Gå til innhold

Hvilke matbutikk bruker du

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor bruker du den,fremfor noen andre?

Her har jeg fire matbutikker.

Det er rema,mega,kiwi og ica maxi

Kiwi er den som er nærmest der jeg bor. Kjører forbi den. grunnen er: de er veldig dårlig å prise varene sine. Orker ikke fly i kassen for å vite prisen. Stadig utsolgt for varer. Stort sett firstprice på middager.

Ica er noe dyr,men rikt utvalg,så jeg veksler mellom den og Rema. Rema blir det handlet basisvarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Michelet

Rema eller Kiwi,fordi utvlaget på basisvarer er ok og de er rimelige. Handler småting på Mega eller Obs en sjelden gang hvis jeg skal ha noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Kiwi, Rema, Meny og Rimi innan rimeleg avstand, samt ein innvandrarbutikk eller to som er greie å stikke innom på veg frå skulen.

Rema og Kiwi blir mest brukt, først og fremst fordi dei er nærast og billegast på basisvarer (aller best er Rema der). Frukt og grønt handlar eg mest på innvandrarbutikkane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Joker og Coop Marked som nærbutikker, og da er valget enkelt: Joker er billigst. Coop'en er dessuten rotete og skitten, og har elendig kvalitet på frukt og grønt.

Jeg handler på Meny når jeg har mulighet til det, bl.a. fordi de har større utvalg når det gjelder pålegg, brød, krydder og vaskeartikler. Skulle gjerne hatt Meny som dagligbutikk.

Kiwi er feriebutikken min, og jeg er sånn passe fornøyd med utvalg og kvalitet på varene. Helt greit, men ikke i nærheten av Jokeren min når det gjelder kvalitet og utvalg på frukt og grønt. Ikke er det så ekstremt billig der heller, en del av varene er faktisk billigere på Joker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest Kiwi eller Joker.

Rundt her jeg bor er det relativt tett med butikker. Innen 10 minutters gange hjemme har jeg 2 Kiwi, 2 Ica Supermarked, 3 Joker, 2 Rimi, Coop Prix og 1 Bunnpris. Rema 1000 skal også åpne nå på vårparten.

Jeg bruker alle, men legger mest penger igjen hos Kiwi (mandag-lørdag) og Joker (søndag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Prix og Rema 1000, fordi det er nærmest. Ellers foretrekker jeg Meny, men er litt langt å kjøre for å kjøpe melk og brød :)

Tar Coop prix hvis jeg skal ha ting som "alle" har (røyk, melk, brød, godis osv). Skal jeg ha middager tar jeg Rema 1000. Der har de det eneste pålegget jeg spiser om dagen, og der har jeg mer å velge i så jeg kan spise noe annet enn pasta eller pølser til middag. De ligger med 100 meters mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellige butikker har ulike formål for mitt vedkommende. Har Kiwi, Rema, Joker, Coop Prix, Coop Obs!, Ultra, ICA Maxi, ICA nær og Coop Extra ganske nærme.

Storkjøp gjør jeg helst på Kiwi, siden jeg har visakort fra Trumf, hvilket gir meg 2% igjen på dagligvarer og 5% når det er trippeltrumf. Det er her jeg som regel handler når jeg trenger basisvarer. Kiwi synes jeg også er billigere enn mange av de andre butikkene.

Rema handler jeg ikke på, får ingenting igjen for å handle der, og de er omtrent på samme prisnivå som Kiwi, ergo faller de ofte bort.

Joker handler jeg på når de har ulike tilbud, samt for å gla'mandag-rabatten. Får jo også Trumf der, men synes Joker generelt er egentlig ganske dyrt.

Coop Prix er nå min nærmeste butikk, og der handler jeg kun hvis jeg mangler noe, eller hvis jeg ikke orker å gå til Kiwi.

Coop Obs! kan jeg også gjøre stor innhandel, spesielt når de har tilbud for Coop-medlemmer. Handler ofte stort når jeg først er der.

Ultra handler jeg kun spesialprodukter, slik som sukkerfri sjokolade og annet godteri. De har dog veldig godt utvalg, så det hender at jeg handler litt "finere" mat enn vanlig. Ultra tar også Trumf, men dyrt, derfor handler jeg ikke ofte der.

ICA nær handler jeg på når de har sånn 10-kronersmarked, hvilket er sjelden. Er ofte innom siden de ofte gir halv pris på varer som er i ferd med å gå ut på dato.

Coop Extra handler jeg nå og da på, men siden det er mer praktisk med Coop Obs! tar jeg heller turen dit. De har derimot gode priser, og godt utvalg, så det hender jeg tar en tur innom.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærbutikkene her er to ICA, men syns utvalget er litt lite. Så handler ofte på Centra. Den er super. Er ikke så opptatt av prisnivået, men heller utvalg i grønt og andre litt mer spesielle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på Kiwi, rett og slett fordi det er den eneste butikken som er i gåavstand. (Har ikke bil) Syns forøvrig de har veldig greit utvalg og greie priser, så det passer i grunn fint. Hvis jeg handler i byen går jeg på Coop Mega eller Ica Maxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000, rett og slett fordi det er billigst og de har det jeg trenger :)

Handler til nød på nærbutikkene mine som er prix og bunnpris. Men prix har dårlig utvalgt og bunnpris er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ta helgahandlinga på Rema og Ica Maxi, men blir endel småhandling her og der, er ofte på Kiwi, fordi det er rett atmed jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker billig? Det er jo en av de dyreste butikkene..

Storhandler på Rema noen holdeplasser unna her jeg bor, handler småtteri på Rimi over gata og grønnsaker på innvandrerbutikken rett ved der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker billig? Det er jo en av de dyreste butikkene..

Storhandler på Rema noen holdeplasser unna her jeg bor, handler småtteri på Rimi over gata og grønnsaker på innvandrerbutikken rett ved der jeg bor.

Enig. Synes Joker ofte er kjempedyr i forhold til f.eks Kiwi eller Rema. Har tre Joker-butikker ikke langt unna hverandre og jeg synes de har utrolig høye priser og dårlig utvalg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Jeg har Spar, Rema, Rimi, Kiwi og Coop OBS i nærheten. I det daglige bruker jeg Kiwi. Kombinasjonen rimelige priser, ryddig og delikat butikk med den friskeste frukten og grønnsakene, samt hyggelig betjening gjør utslaget for meg.

Den lokale Rema-en kan sikkert konkurrere på pris, men butikken er rotete og betjeningen sur og treg. De ringer f.eks aldri etter mer bemanning i kassene før køen er milelang.

Spar brukes når jeg trenger noe i ferskvaredisken, pluss når de har spesielt gode tilbud på enkelte varer.

Coop OBS er også kjekk når de har spesielle tilbud. Dessuten har de større utvalg enn de andre, så jeg handler der når jeg trenger noe jeg ikke finner hos Kiwi.

Rimi kan, etter min erfaring, verken konkurrere på priser eller utvalg, så der er jeg ytterst sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Rema, Kiwi, Mega, Bunnpris og Ica her, jeg handler mest på kiwi og rema. Rett og slett fordi de er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs litt hva jeg skal ha. Coop Prix er nok det nærmeste, og kanskje det som blir mest brukt. Men hvis det er noe spesielt jeg skal ha, så blir det gjerne Coop Obs hypermarked. Sistnevnte blir ofte brukt når jeg skal handle for flere dager fremover, spesielt hvis de har medlemstilbud jeg kan benytte meg av.

Kiwi og Rema handler jeg minst på. Og for meg er det som oftest et must at det er en god frukt- og grønnsaksseksjon der jeg handler. I min by taper Kiwi og Ica på det punktet. Men så har Ica ganske bra utvalg når det gjelder Wok og slike ting, noe jeg elsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema fordi det er rimelig, og butikken er stor og flott med et bredt utvalg. Butikken ligger også rett ved siden av der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi og Bunnpris. Liker Kiwi best og kjører forbi den på vei til/fra jobb. Bunnpris er vår lokale butikk, ligger vel 3-400 meter unna.

Helst kiwi også, fordi vi har trumf kort.

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker coop-butikkene, rett og slett for å få bruke coop-kortet mitt:) Samles opp en del der pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...