Gjest scorpio Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Hei! Jeg lurte rett og slett på om noen ønsket å dele en enkel, rask og billig oppskrift på tomatsuppe? Og gjerne komme med tips til krydder for å gjøre den litt mer spennende :-)
Gjest Mahareth Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Jeg lager tomatsuppe av en løk, et fedd hvitløk, en boks hermetisk tomat og like mye vann, 2 ss tomatpuré. Har også gjerne i paprika. Myksteker hakket løk (og paprika), koker opp med tomater, vann, hvitløk og tomatpureen, og krydrer med salt, pepper, cayennepepper og det jeg ellers måtte ha lyst på. Noen ganger blir suppa litt for bitter i smaken, da har jeg i enten litt sukker eller litt ketsjup, for å mildne den litt. Pleier å bruke stavmikseren for å få en glatt suppe også. Hvis jeg har fløte av noe slag i kjøleskapet har jeg det i mot slutten av koketiden, hvis ikke har jeg gjerne i ei skje med rømme i skåla.
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Denne er veldig god, og den inneheld mykje grønsaker som eg blendar ut, slik at den vert spiseleg også for barn som ikkje likar så godt bitar av grønsaker.
Superlilje Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kutter opp en purre og et par fedd hvitløk og steker i litt smør, så har jeg i en boks tomater og moser det med stavmikser. Har i 1dl fløte og ca 3dl vann, og en terning kyllingbuljong. Krydrer med pepper, kajennepapper, oregano, basilikum og timian. Serverer den med enten kjøttboller eller skinkebiter, kokte egg og revet ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå