Gå til innhold

Problemer med pulsklokka og brystreima

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte min pulsklokke for første gang i går. Tok på meg brystreima som beskrevet i bruksanvisninga, fuktet de punktene med vann og festet på senderen, og plasserte den rett under brystmusklene. Men flere ganger under treningsøkten mister klokka kontakten med senderen, "Check heart rate transmitter" kommer det opp på klokken. Så går det noen minutter før det funker som det skal igjen. Veldig irriterende å bare få registrert halve treningsøkten!

Noen som skjønner hva jeg kan ha gjort feil? Eller kan det være noe feil med klokken eller senderen?

Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Sikkert på at reima ikke skled ned litt? Jeg har hatt litt problemer med at min sender skled ned pga puppene mine ( :fnise: ), så for meg hjalp det å brette sports-bhen over, så den ikke skled ned, samt stramme reima noe. Har du kjøpt klokka i butikk kan du jo innom og høre.

Skrevet

Jeg brukte min pulsklokke for første gang i går. Tok på meg brystreima som beskrevet i bruksanvisninga, fuktet de punktene med vann og festet på senderen, og plasserte den rett under brystmusklene. Men flere ganger under treningsøkten mister klokka kontakten med senderen, "Check heart rate transmitter" kommer det opp på klokken. Så går det noen minutter før det funker som det skal igjen. Veldig irriterende å bare få registrert halve treningsøkten!

Noen som skjønner hva jeg kan ha gjort feil? Eller kan det være noe feil med klokken eller senderen?

Kanskje dumt spørsmål, men hvilke punkter? Du skal fukte feltene som er inn mot kroppen, ikke knappene til å feste senderen (men det visste du vel, bare spør for sikkerhets skyld...).

Som SnowLeopard sier: sjekk at den sitter skikkelig. Jeg bruker også å ha stroppen under sports-bh'en for å få den til å sitte :)

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men hvilke punkter? Du skal fukte feltene som er inn mot kroppen, ikke knappene til å feste senderen (men det visste du vel, bare spør for sikkerhets skyld...).

Som SnowLeopard sier: sjekk at den sitter skikkelig. Jeg bruker også å ha stroppen under sports-bh'en for å få den til å sitte :)

Ja, mener de feltene som er inn mot kroppen. Elektrodene eller hva de kalles. Skal prøve å feste den under bhen neste gang. Håper det funker bedre, kjedelig å ikke få registrert hele treningsøkten!

Skrevet

Jeg har min på det strammeste, da sitter den ganske greit, men har også hatt den under sports-bhen. Det funker fett det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...