likheten er at de begge er kostyme dramaer.
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Hva med Tudors og Borgias? Disse to seriene er også helt annerledes en Downtown abbey
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Disse to seriene er også helt annerledes en Downtown abbey Kommer an på hva man mener med. "serier som ligner på Downton Abbey" det. Jeg nevnte de jeg gjorde fordi jeg tenkte at man mente "kostymedrama fra gamledager", ikke nødvendigvis kopi av DA. Så hva man mener med ligner kommer vel an på hva man vektlegger i serien, her er div eksempler som alle kan passe på DA; - Serier som handler mye om kjærlighet - Serier som handler om klasseforskjeller - Serier fra tidlig 1900 tall - Kostymedrama - Britisk drama - Serier som har handlingen i "gamledager" - Serier som er "generasjonsvennlige" som betyr at både de på 20,50 og 70 kan like det. Det ene utelukker ikke det andre, og om alle kriteriene må være oppfylt så sitter man jo igjen med orginalen :0) 2
mocci Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Hvis du liker sjangeren kostymedrama, se gjerne følgende tråd: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=309849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå