Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt blir fort fett, så jeg må vaske det annenhver dag.

Men skulle ønske jeg kunne vaske det hver tredje eller fjerde dag heller.

Hvor mange dager må jeg gå uten å vaske det for å venne det til å ikke vaskes så ofte (og mindre fett-produksjon)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig fra person til person, men ut i fra det jeg har lest i tidligere tråder er 2-3 uker det vanligste før produksjonen har normalisert seg. I mitt tilfelle kommer det også veldig an på sjampoen jeg bruker i den perioden. Bruker jeg en veldig fet, fuktighetsgivende sjampo og balsam i overgangsfasen så blir håret seende særdeles fett ut. Samtidig bør man ikke bruke rensesjampoer da de stripper håret og øker talgproduksjon. Det som funker best for meg er Kerastase biotic-serien som skal gjøre hodebunnen sunn og slik at den kommer i balanse. Jeg fant ut at med denne kunne jeg "manipulere" hodebunnen til å gjøre omtrent hva jeg vil, og jeg kan nå velge om jeg vil vaske håret annenhver eller hver fjerde dag :)

Skrevet

Men hvor ofte skal man vaske håret i de to-tre ukene?

Det varierer veldig fra person til person, men ut i fra det jeg har lest i tidligere tråder er 2-3 uker det vanligste før produksjonen har normalisert seg. I mitt tilfelle kommer det også veldig an på sjampoen jeg bruker i den perioden. Bruker jeg en veldig fet, fuktighetsgivende sjampo og balsam i overgangsfasen så blir håret seende særdeles fett ut. Samtidig bør man ikke bruke rensesjampoer da de stripper håret og øker talgproduksjon. Det som funker best for meg er Kerastase biotic-serien som skal gjøre hodebunnen sunn og slik at den kommer i balanse. Jeg fant ut at med denne kunne jeg "manipulere" hodebunnen til å gjøre omtrent hva jeg vil, og jeg kan nå velge om jeg vil vaske håret annenhver eller hver fjerde dag :)

Skrevet

Jeg vasket håret 1 gang hveeeeer... 4. eller 5. dag tror jeg... Holdt seg fint i 2 dager (vasket håret på morgenen dag 1), 3. dagen ble håret satt i hestehale/satt opp, 4. dagen brukte jeg tørrshampo. Vasket 4. eller 5. avhengig om jeg "trengte" at håret så fint ut pga. jobb eller annet. Gå så lenge du føler deg komfortabel med + 1 dag. Da får du gradvis tilvennet håret hvis du ikke vil hoppe i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...