AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Ser i nyhetene at Mette-Marit fikk sitte i cockpiten på vei hjem pga flyskrekken sin. Jeg forstår godt at det var ille for henne med flyskrekk å fly igjen rett etter en evakuering. Men det jeg reagerer på i saken er at de sier det er helt vanlig at folk med flyskrekk får sitte med pilotene. Er dette virkelig sant? Jeg mener, vi gjennomlyses og nakenskannes og tafses på etter alle kunstens regler i sikkerhetskontroll, og så slipper de faktisk passasjerer inn i cockpit hvis de sier de har flyskrekk? Jeg må si jeg reagerer litt på at jeg kan bli fratatt både tannkremen og neglesaksen min, mens en passasjer får fri tilgang til pilotene? Presiserer at det ikke er Mette-Marit jeg vil debattere her, men om dette virkelig er vanlig praksis. Jeg trodde faktisk de hadde begynt å låse dørene til cockpit etter 11. september, nettopp så ikke folk skal få tilgang til pilotene og instrumentene?
Emas Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Eg slit veldig med flyskrekk, og har fått sitte i cockpiten fleire gangar før, både over lengre tid (då eg flaug til Uganda) og berre innom en tur for å helse på Det er ikkje uvanlig nei... 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Ser folk hyler at dette selvsagt bare gjelder MM fordi hun er kongelig, men jeg er ikke kongelig - og har fått sittet fremme mange ganger. Jeg lider heller ikke av voldsom flyskrekk, men er litt nervøs til tider, og har ALLTID blitt tilbudt dette når jeg har sagt fra. Utrolig god service. Vet ikke hva de gjør om flere har samme problemet, men jeg har tydeligvis vært ensom "reddhare" på mine flyvninger (evt har de andre ikke sagt fra)
Tbag Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Min mor har flere ganger fått sitte i cockpiten under flyturer, så ja det er virkelig sant at helt vanlige mennesker får det. Du kan jo se på det sånn da, når du allerede har gått igjennom sikkerhetskontrollen og blitt tatt fra eventuelle "farlige" gjennstander, så er det jo ikke så mye man kan "angripe" kapteinen med. Og det er jo ikke sånn at de bare "hei jeg har kjempestor flyskrekk, kan jeg få sitte i cockpiten?" Det går mer på hvordan man som passasjer oppfører seg og viser synlige tegn til ubehag/angst ved å fly, for deretter å få tilbudet om å få snakke med kapteinen/sitte i cockpiten av det øvrige personalet, ihvertfall etter mine opplevelser.
mumfi Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Ja har satt der flere ganger selv, bare fordi jeg synes det er spennende Hehe. Ehvis flyet er litt fult. Har muligens litt angst for at folk kommer for nær meg, så derfor er det bedre å sitte i cockpit <3
challenger Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Ingen som har tilbydd meg å få komme inn til pilotene selv om jeg har flyskrekk:( Hadde ikke sagt nei takk til det altså
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Jeg syns det må virke mye skumlere å sitte der framme hvis man har litt flyskrekk jeg
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Jeg leste for en stund siden om en pilot som sa at det eneste fornuftige tiltaket etter 11. september var at de hadde begynt å låse døre til cockpit. Men ut fra det jeg leser her, så stemmer altså ikke det. Mao, det er ikke innført et eneste fornuftig tiltak etter 11. september. :gjeiper:
-Susanne- Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Jeg leste for en stund siden om en pilot som sa at det eneste fornuftige tiltaket etter 11. september var at de hadde begynt å låse døre til cockpit. Men ut fra det jeg leser her, så stemmer altså ikke det. Mao, det er ikke innført et eneste fornuftig tiltak etter 11. september. :gjeiper: Hos oss og alle andre selskaper jeg kjenner til skal døren til cockpit være lukket og låst senest før motorstart. Det hender at vi har med spesielt flyintereserte personer, men det er etter avtale med selskapet flere dager i forveien. De eneste vi kan ta med i cockpit sånn på sparket er piloter fra samme selskap og fra andre selskaper som vi har avtale med. Kapteinen har alltid siste ordet når det gjelder hvem som får sitte i cockpit. Mette Marit er vel såpass godt kjent av de fleste, og har i tillegg en bror som er kaptein i SAS, så det burde gå bra.
Supraspinatus Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Jeg leste for en stund siden om en pilot som sa at det eneste fornuftige tiltaket etter 11. september var at de hadde begynt å låse døre til cockpit. Men ut fra det jeg leser her, så stemmer altså ikke det. Mao, det er ikke innført et eneste fornuftig tiltak etter 11. september. :gjeiper: Joda er låst. Man må låse opp hver gang man skal åpne døren. Det vurderes jo selvsagt hvem man slipper inn i cockpit. Er ikke sånn at de slipper inn paniske folk der.
Gjest Rastl0s Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Har sittet i cockpit og sovet i crewet sine senger Men faren til en kompis er flyver da så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå