Gå til innhold

Ryddet ut jula?


smile

Ryddet vekk jula?  

  1. 1. Ryddet vekk jula?

    • ja
      31
    • nei jeg venter litt
      17


Anbefalte innlegg

Normalt ville jeg ha rydda ut i helga som var, men ettersom datteren min har vært borte hele jula og kommer igjen neste uke vil treet og pynten få stå til helga 17. januar for hennes skyld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ryddet ut jula.

Jeg var forresten hos en butikk og skulle kjøpe noen julevarer som jeg hadde sett hos noen andre og som jeg også ønsket å kjøpe. Kom på butikken i går, og så ikke snurten av noen julevarer. Spurte betjeningen, og fikk til svar at julevarene, nei de var ryddet bort til neste jul. Hvem gidder for fanken å kjøpe gammel julepynt til neste år, og hvorfor i alle dager haster det slik? De mistet iallefall mine penger, for ikke fanken om jeg skal dra dit før neste jul å handle......

Nå er det nå stort sett sånn at handelstanden ligger langt foran uansett hvilken årstid det er. Klesbutikkene begynnte å ta inn vårvarer for flere uker siden faktisk og selger ofte ut vinterjakker på tilbud nå etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det har ikke vært julepynt hos meg i det hele tatt. Bortsett fra en en svibel og en julestjerne. Og de får vann så lenge det er liv i dem... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det til helga.

Hadde jeg hatt tid til å rydde bort 20. dag jul så skulle tre og pynt fått stå til da!

Jeg er også irritert på kommersialliseringen av jula som begynner i oktober og er over nyttårsaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Julen forsvant herfra idag... Litt vemodig hver gang, men for meg begynner julen med forberedelser i desember, og er derfor over 1. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Har ikke pakket det bort, men skal i morgen. Mangler litt kasser til å pakke det ned i. har kjøpt en god del nye ting til lansdbyen min i år, og får dermed ikke plass til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder vanligvis ned julepynten siste fridag før det er på'n igjen med arbeid/skole etter jul. I år ville det ha blitt søndag. Synes ikke julepynt er koselig mere når hverdagen er tilbake. Men i år har jeg vært syk, så vi har enda huset fult av julepynt. Er enig med mannen om å hive ut juletreet i alle fall, men det må jo krefter til for å rydde ned pynten, så vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lyst at jula skal vare lenge jeg.... Men vi hadde ikke juletre i år så da får dukene og pynten være fremme noen dager til. Jeg har også vært syk og har ikke orket tanken på å rydde vekk noe. Kanskje til helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt juletre i år, så det er ikke så alt for "julete" her... Og siden vi var borte over en uke i selve jula/romjula har vi ikke fått sett så mye til julepynten vår. Dessuten er jeg syk og sykmeldt nå, har jeg absolutt ikke noe lyst eller overskudd til å rydde og styre, så det får stå til jeg blir frisk. (Eller til mannen finner ut at nok er nok, og fjerner det.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok juletre og det meste i går. Resten taes i dag, da vi reiser bort i helga. Greit å være ferdig med det egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av "den gamle skolen" som fortsatt mener at jula ikke begynner før den 24. desember, og varer til den 13. januar!

Fra ca 1. des. (d.v.s. 1. søndag i advent) har vi ADVENT (ikke jul).

At handelstanden begynner med jul allerede mnd.skifte oktober/november er en uting. Julepyntede butikker o.l. burde vi ikke ha før nermere advent. Og tente ute-juletre fra 1. sønd. i advent hører bare handelstanden til (ikke ved privathus), mener nå jeg!

Jeg rydder vekk ADVENTstjerne og ADVENTstaker en av de første dagene på nyåret, og juletreet DERSOM det drysser fælt.

Men resten av julepynten får stå til 12. - 13. januar (event. helga før, dersom det passer bedre å rydde bort da).

Jeg mener vi bør holde på de gamle skikkene, og la fortsatt jula ikke begynne før 24. desember, og la den vare til 13. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år ble jeg litt julelei og jula forsvant ut allerede 1. januar :oops:

Den kommer nok til å få være litt lenger de kommende årene, men vi holder på å pusse opp før huset skal selges, og alt står på hodet her, så da var det like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av "den gamle skolen" som fortsatt mener at jula ikke begynner før den 24. desember, og varer til den 13. januar!

Fra ca 1. des. (d.v.s. 1. søndag i advent) har vi ADVENT (ikke jul).

At handelstanden begynner med jul allerede mnd.skifte oktober/november er en uting. Julepyntede butikker o.l. burde vi ikke ha før nermere advent. Og tente ute-juletre fra 1. sønd. i advent hører bare handelstanden til (ikke ved privathus), mener nå jeg!

Jeg rydder vekk ADVENTstjerne og ADVENTstaker en av de første dagene på nyåret, og juletreet DERSOM det drysser fælt.

Men resten av julepynten får stå til 12. - 13. januar (event. helga før, dersom det passer bedre å rydde bort da).

Jeg mener vi bør holde på de gamle skikkene, og la fortsatt jula ikke begynne før 24. desember, og la den vare til 13. januar.

Heia, heia! Du får full tilslutning fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...