Gjest barabbas Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Jeg traff ei super jente i starten av desember. Vi møttes 3 ganger før jul, og det var bortimot full klaff fra første stund. I jula - da hun var bortreist - ble det sendt en god del sms'er fra begge sider. Det manglet ikke på lovord og alt var fryd og gammen. Hun kom faktisk tilbake til Oslo 2 dager før forventet fordi hun ikke klarte å vente med å treffe meg igjen. (Hun hadde - uprovosert - sagt at hun lengtet etter å treffe meg igjen opptil flere ganger. I tillegg har hun også berettet for familien at hun har truffet en kar osv osv) Så, på fredag møttes vi igjen. Vi hadde en koselig og romantisk aften i hennes leilighet med mat og film. Jeg slo til med 3 røde roser og til og med et dikt på sengekanten. (Var litt i tvil, men på bakgrunn av julens sms'ing tok jeg sjansen. Ikke et klissete "oversøtt" dikt, mer et småromantisk dikt hvor det framgikk at jeg hadde det kjempefint i lag med henne.) Jeg overnattet hos henne, uten at det skjedde noe mer enn litt småkyssing i.l.a. kvelden. Dagen derpå (lørdag) var vi hos meg og hadde ca. tilsvarende "affære", m/overnatting. I går var vi på kino sammen. Jeg er usikker på hva som er årsaken, men jeg føler at hun ikke gir de samme signaler når vi møtes, som pr. sms. Misforstå meg korrekt, jeg er ikke "furten" fordi det ikke blir noe på meg - jeg er villig til å vente en god stund på denne dama her - men jeg savner liksom litt lidenskap. Vi har som sagt overnattet hos hverandre 3 ganger, uten at noe har skjedd. Hver gang vi møtes, tar jeg en standard hug and kiss-rutine, og tilsvarende når det er farvel. Når vi er sammen, er det stort sett jeg som klapper/stryker/koser, noe hun ifølge henne setter pris på. I går, etter kinoen, fulgte jeg henne hjem. Tidligere på dagen fant jeg et påskudd til å ta henne i hånden, og til/fra kino var dette en naturlig rutine. (Hun grep også hånden min uten at jeg måtte ta initiativ). Vel hjemme hos henne, avventet jeg litt med vilje, for å se om hun tok initiativ til et farvel-kyss, men da det ble litt pinlig, tok jeg initiativet. Hun er vel litt sjenert, uten at jeg vil karakterisere det som "påfallende". Men jeg lurer på om hun på en måte mangler den fysiske tiltrekningen til meg, eller at hun rett og slett er mer sjenert (enn vanlig) når det kommer til mer intime situasjoner. Det bør nevnes at hun overnattet hos meg allerede på date nr. 2, og etter noen vinflasker var vi i de sene nattetimer ganske lidenskapelige. Det ble et par timer med kombinert soving og klining. Da jeg anså meg for å være litt mer edru enn henne (hun var forsåvidt ikke dritings eller noe), turde jeg ikke kjøre løpet helt ut. I ettertid angrer jeg vel litt, da dette kanskje kunne bidratt til å bryte den "barrieren" jeg nå føler er der. Da vi tok farvel før jul, ble vi stående og kline på dørstokken lenge, før jeg maktet å rive meg løs. Det var forsåvidt jeg som tok initiativ, men hun "var med" hele veien. Ser man bort fra den manglende lidenskapen, føler jeg at det meste er på plass i forhold til at alt skal gå bra. Derfor er det så snodig. Når det gjelder tidligere forhold, så har jeg (kun) ett (slutt for 1,5 år siden), mens hun har vært singel et par år. Andre gangen vi møttes, ga jeg henne ros for hennes nye frisyre. Da ble hun oppriktig glad, og senere på kvelden avslørte hun at de tidligere kjærestene hennes (2-3 stk tror jeg) aldri ga henne særlig ros/oppmuntring og at hun aldri har ansett seg selv for særlig attraktiv. Dette synes jeg var litt snodig (noe jeg ga uttrykk for), da hun i mine øyne (og jeg er ikke den minst ukritiske heller) er både pen og søt. M.a.o., er hun kanskje ikke vant med så mye god oppmerksomhet som jeg gir henne. Men, dette har jeg forsåvidt gjort fra dag 1, så jeg har ikke endret atferd i.l.a. tiden vi har tilbragt sammen. Jeg føler at jeg er oppmerksom på de signalene hun sender, og leter etter hint som tilsier at jeg kan gå "hardere til verks", men jeg finner liksom ingen. Må vel være såpass ydmyk å si at jeg sannsynligvis ikke er den beste til å lese henne heller, men når hun eksempelvis i sengen tuller seg noget godt inn i dynen, blir jeg ganske usikker, må jeg innrømme. Skal jeg rett og slett drite i min egen usikkerhet og ta mer kommandoen, og anta at hun sier fra hvis jeg går for langt? Er hun av typen som foretrekker at gutten gjør grovarbeidet? Jeg må si jeg ikke helt trives i den rollen, da jeg ikke er så veldig dominerende av natur. Dette ble mye prosa, men jeg håper jeg har maktet å gi et lite innblikk i min situasjon. Er takknemlig for tilbakemelding, da jeg grubler fælt :-) Kom gjerne med spørsmål hvis jeg har utelatt noen vesentlige momenter.
Tirill Skrevet 5. januar 2004 #2 Skrevet 5. januar 2004 Det er vel kanskje to muligheter her... (tja sikkert fler og.) Men jeg tror du kan prøve enten: 1. I all klininga går du litt videre, sakte men sikkert. Å itj stopp! :-) 2. Snakk med jenta... Dersom hun ikke har endret atferden sin, så er a nok bare blyg...
Gjest barabbas Skrevet 5. januar 2004 #3 Skrevet 5. januar 2004 " 1. I all klininga går du litt videre, sakte men sikkert. Å itj stopp! :-) " -> Ja, mens jeg skrev innlegget, ble jeg mer innstilt på dette alternativet. Jeg erindrer at jeg i nattens hete (date 2), eller i etterkant, spurte om det var greit at jeg "tafset" som jeg gjorde. Hun sa vel noe sånt som at hun sier fra hvis jeg går for langt. Det kan vel forsåvidt tolkes positivt... " 2. Snakk med jenta... " -> Hæ? hehe. Hvis jeg finner en måte å ordlegge meg på, uten at jeg frykter det blir tatt ille opp, kommer jeg nok også til å benytte meg av dette alternativet. Kommunikasjon skal man ikke kimse av. Huff, jeg føler meg som en fjortis. Denne typen problemstilling trodde jeg virkelig at jeg skulle slippe å møte når i mitt 30. år (Og om jeg møtte på han, innbilte jeg meg vel at jeg makte å være litt mer selvsikker og takle det på en mer voksen måte...)
rosett Skrevet 5. januar 2004 #4 Skrevet 5. januar 2004 Det med å snakke uten å være redd for at det skal bli tatt ille opp kan være vanskelig. Det er ikke alltid ord for å si en ting en føler eller vil si, eller er totalt entydig, da må en bruke et ord som kan tolkes som både det ene og det andre. En må heller gjøre det klart hva en mener med det og at det ikke er ment som noe annet. Sånne forståelser mellom to mennesker kommer etter en stund og da trenger en ikke alltid å forklare nærmere hva en egentlig mener. Selv om det i begynnelsen kan være vanskelig kommer en ikke til denne "forståelsen" uten å ha snakket om det.
ehu Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 " " 2. Snakk med jenta... " -> Hæ? hehe. Hvis jeg finner en måte å ordlegge meg på, uten at jeg frykter det blir tatt ille opp, kommer jeg nok også til å benytte meg av dette alternativet. Kommunikasjon skal man ikke kimse av.
Suzy Skrevet 6. januar 2004 #6 Skrevet 6. januar 2004 Syns det høres ut som hun er usikker på deg og seg selv jeg... Det er ikke noe lettere å innlede et forhold når man er 30 enn når man er 20 - det er jo et NYTT forhold hver gang, ikke sant Gå langsomt frem og snakk med henne. Spør henne om tidligere erfaringer, kanskje mangler hun selvtillit på det seksuelle området, kanskje er hun redd for å bli oppfattet som lett-på-tråden om hun har sex med det for raskt, eller hun tror at du ikke vil like at hun tar initiativ. Kanskje har hun aldri tatt initiativ i tidligere forhold og nå som hun har vært singel en periode har det sikkert ikke blitt lettere... Jeg tipper hun vil være trygg på deg før hun setter igang noe enda mer intimt mellom dere og derfor holder litt igjen på kjærlighetserklæringer og initiativ til kjærtegn - ta tiden og praten til hjelp. Du virker som du vet hva som skal til innerst inne :D
Gjest K@N Skrevet 6. januar 2004 #7 Skrevet 6. januar 2004 Du møtte ei jente du sier er super for en knapp måned siden - og nå lurer du på hvorfor dere ikke har hatt sex selv om dere har delt seng og klint litt - forstår jeg deg rett da? Er dette essensen i problemet ditt?? I så fall - BLI VOKSEN DA MANN!! :o Et forhold som man ønsker skal vedvare fordi man ser noe man har søkt etter må bygges over en lest av tillit! Og sex er greit nok viktig det - men jeg hadde nok ventet litt mer enn fire korte uker før jeg så på det som et problem.. Men dersom det er et reelt problem for deg kan du jo bare si det til henne - du har jo alt proklamert dikt, ros og roser.... Som bare er såååå romantisk da hun kjenner deg nok ikke etter fire uker selv om man kanskje tror det.. Kanskje hun bare ikke er den typen jente som har sex med en gang.... Du finner det i allefall ikke ut hvis du ikke spør henne... Lykke til. -K-
Gjest barabbas Skrevet 6. januar 2004 #8 Skrevet 6. januar 2004 Er det vanskeligere å snakke sammen enn å kline /ha sex sammen ?????? Jeg mener det må være mer bekymringsfullt at dere tydeligvis har litt dårlig komunikasjon mellom dere enn at dere ennå ikke har kjørt løpet helt ut !! Det med "hæ?" var nå ment som en spøk da, hvis det skulle herske tvil Jeg mener ikke at det er bekymringsfullt at vi ikke har kjørt løpet fullt ut, da tror jeg du misforstår meg litt. Selvsagt er det beste å snakke sammen. Men, jeg tenkte det var greit å forhøre meg litt her først, da det hender at gutter og jenter sender på hver sin frekvens. Jeg er litt avventende med å "ta det opp", da ting for henne kanskje virker helt normalt.
Freaky Skrevet 6. januar 2004 #9 Skrevet 6. januar 2004 Du møtte ei jente du sier er super for en knapp måned siden - og nå lurer du på hvorfor dere ikke har hatt sex selv om dere har delt seng og klint litt - forstår jeg deg rett da? Er dette essensen i problemet ditt?? I så fall - BLI VOKSEN DA MANN!! :o Et forhold som man ønsker skal vedvare fordi man ser noe man har søkt etter må bygges over en lest av tillit! Og sex er greit nok viktig det - men jeg hadde nok ventet litt mer enn fire korte uker før jeg så på det som et problem.. Men dersom det er et reelt problem for deg kan du jo bare si det til henne - du har jo alt proklamert dikt, ros og roser.... Som bare er såååå romantisk da hun kjenner deg nok ikke etter fire uker selv om man kanskje tror det.. Kanskje hun bare ikke er den typen jente som har sex med en gang.... Du finner det i allefall ikke ut hvis du ikke spør henne... Lykke til. -K- Fyren er voksen spør du meg... Hadde nok lurt litt selv om min nye flamme ikke viste interesse for å gå videre etter fire uker med klining. Kanskje har hun håpet på et initsiativ en stund allerede? Go for it! Hun sier jo at hun kan å si i fra :blunke: Jeg for min del tolker det som et grønnt lys...
Gjest Fjåtta Skrevet 6. januar 2004 #10 Skrevet 6. januar 2004 Du høres ut som en voksen og reflektert mann....(hmm hvor gjemmer de skikkelige gutta seg?- det er jaggu ikke manga av dem). Jeg har nok også ville gått for å gå litt videre med klininga- hun har jo selv sagt at hun vil si stopp om det utvikler seg for fort.... Spør du meg, er jenta heldig som har funnet en mann som faktisk reflekterer og tenker over dette, til jentas beste! Lykke til! Klem fra Lovvi :D
Gjest barabbas Skrevet 6. januar 2004 #11 Skrevet 6. januar 2004 Du møtte ei jente du sier er super for en knapp måned siden - og nå lurer du på hvorfor dere ikke har hatt sex selv om dere har delt seng og klint litt - forstår jeg deg rett da? Er dette essensen i problemet ditt?? I så fall - BLI VOKSEN DA MANN!! Nei, da forstår du meg ikke rett. Som jeg skriver, har dette ikke noe med sex å gjøre. Jeg er rett og slett usikker på hvorfor det tilsynelatende er så stor forskjell på hva hun skriver pr. sms og det hun faktisk foretar seg når vi er sammen. Forøvrig har jeg et ydmykt forhold til meg selv og min kunnskap på området, det er derfor jeg postet dette innlegget i utgangspunktet. Et forhold som man ønsker skal vedvare fordi man ser noe man har søkt etter må bygges over en lest av tillit! Her er vi faktisk helt enige. Men jeg savner litt progresjon på det lidenskapelige plan (nok en gang : ikke nødvendigvis sex). Men det kan være jeg er utålmodig og at hun kanskje er over gjennomsnittlig "langsom". Men dersom det er et reelt problem for deg kan du jo bare si det til henne - du har jo alt proklamert dikt, ros og roser.... Som bare er såååå romantisk da hun kjenner deg nok ikke etter fire uker selv om man kanskje tror det.. Kanskje hun bare ikke er den typen jente som har sex med en gang.... Det kan godt være at hun er litt spesiell på det området, og at jeg hele tiden sammenligner henne med det inntrykket jeg har av "normal progresjon" i forholdet. Forøvrig spurte hun meg i en sms i romjula hva jeg syntes om utroskap. (Litt merkelig melding i mine øyne, da det uansett standpunkt hos meg, er gitt hvilket svar jeg kommer til å gi). Da jeg skrev jeg ikke anså meg selv for å være typen som var potensielt utro, svarte hun at dette var bra, da hun likte meg og kom til å satse på meg. M.a.o. er det liksom så mange positive signaler hun har gitt som jeg føler ikke blir fulgt opp helt "live". Men jeg får vurdere de mange tilbakemeldingene dere har gitt meg, og finne ut hvilken vei som er den mest farbare Lykke til. Takk
Gjest barabbas Skrevet 6. januar 2004 #12 Skrevet 6. januar 2004 Hadde nok lurt litt selv om min nye flamme ikke viste interesse for å gå videre etter fire uker med klining. Kanskje har hun håpet på et initsiativ en stund allerede? Go for it! Hun sier jo at hun kan å si i fra :blunke: Jeg for min del tolker det som et grønnt lys... Man har vel også hørt om det, at ting skjærer seg fordi hele greia går i stå. Kjipt hvis dette da er basert på en enorm misforståelse... Det er kanskje essensen i min problemstilling, at jeg frykter at hun forventer jeg er mer frempå og tar initiativ. Noe jeg forsåvidt er i stand til, men ettersom jeg anser dette for å være en veldig fin greie, så akter jeg ikke å gå for fort fram hvis hun foretrekker det motsatte. Stikkordet her er selvsagt kommunikasjon, men da man såpass tidlig er relativt usikker på hverandre, er man naturlig nok redd for å ta opp temaer av denne art, selv om det ikke egentlig er en "pikant" problemstilling.
Gjest barabbas Skrevet 6. januar 2004 #13 Skrevet 6. januar 2004 Du høres ut som en voksen og reflektert mann....(hmm hvor gjemmer de skikkelige gutta seg?- det er jaggu ikke manga av dem). Jeg har nok også ville gått for å gå litt videre med klininga- hun har jo selv sagt at hun vil si stopp om det utvikler seg for fort.... Spør du meg, er jenta heldig som har funnet en mann som faktisk reflekterer og tenker over dette, til jentas beste! Lykke til! Klem fra Lovvi :D Erfaringsmessig har jeg nok en tendens til å være litt vel forsiktig i min fremferd når det kommer til stykket. Noen liker det, mens andre foretrekker litt mer "røff" adferd. Hva som er tilfelle her, er sannelig ikke lett å si Jeg får nok driste meg til å være litt mer dristig og se hva som skjer.. Selv om jeg stoler på min egen uro (hørtes litt rart ut egentlig...), frykter jeg samtidig at jeg gjør en litt for stor sak ut av det også. Takk for fine ord forresten !
Gjest glamourgirl Skrevet 6. januar 2004 #14 Skrevet 6. januar 2004 :D Lykke til Barabbas! Hadde vært usikker selv, jeg! Vet at mange jenter har lettere for å uttrykke seg på sms, en det mange gutter har. Det er kanskje sånn hun har det, at hun er litt sjenert, og dermed sier det hun ønsker å si på sms, men ikke klarer å ta initiativet "in person"... Hvis hun er av den småsjenerte typen, er det ikke sikkert at hun er helt åpen med deg hvis du tar det opp muntlig, fordi hun kan komme til å føle det hele flaut. Allikevel ville jeg prøvd å prate med henne om det, ikke fokuser på det seksuelle, men mer på hva som tenner henne?!?!! Hvis du skjønner, om du gjør det, liksom... Ble litt utydelig her på slutten, vanskelig å sette ord på det.. Sorry
Gjest glamourgirl Skrevet 6. januar 2004 #15 Skrevet 6. januar 2004 :o Ille, riktig ille! Skal prøve tydelig: Spør henne om hun tenner på deg, fordi du blir litt usikker fordi hun er hetere på sms enn når dere treffes! Gi henne komplimenter, og la henne forstå at du tenner på henne! VI damer er sære skapninger.... Lykke til, jeg hadde ikke takla å være sammen med meg
Gjest Fjåtta Skrevet 6. januar 2004 #16 Skrevet 6. januar 2004 Ja, da har jeg nok misforstått sakens kjerne litt....... Jeg tror nok det er lettere for mange å uttrykke seg litt friere pr mail eller sms, dette fordi det virker mer trygt å uttrykke seg mer direkte med skrevne ord, samtididg som man slipper den "risken" å bli konfrontert med mottakerens umiddelmbare reaksjon- som man jo gjør ansikt til ansikt eller pr telefon. Jeg opplever stadig vekk at mennesker rundt meg tyr til "lettvintløsningen" når de vil få en rekasjon fra meg, enten den er positiv eller negativ. De sender en ganske direkte/provoserende sms. Har jeg vært deg, B., har jeg villet fortsatt å være meg selv, gjort de tingene som føles naturlig for deg. Det virker jo som om hun liker at du holder henne i hånden og koser med henne. Nok en gang...lykke til!
Freaky Skrevet 6. januar 2004 #17 Skrevet 6. januar 2004 Ikke enig med Glamourgirl her. Hvis jenta er blyg vil et spørsmål om du tenner henne kanskje være pinlig å svare på. Jeg er dog enig i at du bør fortsette å gi henne komplemanger. Gjerne litt sexye Er reaksjonen positiv på disse, kan du trygt bevege deg sakte men sikkert (med ømthet og kjærlighet) mot "målet". Jeg fornemmer ellers en ørliten prestasjonsangst her...? Det er ikke uvanlig når man er oppover ørene forelsket, selv hos de som har hatt mange forhold og er såkalt erfaren. Man er hele tiden på vakt og tolker signaler i øst og vest av frykt for å tulle det til eller hva værre er: bli såret... I alle fall: LYKKE TIL
Gjest barabbas Skrevet 6. januar 2004 #18 Skrevet 6. januar 2004 Jeg fornemmer ellers en ørliten prestasjonsangst her...? Det er ikke uvanlig når man er oppover ørene forelsket, selv hos de som har hatt mange forhold og er såkalt erfaren. Man er hele tiden på vakt og tolker signaler i øst og vest av frykt for å tulle det til eller hva værre er: bli såret... I alle fall: LYKKE TIL Hehe, du fornemmer nok korrekt. Nå er jeg heller ikke å anse som verken erfaren, ei heller i besittelse av mange forhold på samvittigheten (1), sånn sett er det forståelig Jeg har nok kommet så langt følelsesmessig nå, at et evt. brudd vil etterlate seg spor ja.. Hver gang jeg treffer henne, har jeg egentlig lyst til å "overfalle" henne, men p.g.a. de nevnte omstendigheter, holder jeg meg litt i skinnet. Dette bidrar vel kanskje til at jeg besinner meg litt på det mentale plan også. Kanskje å anse som en form for forsvarsmekanisme? Nettopp for å gjøre fallhøyden mindre? Vem vet, som Lisa Ekdahl synger.
Tusseline Skrevet 6. januar 2004 #19 Skrevet 6. januar 2004 Jeg er rett og slett usikker på hvorfor det tilsynelatende er så stor forskjell på hva hun skriver pr. sms og det hun faktisk foretar seg når vi er sammen. Vel- etter min mening, er den ingen grunn til bekymring her. Enkelte har tendens til å "slippe seg mer løs" i tekstmeldinger, enn i virkeligheten- det er helt normalt.
Gjest Fillifjonka Skrevet 7. januar 2004 #20 Skrevet 7. januar 2004 Jeg kjenner meg igjen jeg, i denne damens situasjon. :smilejenta: Har vært borte i akkurat det samme. Jeg litt genert og tilbaketrukken. Han litt mer ivrig, men redd for å tråkke over streken for tidlig. Vi tok ikke bare en, men flere samtaler om dette. Jo flere samtaler, jo vanskeligere ble det for meg. Hele greia ble så tydelig liksom... "Kan jeg ta deg i hånden?" "Ja, det er greit det.." Da han tok meg i hånden var alle følelser fokusert på hendene. De lyste og blinket og det hele føltes ganske unaturlig. Samme med sex.. Skal ikke utdype her, men i ettertid ser jeg at jeg egentlig ønsket at han skulle styre meg trygt inn i hele greia, så vi slapp og prate og lage problemer ut av saken.. Jeg vet jo ikke om det er dette som skjer med din utkårede, men på meg så virker hvertfall du som en seriøs og snill person som kun er ute etter å gjøre det riktige for dere begge. Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje prøvd å strekke grensene litt og litt, og heller vært forberedt på at hun bremser hvis hun ønsker det. Stå på!! :klem2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå