momo Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Nå er jeg så sint at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Mine foreldre hadde sagt ja til og betale halve selskapet, og nå har de trekt seg. De skal plutselig ikke betale noenting. Grunnen de oppga er fordi de har dårlig råd, må bare si at de ikke har dårlig råd. De er gjeldsfrie, bor i en dyr leilighet og med penger på konto. Men hvis de plutselig har mindre enn 500 000 på sparekonto så har de dårlig råd. Men å gå og kjøpe en bil på impulskjøp er helt greit. Jeg skjønner ikke at det er mulig. Nå kommer jo vi til og slite skikkelig med å skaffe de pengene. Ser ikke ut til at vi får gave heller, for når jeg spurte om ikke det kunne være dems gave til oss eller om vi kunne få penger, sånn så vi kunne dekke litt av selskapet så var ikke det aktuelt. Har nesten ikke lyst til å invitere dem.
Gjest Anonymous Skrevet 5. januar 2004 #2 Skrevet 5. januar 2004 Synes jo det er skikkelig dårlig gjort av dine foreldre å trekke tilbake noe de faktisk har lovet og dere hadde regnet med. Synes faktisk du skal ta det opp med dine foreldre jeg, og forklare hva du mener.
jea Skrevet 5. januar 2004 #3 Skrevet 5. januar 2004 HUff da,noe så kipt..Dette ville jeg ha pratet orntlig ut med de om
Vendelin Skrevet 5. januar 2004 #4 Skrevet 5. januar 2004 :o Hvis mine foreldre hadde gjort noe sånt kunne de holdt seg hjemme! :evil:
Gjest Tex Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 Dårlig gjort, da..... *klappe momo på hodet*
April Skrevet 6. januar 2004 #6 Skrevet 6. januar 2004 Fy søren, det er jo vanvittig dårlig gjort! Hadde mine foreldre gjort noe slikt hadde jeg også blitt sint :evil:
Snurre Skrevet 6. januar 2004 #7 Skrevet 6. januar 2004 Uff, det der hørtes ikke bra ut. Du har all grunn til å bli forbanne, særlig siden de lovet deres å betale halvparten. Kanskje de forandrer mening ?, det kan jo ha blitt sagt i et øyeblikk frustrasjon? Uansett tror jeg det blir viktig for deg å lage en plan på hvordan dere best mulig kan dekke utgiftene selv. Når skulle du gifte deg igjen ? Vi på KG er behjelpelig med alle gode ideer på et fantastisk, nydelig minnerikt, billig bryllup
Scorpina Skrevet 6. januar 2004 #8 Skrevet 6. januar 2004 En sak har jo alltids to (og gjerne flere) sider - - men jeg kan så GODT forstå din vrede, skuffelse og forbannelse. En avtale ER en avtale, spesielt en sådann viktig en!!!! Er vanskelig å si hva jeg skulle ha gjort i dine sko, men å hatt et "hemmelig bryllup" med kun nærmeste venner og forlovere, hadde vært EN mulighet ja! Dette er en ALTFOR alvorlig avgjørelse og hendelse i ditt (og din manns) liv til å IKKE bli oppklart, så du burde så absolutt få ryddet opp i dette. Er jo trasig om du og dine foreldre ikke skulle være på talefot i åresvis etter dette Har dere mulighet til å få lån i banken (refinansiering) og hatt et lite men enkelt bryllup med aller nærmeste venner/forlovere? (Evt hatt et "normalt" bryllup ....og ikke invitert "gnier'ne" hehe...kunne ikke dy meg) Ønsker deg/dere iallefall lykke til!! *klem*
Gjest Poirot Skrevet 6. januar 2004 #10 Skrevet 6. januar 2004 Dumt av dem å love noe de ikke vil holde. Men å ikke invitere dem synes jeg er drøyt. Er penger alt som betyr noe i ditt forhold til foreldre?
Lemona Skrevet 6. januar 2004 #11 Skrevet 6. januar 2004 Det er vel ikke først og fremst penger det dreier seg om? Handler det ikke vel så mye om å kunne stole på hverandre og å holde hva man lover???
Gjest Poirot Skrevet 6. januar 2004 #12 Skrevet 6. januar 2004 Det er vel ikke først og fremst penger det dreier seg om? Handler det ikke vel så mye om å kunne stole på hverandre og å holde hva man lover??? Jo, men man må jo selv få lov til å definere hva man har råd til og ikke. Sier ikke at de ikke er dustete, sier at jeg synes det er drøyt å ikke invitere dem.
momo Skrevet 7. januar 2004 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2004 Nå er det bare to måneder til vi gifter oss og invitasjon er sendt ut til alle allerede. Mine foreldre kommer til å bli invitert til bryllupet. Jeg har et ganske dårlig forhold til mine foreldre og kan jo ikke si at det ble noe bedre nå. Vi skal nok klare og betale halve selskapet på den ene eller andre måten. I krise så har vi ett kjøpekort med ganske høy kredittgrense. Men håper jo at vi klarer og spare. Takk for alle svar, det er koselig at noen kan være litt sinte med meg. :D :D
@shygirl@ Skrevet 7. januar 2004 #14 Skrevet 7. januar 2004 Hva i all verden.... Dette var da dårlig gjort av dine foreldre.... Litt leit når man har regnet med pengene i budsjettet... Likevel, foreldre er foreldre og penger er jo ikke alt... Håper det ordner seg for dere, på den ene eller den andre måten...
Engel Skrevet 7. januar 2004 #15 Skrevet 7. januar 2004 Dette var da merkelig, ga de ingen spesiell grunn til hvorfor de plutselig hadde fått dårligere råd? Råttent å trekke seg så sent hvis de ikke har en veldig god grunn! Håper dere klarer å spare opp pengene! Og dere kan sikkrt finne noen steder det er mulig å kutte litt på utgiftene selv om det bare er 2 mnd igjen! Huff, jeg er jammen glad vi hele tiden har vært bestemt på å skulle klare alle utgiftene til bryllupet selv, ikke gøy med sånne overraskelser!
nessi Skrevet 7. januar 2004 #16 Skrevet 7. januar 2004 Huff, jeg er jammen glad vi hele tiden har vært bestemt på å skulle klare alle utgiftene til bryllupet selv, ikke gøy med sånne overraskelser! Helt enig Engel. Vi har planlagt slik at vi skal klare alt selv, men vi vet at vi kommer til å få noe hjelp av foreldrene våre. Har bare ikke spurt om hvor mye. Tar det som en (forhåpentligvis) positiv overraskelse. Føler med deg momo - jeg vet ikke helv hva jeg hadde gjort hvis mamma og pappa hadde oppført seg sånn. *trøsteklem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå