Leanne Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hei! Jeg skriver en oppgave for høgskolen. Når man vil sitere deler av en tekst, kan man da skrive. blablablabla (....) blablabla for å vise at man har tatt bort noe? Husker ikke reglene for dette..... Endret 5. februar 2012 av Leanne
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Jeg pleier å bruke disse :[], f.eks. Som Hansen sier: "Blablabla [...] blabla" (Kilde). Men jeg bruker harvard-stilen, da, jeg vet ikke om dette gjelder for alle stiler.
Leanne Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2012 Jeg vet ikke hva som egentlig gjelder for denne skolen... Men jeg kan prøve [...] Kan jo alltids sende en mail og høre hva som gjelder. Er 3. høgskolen jeg tar utdanning hos, så blir litt forvirret av de forskjellige ønskene når det gjelder både kilder og annet...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Vi bruker APA standard, og vi setter (...).
Leanne Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2012 nå ble jeg jo bare litt i tvil om jeg skal bruke.... hmm.. orker ikke ta tak i dette en søndagskveld! Får vel sende en mail til skolen i løpet av uka og få svar på hvilken standard jeg skal forholde meg til.... Heldigvis er ikke fristen for innlevering før i slutten av uka
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Hvis det er en side for biblioteket på høyskolen din sine hjemmesider, så står det sikkert der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå